Barnerom

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Storebror tør ikke legge seg oppe i køyesenga si igjen... Har ligget på madrasser på gulvet sitt siden han brakk hånda.

Han er redd han skal gå i søvne igjen og ramle en gang til...

Så nå må vi finne en løsning på rommet hans.. Senga er et dråg av en seng, med skap og pult under, og en egen trapp på siden... Noe lignende denne på bildet...

Hvis denne skal ut, mister han mye oppbevaring, og han må kvitte seg med mye av det han har. Kan selvfølgelig sette opp noen hyller, men han må jo da ha en frittstående pult, så så mye hyller er det ikke plass til.

Men han skal få bestemme litt selv, han skal føle seg trygg der han skal sove.

Vi kan velge å beholde den svære senga og bruke den som en type sofa der han kan sitte på dagtid og lese eller spille, og hive ut sofaen og bokhylla han har, sette inn hylleplater i skapet under senga sånn at det blir mer praktisk. Og så sette en rammemadrass der sofaen og bokhylla står i dag.
Og vi kan evt fjerne den trappa og se om det går an å ha en annen type stige/trapp opp til sengetoppen siden det ikke skal brukes til soving.

Rommet er ikke så stort heller, så er ikke mye areal å jobbe med.

Han vil heller ikke kvitte seg med den store senga, han mister da så mye oppbevaringsplass sier han, men vet han må ta vekk noe hvis bokhylla må ut.

Hva hadde du valgt?

Vedlegg

• Screenshot_20190130_225456_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
    Screenshot_20190130_225456_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
    26,2 KB · Visninger: 29
Last edited:
Jeg likte det alternativet der dere beholder sengen og tar ut sofaen og bokhyllen, samt setter inn rammemadrass :) kanskje han vil sove oppe igjen en gang, eller kanskje han får besøk som vil ligge der oppe. Hørtes uansett ut som en fin løsning for meg, siden han selv vil beholde sengen. Håper dere finner ut av det! Jeg skjønner godt at han er redd for å sove der når han har skadet seg.

Jeg likte det alternativet der dere beholder sengen og tar ut sofaen og bokhyllen, samt setter inn rammemadrass :) kanskje han vil sove oppe igjen en gang, eller kanskje han får besøk som vil ligge der oppe. Hørtes uansett ut som en fin løsning for meg, siden han selv vil beholde sengen. Håper dere finner ut av det! Jeg skjønner godt at han er redd for å sove der når han har skadet seg.
Så at bildet av en lignende seng ikke var med, så har lagt til det nå.

Men ja, jeg tror det kan være lurt, som du sier så kan det være han tør sove der senere, eller får besøk som skal sove der.

Vi får ikke gjort noe før i vinterferien, så det er litt tid å tenke på.
Men det absolutt billigste blir å bare kjøpe en rammemadrass ja.

Ja jeg skjønner også han er redd for å sove der når han skader seg såpass som han gjorde.
Jeg tror ikke jeg hadde sovet så godt jeg heller hvis jeg visste han kunne falle igjen... Selv om han har gått den trappa i søvne før uten problem.

Så at bildet av en lignende seng ikke var med, så har lagt til det nå.

Men ja, jeg tror det kan være lurt, som du sier så kan det være han tør sove der senere, eller får besøk som skal sove der.

Vi får ikke gjort noe før i vinterferien, så det er litt tid å tenke på.
Men det absolutt billigste blir å bare kjøpe en rammemadrass ja.

Ja jeg skjønner også han er redd for å sove der når han skader seg såpass som han gjorde.
Jeg tror ikke jeg hadde sovet så godt jeg heller hvis jeg visste han kunne falle igjen... Selv om han har gått den trappa i søvne før uten problem.
Veldig fin og praktisk seng! Håper resultatet blir bra :)

Ville vurdert combee seng. Mye lagring og sengen er ikke like høy. Lang hylle under langsiden av sengen, som vi har brukt til bøker. Og to store skuffer som går under hele sengen, med skuffedelere har man 8 gode rom tilsammen. Måtte evt supplert med et skrivebord. Sengen finnes også i en lavere versjon, uten den lange "bok" hyllen.Screenshot_2019-02-02-15-47-37.png Screenshot_2019-02-02-15-48-09.png

Ville vurdert combee seng. Mye lagring og sengen er ikke like høy. Lang hylle under langsiden av sengen, som vi har brukt til bøker. Og to store skuffer som går under hele sengen, med skuffedelere har man 8 gode rom tilsammen. Måtte evt supplert med et skrivebord. Sengen finnes også i en lavere versjon, uten den lange "bok" hyllen.Vis vedlegget 287420 Vis vedlegget 287421
Ja den var fin :)

Back
Topp