Barnesanger

Nattlys

Gift med forumet
Hvilke sanger husker dere fra deres barndom, og hvilke sanger tror dere at dere blir å synge?[:)]

Dette var vell den første sangen jeg lærte[:D] Pappa sang den hele tiden, kanskje ikke noe typisk barnesang! Men vi sang den i allefall slik:

Tror den heter Nordpolsferden, og teksen er vell ikke akkurat lik, men nesten[:)]

"Jeg og Hansen og Makaroni Nilsen skulle dra til polen er en dag,
Vi fikk børja, proviant og pilsner, og så heiste vi det norske flagg!
Ingen viste veien fram til polen men vi sa: Hipp hurra, hipp hurra det er ikke langt ifra!"

Ellers sang mamma og pappa denne Men vi har alltid sunget "raude kinn" istede for "silke hår"[:)]

"Vi har ei tulle med øyne blå,
med raude kinn og med ører små,
og midt i fjeset en liten nese
så stor som så."

min beste far sang altid mye til meg.[:)]
han sang en sang som heter vesle kari vår,men bytta gjerne ut kari med mitt navn.
så sang han små sporven gjeng i tunet.
og selfølglig vi har ei tulle[:)]

Her gikk det mye i "i natt jag drømde".. Pappa sier at jeg fikk ikke sove om han ikke kom inn å strøk meg i håret mens han sang:)

Mamma sang alltid "Den fyrste song eg høyra fekk" og den er så fiiiiiin! Synger den ofte til babyen i magen[;)]
Ellers likte jeg "Lille Pusekatt", "Gubben og Gamla" (mamma sang den alltid når hun greide håret mitt for jeg hadde så mange floker og var så hårsår) og en som gikk sånn: "mamma jeg ser tårer hvorfor er du lei? vil du jeg skal male noenting for deg? mange vakre farger skal jeg bruke da, mamma ikke gråt mer alt skal bli så bra." veldig trist! er nok derfor jeg elsker de gamle skillingsvisene[8D]

Hehe "Lille pusekatt" har jeg hatt dilla på de siste dagene, men husker ikke helt hvordan den gikk...så jeg dikter masse[:D]

Mamma og pappa sang masse for meg og brødrene mine når vi var små....

Pappa sang en som heter "kok kok gryte" eller noe...blåmann blåmann bukken min, og byssan lull:)
Mamma sang den store barnesangboka fra perm til perm:)

ORIGINAL: Nattlys

Hvilke sanger husker dere fra deres barndom, og hvilke sanger tror dere at dere blir å synge?[:)]

Dette var vell den første sangen jeg lærte[:D] Pappa sang den hele tiden, kanskje ikke noe typisk barnesang! Men vi sang den i allefall slik:

Tror den heter Nordpolsferden, og teksen er vell ikke akkurat lik, men nesten[:)]

"Jeg og Hansen og Makaroni Nilsen skulle dra til polen er en dag,
Vi fikk børja, proviant og pilsner, og så heiste vi det norske flagg!
Ingen viste veien fram til polen men vi sa: Hipp hurra, hipp hurra det er ikke langt ifra!"

Ellers sang mamma og pappa denne Men vi har alltid sunget "raude kinn" istede for "silke hår"[:)]

"Vi har ei tulle med øyne blå,
med raude kinn og med ører små,
og midt i fjeset en liten nese
så stor som så."

hihih denne ga mamma opp å synge..for jeg gråt med en gang hun begynnte [8D]

Har mange inne i hode,som jeg bare snesten husker[&:] ..tror jeg må se igjennom barnesang boka:)

sang so ro lille mann... til begge mine når dem gråt,hjalp mye:)

Back
Topp