Barneselskap!

Malenemamma

Glad i forumet
Snuppa fyller 1 år om en mnd, og da inviterer jeg noen venninner med barn til barneselskap!
Jeg har bestemt at fra 13.00 til 14.30 er nok for litt mat/kos og lek... Men hva skal jeg servere?
Og hvilken aktivitet kan jeg stille opp med?

Vi blir omtrent 5-6 barn med mor eller far,og de er alt i fra 4 mnd til 3 år!
Jeg tenkte å bake en kake, noen muffins og lage gelé, siden jeg skal ha familieselskap fra klokken 15.00...
Men jeg vil ha noe som alle kan spise også, ikke alle vil at barna skal stappe i seg kaker/sukker!

Er det teit å lage fruktspyd og smoothie? Jeg vil ha noe varm, lett mat óg, hva kan det være? Er det nok å brenne en cd med barnemusikk og oppmuntre til dans?[8D]
Vi skal ha selskapet på søndagen før bursdagen hennes, og på selveste dagen tar jeg og sambo henne med på lekeland![:D]

Foresten.... Hva kan jeg ønske meg til ei snuppe som begynner i barnehagen få uker etter bursdagen?
Hun har mer enn nok leker, så dét vil vi ikke ha! Hun har også parkdress, vinterdress og stonz,
ullragger strikker jeg selv.
Sålangt har jeg kommet på; potte, barnebestikk, egne skåler/asjetter, klær...
Ellers hadde det vært greit med penger på kontoen hennes, eller navnemerker til alt av klær og utstyr,
men det er vel litt kjedelig å gi?[&:]

Mange spm, men jeg er blank[;)]

Syns det er en god ide og gi dem smoothi / fruktspyd. Hvorfor skal det bestandig bare være sukker sukker i bursdagene??! Hvis du skal gi dem varmmat, så kanskje pizzasnurrer? Enkelt og lage og barna liker det.

Siden hun har så masse så er jo penger greit å ønske, men litt kjedelig for henne å få...:) Sliter bestandig selv når guttene har bursdag.;)

Leker...enn å fiske etter feks pose med diverse ting i, skattejakt. Men når du skal ha selskap i 1 1/2 så blir det knapt med tid. Så trenger nok ikke planlegge så mange aktiviteter. De vil nok sikkert leke også :)

Ja, jeg tok så kort tid, for det blir nok en del som kommer i familieselskap, og jeg vil ikke ha for mye styr for lille snuppa! Og for de små er jo 1,5 timer lenge[8D] Maten tenkte jeg å ha klar når de kommer, så kan de lenke/spise snacks/frukt/kake om hverandre[8D][:D] Eller er det en dum idé?

Pizzasnurrer var lurt, kanskje jeg kan lage de litt små så de kan spise selv?
tusen takk for svar!! Flere tips taes imot med takk[:)]

Dytt!

ORIGINAL: Bdancer

ulltøy under dressen? ullundertøy? sparebøsse? matboks og drikkeflaske? bøker? puslespill? modelleire/plastelina? bhgsekk? navnelapper?

Jeg serverte smoothie og fruktpinnsvin og muffins i 2årsdagen til odin. hadde ikke barneselskap når han var 1 år.

Hun har mye ull, men kan sikkert ikke få nok av slikt!
matboks, drikkeflaske, bhagesekk og navnelapper er notert[:D]

Det blir ikke store barneselskapet da, siden hun er så lita, men  jeg vil ha det ordentlig alikevel!
Jeg har jo så mange venner med smårollinger[:D]

Hopp

Gaver: Har hun stol i stua? A'la tv-stol? Ellers har du fått mange tips her ser jeg. :)

Mat: Smoothie og fruktspyd er kjempebra!! jeg er veldig for å kutte litt ned på sukekrmengden i barnebursdager.. Pølse i lompe/brød er jo standard.. Spagetti? Kanskje litt grisete med de minste? Du kan også lage innbakte pølser. Pizzasnurrer hadde vi til 5 år's dagen og det var populært.

Meeen, en ting jeg tenkte på.. Ser du skal ha barnebursdagen frem til 14.30. Og så fam.bursdag kl 15... Det er sjeldent alle er ute av døra med engang når bursdagen er ferdig. Ofte blir noen sittende en stund.. Også blir det sikkert litt rydding/feiing på gulvet og sånt etter en barnebursdag. kanskje du skulle tatt fam-bursdagen 15.30 istedet? Så får dere et lite pusterom alle sammen?

Aktiviteter: INGEN! ;) Så små barn har nok med å leke fritt. Ikke undervurder den frie leken blandt barna. De storkoser seg i fri-lek. :) Aktiviteter kan dere heller begynne med når hun blir 4-5 år. :)

Ønsker dere en koselig bursdag. :)

Vi har en hokuspokus- høystol som kan brukes til det meste, også har vi en vippestol som kan gjøres om til "godstol", men snuppa her sitter helst på gulvet når hun ser tv! Og tv ser hun kun om det er reklame som står på[8D]

jeg tror Jeg tar selskapene så tett, for alle kjenner til hverandre, og i min familie er det alltid "fra klokken ...." for da kommer mamma og pappa til dét klokkeslettet og resten kommer spredt utover!
Og skal det bli for travelt har jeg jo søstrene mine og sambo som er her og hjelper til å rydde griseriet[:)]

I familieselskapene hos oss er det alltid en "laid back" stemning da vi er så nærme hverandre, så null stress i det området[8D][:D]

Jeg og sambo vet ikke hva vi skal kjøpe selv en gang, men tenkte kanskje på en dukkevogn, siden hun har fått 3 dukker til jul! Jeg synes hun er litt for lita til sånt enda, men hun har jo alt (Ja, ALT) annet!![&:]

Back
Topp