Barnerom

Mammelina

Betatt av forumet
Vi har begynt å lage klart barnerommet, veldig kjekt!
..men ønsker gjerne litt inspirasjon[:)] Noen som vil legge ut bilder?

Det jeg har tenkt er å male det rosa (ettersom vi skal ha jente)  og pynte veggene med Funtosee (av ole brum og co)

Vi skal ha det helt enkelt.. Hvite møbler og rosa gadiner, sengesett og pynt[:)] Har ikke begynte med noe enda da... Ser det bare for meg:p

Har heller ikke begynt enda [8|] Men gleder meg til å begynne![:D]

Her blir det ikke gjort mye..
Veggene malte jeg i latte når vi bygget i fjor, så jeg kommer nok til å pynte med rosa gardiner og sånn.
Orker ikke et heeeelt rosa rom for å si det sånn..

skal legge ut bilder så fort jeg har tatt noen...
vi har malt 3 av 4 vegger lyyys grålilla, 1 vegg (mosatt side av døren) mørk lilla (litt gråaktig inni det hele den og)
På veggen hvor døren er, er det to store blomster 8ca 2 meter høye) malt med den mørke lillaen (Sjablonger kjøpt på malerstua) Og en blå fugl over der igjen (mørk blå, med et hint av lilla)...

døren er og foreløpig malt lilla, men mulig vi kjøper en ny hvit til å matche alle våre andre dører... (barnerommet er et "nytt" rom, som egentlig tilhørte hovedhuset, så døren har vært gjemt bak et skap, og er derfor ikke lik våre andre dører) (Vi bor i en hybel i huset til svigers, på 65m2... Koser meg så nærme familie faktisk)

Gulvet er ennå ikke kjøpt, men ender nok med et parkettgulv som ikke er for lyst og med mye mye liv i. (jeg tenkte på lenoleum de første årene for knærne til Emilie, men det finnes ikke fin lenoleum der jeg har tittet, og dessuten hadde jeg sikkert aldri giddet å endre på det om noen år, får kjøpe tepper å legge på gulvet)

Seng og bokhyller er hvite. har en bokhylle i trefarge fordi det er der døren inn til hovedhuset står, så har gjort om hele rammen til en hylle...
Har en kommode i lys tre, og en i hvit med stellebord og badekar.

Og det er vel alt jeg har foreløpig..
Men blir jo kjøpt inn gardiner og annet, kan oppdatere når jeg vet hvilke farger det skal være... Men blir iallefall ikke mer lilla, må prøve å tone ned litt :)

ORIGINAL: Ninen1986

vi har malt 3 av 4 vegger lyyys grålilla, 1 vegg (mosatt side av døren) mørk lilla (litt gråaktig inni det hele den og)
På veggen hvor døren er, er det to store blomster 8ca 2 meter høye) malt med den mørke lillaen (Sjablonger kjøpt på malerstua) Og en blå fugl over der igjen (mørk blå, med et hint av lilla)...

døren er og foreløpig malt lilla, men mulig vi kjøper en ny hvit til å matche alle våre andre dører... (barnerommet er et "nytt" rom, som egentlig tilhørte hovedhuset, så døren har vært gjemt bak et skap, og er derfor ikke lik våre andre dører) (Vi bor i en hybel i huset til svigers, på 65m2... Koser meg så nærme familie faktisk)

Gulvet er ennå ikke kjøpt, men ender nok med et parkettgulv som ikke er for lyst og med mye mye liv i. (jeg tenkte på lenoleum de første årene for knærne til Emilie, men det finnes ikke fin lenoleum der jeg har tittet, og dessuten hadde jeg sikkert aldri giddet å endre på det om noen år, får kjøpe tepper å legge på gulvet)

Seng og bokhyller er hvite. har en bokhylle i trefarge fordi det er der døren inn til hovedhuset står, så har gjort om hele rammen til en hylle...

Men blir jo kjøpt inn gardiner og annet, kan oppdatere når jeg vet hvilke farger det skal være... Men blir iallefall ikke mer lilla, må prøve å tone ned litt :)

Åh, dette gleder jeg meg til å se bilde av! Høres kjempestilig ut!! :)

Selv får vi ikke plass til noe eget barnerom til gullet før vi har flyttet opp i hoved-etasjen vår igjen. Flytter ned i nyoppusset "utleie-leilighet" det/de første året (årene?) -så må klare oss med et lite soverom i 50-55kvm leilighet til vi får pusset opp oppe også, men det skal gå greit! [:D] Soverommet nå kommer mest sannsynlig til å få ei lys og mild grønnfarge... "Empire" tror jeg den het i Jotuns Sense katalogen [:)] Kanskje jeg må prøve meg med noen sjablonger og en litt mørkere farge i samme tone for å lage litt mer "liv" på rommet vårt og...  

Vi har cremefarget panel på veggene [:)]
Hvit seng, hvit kommode, hvitt stellebord, hvit hylle og hvitt skap [:)]
Skal ha litt olebrumm tema, sammen med blå gardiner og puter osv..
Vi har en "stor" seng også stående på barnerommet, for vi har ikke plass til den andre steder [&:]

Her er det som skal bli barnerom, gjesterom en god stund til. De små legges jo ikke på eget rom med engang, så jeg skal fikse det når det begynner å nærme seg [:)] Regner med det blir et år til ivertfall ennda så. Ettersom jeg ikke la gutten min på eget rom før han var 7 mnd, å da følte jeg det var for tidlig...

ORIGINAL: Ninen1986

Dette høres virkelig spennende ut [:D] Gleder meg til å se bilder!!
Her tror jeg det blir en lys grunnfarge med lilla pynt.. skal ut å handle litt i dag [;)]

ORIGINAL: mammamilla

Vi har cremefarget panel på veggene [:)]
Hvit seng, hvit kommode, hvitt stellebord, hvit hylle og hvitt skap [:)]
Skal ha litt olebrumm tema, sammen med blå gardiner og puter osv..
Vi har en "stor" seng også stående på barnerommet, for vi har ikke plass til den andre steder [&:]

Vi har en brisk (sånn seng med skuff) stående på rommet i fra før av også.. tenkte å la den stå, for den er egentlig grei som ekstra overnattingsplass! Pynter den med å sy trekk og puter i forskjellige Tilda-stoffer er planen, så kan den være som en sofa [;)]

Ja vi tenkte det samme som deg.
Jeg og mamma skal lage den om til sofa, og fylle den med bamser og blå puter [:D]
Veldig greit å ha den ekstra overnattingsplassen, og kan bruke den selv om vi får
problemer i starten når han skal over på eget rom [:)][:)]

Back
Topp