Barnerommet!

eg lurte faktisk på gult eg...

Enten en helt lys,lys blåfarge. Eller en sval lysfarge!
I dag er det helt hvitt, og jeg syns kanskje det blir litt for kaldt? Eller hva tror du?
Så har jeg litt lyst å ha en søt tapetbord, men har ikke funnet noe særlig ennå! Noen som vet hvor jeg kan få tak i det?

Sykmeldte meg satt og så på FaceLift på TVNorge idag. Da viste de et triks om å male taket istedet for veggene (veggene skulle holdes hvite/lyse), for da ville fargen i taket speile seg av i møbler og sånn, og gi en lun farge til rommet.. Syns det var litt smart, så det skal jeg prøve med vårt soverom.. Hihi.. Så får vi se hvordan effekt det har før vi prøver det på barnerommet..

Vi er litt usikker på om vi skal ha kidsene på samme rom sånn etterhvert, slik at de sover på ett og leker på ett - eller om vi skal ha ett soverom til hver unge.
Time will show, men om lille-plutten skal flytte inn på det som nå er gjesterom (det er 3 soverom nede i kjelleren her), så er det cafelatte-farget... men hvis det er en liten chick som ligger i magen, så skal rommet heeeelt klart males i lys rosa/fuksia. [:D]

Hehe, jeg satt også klistra forran oppussingsprogrammet i dag! Det ble jo utrolig fint med det i taket, kanskje det er løsningen for meg?! Hmm.. ikke dumt!! Time will show[;)]

Jeg lurte på om jeg skulle ha det lyst også kan jeg heller pynte litt med andre ting som pryder og gir farge. Vi har tre panel vi nå[:D]  Synes det er utrolig kjedelig med brunt på et barnerom

Vi skal male babyblått [:D] Alltid vært en drøm hos meg å male rommet enten babyrosa eller babyblått.. Har cafè latte rom nå da så er ikke så ille men, drømmen skal bli oppfylt.. hehe..

Skal ha en lys beige på veggene. Å så male æ alle møblene lys antikk (nesten helt hvitt). Skal strikke teppe til senga i forskjellige bruntoner. Så d blir en del brunt, krem, beige på rommet. Å når babyen kommer og vi vet om d e gutt eller jente skal æ blande inn rosa eller blåtoner. Elske beige og brunt, varme fine farger.

Rommet som en dag skal bli barnerom har samme farger som resten av leiligheten: Eikepanel på gulvet, lyst kremfargede vegger og hvitt tak.
Holder oss nok til det, ja. Får se om noen år, om junior absolutt vil ha Ole Brum på veggen eller Martin Solberg-blått... [8D]

Æsj, blir litt misunnelig på dere som har barnerom å ordne til..

ORIGINAL: Minerva

Rommet som en dag skal bli barnerom har samme farger som resten av leiligheten: Eikepanel på gulvet, lyst kremfargede vegger og hvitt tak.
Holder oss nok til det, ja. Får se om noen år, om junior absolutt vil ha Ole Brum på veggen eller Martin Solberg-blått... [8D]

MARTIN Schanke eller Petter SOLBERG? iiihhihi.. *jegmobberikke*[8|][:D]

Vi skal ha nøytrale farger på vegger, gulv og tak også dekorere med store figurer på veggene / plakater o.l. i sterke farger.

ORIGINAL: Tessa_25

Jeg lurte på om jeg skulle ha det lyst også kan jeg heller pynte litt med andre ting som pryder og gir farge. Vi har tre panel vi nå[:D]  Synes det er utrolig kjedelig med brunt på et barnerom

Å, hvis du har panel vil jeg absolutt anbefale en maling / lakk som er spesielt anbefalt til panel. Det er et strøk du legger på for at det ikke skal mørkne og du kan velge forskjellige fargenyanser. Det er veldig pent. Vi gjorde det på hytta og det ble kjempepent. Da ser du panelstrukturen igjennom lakken men du får en lys fin tone.

Hos oss er barnerommet i en dus grønn farge, den er veldig behagelig. Syntes jeg ihvertfall[:)] Skal spe på interiøret med lyserosa. Møblene går i hvitt/ lys antikk hvitt. Pappaen er veldig nøye på at alt ikke skal være lyse rosa, så vi er vel ikke helt enige der[:D]

Kan være greit å "safe" litt, tenk om det kommer en gutt istedet for ei jente [:)]

Hos oss ble det blå, men det kom vel ikke som noe overaskelse når det ble gutt, Men jeg lurer på om vi skulle ha hatt det i kremhvit også ha masse farger til, men den blå fargen er veldig fin

kjekt å se hva dere skal ha... for då kan eg stjele noen tips... hehe.. til eg flytter[:D]

Back
Topp