Barnerommet

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
For mange er det ikke noe stress med å skulle gjøre klart barnerommet, ettersom den lille ofte ligger på foreldrenes soverom den første tiden uansett. Men, så går ofte gravide gjennom redebyggingsprosessen iløpet av svangerskapet, og da ender kanskje barnerommet opp både ferdig malt og ferdig innredet før babyen i det hele tatt har kommet ut.

Når klargjør du barnerommet?

Akkurat nå er barnerommet fult av pakketing, men når julen er ferdig begynner jeg nok smått og gjøre det klart.

Akkurat nå er ikke barnerommet til kommende baby ferdig bygd da vi holder på og bygge hus som forhåpentligvis står ferdig til mageboeren melder sin ankomst! [emoji4] men storebror var hele barnerommet malt og klart før han kom til verden, selvom han lå på rom med oss de første mnd.

Her må vi pusse opp hele barnerommet, starter med det så fort julen er over [emoji4][emoji4] Selv om lille skal sove inne hos oss første tiden liker jeg å ha det klart i god tid før fødsel [emoji4]

Har pusset opp rommet og er klar for å innrede [emoji173]️ det er så koselig når man ser det kommer på plass litt, og ikke minst blir det mer virkelig [emoji4]

Rommet er nylig pusset opp og nytt gulv. Så når jula er over blir det å male litt og innrede litt[emoji7]

Satser på at babyen skal dele rom med storesøster etterhvert :)

Når vi kjøpte huset pusset vi opp alle rommene. Så rommet til den lille står klart (nymalt ol.) men med masse flytteesker. Rommet brukes litt som lager i mellomtiden.

Vi må ommøblere stort sett alle rom før babyen får eget rom, så vi utsetter det til sommer/høst!

Tar det når våren kommer, dem andre har sovet sammen med meg til dem var alt fra 5 uker til 6 mnd så jeg vil gjerne ha det klart når minimenneske kommer.

Vi har bare to soverom, så barnerommet blir i dag brukt som gjesterom. Vi kommer til å ha mini i sprinkelseng på vårt rom i begynnelsen. På grunn av at vi har en del familie som bor langt unna tenker vi å klargjøre barnerommet i forkant, med unntak av å hive ut gjestesenga, sånn at vi kan fortsette å bruke det som gjesterom så lenge mini sover på vårt rom og når h*n er klar for å flytte på eget rom er det bare til å hive ut gjestesenga og flytte inn sprinkelsenga.

Kommende barnerom skal gjennom lettere oppussing før det blir klart til innredning. Men allerførst må vi gjøre klart ett annet rom for å få flyttet på alle tingene. Dette blir nok gjort i løpet av våren. Selve innredningen av rommet blir nok å vente med til barnet er trygt i armene våre.

Blir ikke å ordne med barnerom før det nærmer seg tiden for at kommende lillebror skal flytte inn på eget. Storesøster var over året før hun flyttet ut av vårt rom.

Det er gjesterom/kontor som ender opp som nytt barnerom. Greit å holde det slik det er lengst mulig [emoji4]

Blir nok ikke noe ordentlig barnerom før vi flytter om ett par år. Knøttet skal uansett bo inne hos oss i starten, og etterhvert får gjesterommet doble som barnerom når vi ikke har besteforeldre på besøk :-)

Her driver vi oppussing av barnerommet:)

Back
Topp