Barnesanger

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Hva synger dere til de små?

Er tydeligvis lenge siden jeg har sunget eller hørt noen barnesanger og kan som regel et par strofer for å så dikte opp resten [emoji23] får vel finne frem en sangbok snart.

Foreløpig får det i Kardemommeby, hakkebakkeskogen, og et par andre barnesanger med vekslende hell [emoji23] Så synger jeg mye Beatles til henne, hørte mye på det da jeg var gravid og virker som at hun kjenner det igjen [emoji4]

"blinke blinke stjernelill", bæ bæ lille lam og generelt mange sanger fra "pudding tv" på YouTube :) storesøster prøver å synge spesielt de to jeg nevnte, og elsker pudding tv så da får lillebror også høre de :p

Alt ifra smokie til bruce springsteen til bro bro brille. Amme hjernen min har glemt alt av sangtekster . Sånn seriøst jeg husker lite og ingenting uten at det spilles av :sorry::sorry:

Jobber i barnehage, så hun har jo hørt haugevis av barnesanger fra hun har vært i magen [emoji23] nå for tiden blir det mye "det snør, det snør", "se opp, snør det?" Eller diverse solsanger, alt etter som hvilket væt vi har [emoji1]

Synger for de største guttene hver kveld og da er lille også med:) Synger ofte:
Oppe på fjellet bor det tre trolle
Jeg gikk meg over skog og vann
Bæ Bæ lille lam
Mikkel Rev
Sov ro lille mann
5 apekatter
Se min kjole
Nasse Nøff og Nasse No (synger den i barnehagen)

Se regndråpen faller fra skyen ned
Ro ro ro din båt
Høyt høyt høyt i et epletre
Her er mine tær

Typisk babysang-sanger som slår an her i alle fall:)

Mannen pleier å synge den Eggumsangen om myrsnipa til ongene. De elsker den.

Hymne - aftenlandet, summertime (jazz-sangen), hush little baby, lykkeliten og generelt rolige sanger. Er musikklærer så her er deg både gitar og sang. Jeg sang mye for han på NFI når vi var der. Det er forsket på at premature barn modnes i hjernen og roer seg dersom de får en sang fra mor i magen og når de kommer ut :-) og jeg har SÅ lyst til å ta master i musikkterapi :-)

Twinkle twinkle og mockingbird synger jeg jo, og husker litt av teksten :nailbiting:

Gutten min liker faktisk ikke at folk synger [emoji23] han blir skremt av det, begynner ofte å gråte. Meeen hvis jeg drister meg så blir det kanskje lille Petter edderkopp eller det snør, det snør. Den siste liker han faktisk [emoji4]

Her går det i alt storebror liker, for tiden går det mye i bjørnis sanger og alle killebukkene. Mens hun lå i magen hørte vi mye på bukkene bruse sangen, og den roer henne ned når hun er urolig nå.
Det søteste er når storebror skal synge til henne når hun gråter, hele sangen består av at han synger: «hysj min baby, hysj min baby»<3

Back
Topp