Barnerom

Mose

Glad i forumet
Hvor langt på vei var du når dere begynte å fikse barnerommet og handle inn det dere måtte trenge?

Man trenger jo ikke barnerom de første 6 mndene egentlig. Men jeg håpet å få det ferdig før fødsel. Har ting jeg ville ha satt på barnerommet.

Barnerom? Det er allerede opptatt til storesøster [emoji23]

Ville vite kjønn først [emoji4] blir hvertfall litt jentete [emoji1] så får vi se om hun må dele med en søster eller bror [emoji7]

Ville vite kjønn først [emoji4] blir hvertfall litt jentete [emoji1] så får vi se om hun må dele med en søster eller bror [emoji7]
Vi venter med veggen for vi må jo vite om det skal bli jente rom eller gutte rom :) men synes det er greit å få tatt tak lister og gulv så det slipper å bli så mye når jeg blir større. Plutselig får jeg kranglete bekken som sist å da får jeg ikke gjort mye

Vi venter med veggen for vi må jo vite om det skal bli jente rom eller gutte rom :) men synes det er greit å få tatt tak lister og gulv så det slipper å bli så mye når jeg blir større. Plutselig får jeg kranglete bekken som sist å da får jeg ikke gjort mye
Ja sist så måtte vi jo bygge et rom for da manglet vi et, det ble ferdig i desember 2013 og han kom i februar 2014. Da måtte vi rive gulv og vegger helt ned [emoji1] også bygde vi opp igjen fra kjøkken til gang og soverom [emoji7]
Nå er det helt nytt i nye huset og hvitt, så må være finne på noe artig iom at de må dele rom [emoji4]

Nettopp malt de to andre barnerpmmene i mørk aubergine og havbris [emoji7]

Vi har ikke begynt å gjøre noe med barnerommet enda! Vi får ta det til sommeren en gang, i hvert fall rydde det. Per nå er det nemlig i bruk som roterom :rolleyes:

Vi skal begynne i morgen :)

Det er kontor der nå, så imorgen skal alt av møbler og rot ut, tibg skal skrus ned fra veggene. Så skal vi skrape tapeten fra veggene, male og legge nye gulv

Her samsover ungene, altså de deler rom ikke senger. Veldig deilig og de sover veldig godt. Ingen leker på det rommet, rent soverom. Satser på at tredjemann også får en plass der men tenker det blir først etter ni-ti mnd

Vi har ikke begynt med noe.. Så tror egentlig ikke det blir ferdig før ungen kommer..

Malt og kjøpt seng. Må vel få en kommode eller noe også, i tillegg til å montere senga (ikea - billigkroken). Og så gardiner, madrass/sengetøy og sånn da. Satser på å ha det klart til september, men ikke egentlig stress med anna enn madrass/dyne og klær.

Det som skulle bli barnerom, var et rot rom helt til jeg fikk ånden over meg p ryddet ut derfra før forrige helg. Har ikkke kjøt inn noe enda så blir ikke fylt opp heller før til sommeren å man vêr kjønn :)

Sniker litt fra november forumet, men vi skal både male, legge nytt gulv og handle alt av møbler til barnerommet. Er 14+1 i dag. Vi får gjester neste helg som skal bo her hele helgen, men så snart de har dratt skal vi tømme det som skal bli barnerom og sette i gang med maling og gulvlegging. Møbler skal vi kjøpe etter OUL i juni. Tenkte å dra på ikea (bor langt unna ikea, så tenkte å ta en helgetur).

Det er ikke mye vi kommer til å gjøre på rommet før babyen kommer :) Han/hun skal dele med storebror, så mye er klart allerede :P Da vi flyttet inn i huset var rommet nylig pusset opp, med en blåfarge på 3 av fire vegger. Den siste veggen er "bytapet", så den håper jeg vi får malt hvit til sommeren :)

Minstenkommer til å sove hos oss en god stund, så det blir bare å få på plass stellekommode og vugge på vårt rom :) Eventuelt ordne litt mer/annerledes oppbevaringsmøbler på rommet til de to som skal dele :)

Vugge har vi fra min kjære var liten, seng og resten komemr vi til å handle til sommeren.

Vi holder på å bygge hus som skal stå ferdig i juni, så vi har valgt en nøytral farge på veggene, og etterhvert når vi vet kjønn (det gjør vi jo når vi flytter inn) handler vi inn interiør ❤

Siden vi skal flytte til neste år og kun har 2 soverom i leiligheten vi bor i nå så blir det ikke noe fiksing av soverom.
Babyen skal sove inne hos oss, så jeg tenker å lage det litt koselig i hjørnet hvor sprinkelsenga skal stå :) Men har ikke begynt å handle inn noe enda. Eneste jeg har klart er sengehimmelen som foreløpig står inne på storesøsteren sitt rom. Skal kjøpe ny til henne.

Back
Topp