Barnerom

Starlen

Elsker forumet
Noen som har begynt på barnerommet? Med storesøster pusset vi ikke opp rommet før vi skulle prøve å flytte henne inn på eget rom i 6-7 mnds alder, men denne gangen har vi et rom som bare står tomt så tenkte kanskje lage til noe der, selv om jeg synes det er noe i tidligste laget :p

Hvordan ser ditt barnerom ut? :-)

Vi begynner med det når vi flytter til nytt hus om 4 uker. Da blir det barnerom som han flytter inn på ved ca 6 mnd alder :)

Vi vet enda ikke hvor barnerommet skal bli, hehe... Vi har en stor loftstue, med tre store soverom og et bad i 2.etg. De er beslaglagt av de tre storesøstrene. I 1.etg har vi vårt eget soverom, med eget bad, ellers vaskerom i tillegg til toalettrom, kjøkken og stue. Altså ingen plass i 1.etg. I kjelleren har vi et kjempestort gjesterom, et kontor til mannens firma, et stort lager til mannens firma, to store boder og et upraktisk stort bad. Så det blir nok der nede. Enten dele gjesterommet opp i et barnerom og et bittelite gjesterom, eller ta noe av bodplassen. Men jeg synes uansett det er litt "trist" for gutten å skulle være der nede alene... Men kan jo hende det blir godt/stas å være litt borte fra alle jentene også da.

Her har vi også et tomt rom som har vært brukt til
En del lagring! I helgen fikk vi ordnet mer garderobe, så nå er det ganske tomt:-) tenkte å ordne litt der når formen er OK! Moro å se st det nærmer seg synes jeg:)

Nei, vi skal flytte hjem til Narvik i sommer, så ikke noe som blir gjort før det her ;)

Vi skal bygge på, så det blir ikke før til sommeren når det står ferdig...

Vi begynner å bygge så fort vi er ferdig med badet. Da skal første få det nye (Deler av en vinkel i stua) og lillebror få det som er vegg i vegg med våres :)

Barnerommet er i grunnen klart allerede. Det var nyoppusset når vi kjøpte huset og rommet er lyseblått og passer fint til gutten som kommer :) Vi har ikke noe særlig møbler der enda da, men klesskapet har fått litt tøy i seg. Sprinkelsengen kommer ikke inn på rommet før han flytter inn dit. Regner med han skal sove noen mnd i sprinkelsengen inne på vårt rom først :)

Vi har barnerommet klart, men siden mini skal sove hos oss de første mnd/året, så er dette gjesterom inntil videre.

Vi har ikke ledig rom. :p Men vi har en tom kjeller på ca 100 kvm som skal innredes, foreløpig er det kun sand og mur der nede. Tenker det blir tre soverom der nede, pluss bad og kjellerstue, samt stor bod med utgang. Da får storjentene flytte ned når det er klart, og mini får sove i samme etasje som oss de første årene. :)

Mangler helt barnerom. Er egentlig et rekkehus med 3 soverom vi bor i, men gubben har vært ungkar og lagde om største soverommet til spillrom og rev ned veggen ut mot gangen. Så vi sliter om et års tid når vi vil ha babyen på eget rom. 500 brettspill tar nemlig litt plass.....
Beste er om vi vinner i lotto og kan flytte :-D

Barnerommet er ikkje på bjynt men planlegginga av det er i full gang
Her skal elste flytte ned i kjellaren, der er det bad og eg har frisørsalong og systoge der. Trur det blir greit for han å få litt plass for seg sjøl
Så skal me inn på gamlerommet til elste og babyen få våres rom, det kommer nok og til å fungere litt som gjesterom.
Må nok på sikt bygge på så me får større bad, kjøkken og eit til soverom men det blir ikkje heilt enda...☺

Nei.
Vi må flytte poden opp i 3 etg og da må det en lettvegg opp først.
Blir vel et prosjekt vi tar utpå høsten, lille skal sove hos oss 6-8-12 mnd...

Vi flyttet inn i nytt hus i mai...og to barnerom er laget..mini fikk ditt blå med en gang da...til prinsessa tok vi grått..visste jo ikke hva eller om det ble flere...nå er lyse rosa kjøpt inn og en av veggene skal bli rosa...malte en kommode etter meg i helgen...så det går seg til sakte men sikkert

Tenker vi ordner det i april :) først må kontoret ordnes ferdig i kjelleren, så alt av kontorting og pc kan settes ned :) (pr.nå er det kun grovkjeller nede)

Har begynt såvidt! Rommet er helt hvitt, og interiør kommer til å være i hvitt, lys grå og lys rosa:-) Har en minimalistisk og skandinavisk stil, men har kjøpt masse av interiøret på Zara Home. Av store møbler har jeg sprinkelseng, en stor hvit kommode, en stol og oppbevaringskurver til leker. Skal også mekke en hylle over kommoden hvor jeg kan henge litt kjoler osv:-)

Har begynt såvidt! Rommet er helt hvitt, og interiør kommer til å være i hvitt, lys grå og lys rosa:-) Har en minimalistisk og skandinavisk stil, men har kjøpt masse av interiøret på Zara Home. Av store møbler har jeg sprinkelseng, en stor hvit kommode, en stol og oppbevaringskurver til leker. Skal også mekke en hylle over kommoden hvor jeg kan henge litt kjoler osv:-)

Del gjerne bilder, høres veldig pent ut :-)

Har begynt litt! :) Han får ikke eget rom de første åra, pga vi ikke har plass. Og jeg tror ikke han trenger eget lekerom de første to årene, selv om han skal sove der! :) så han får halvt rom og halvt kontor inntil vi finner en bedre løsning! :)

Selve rommet er egentlig klart da babyen skal overta storesøster sitt rom :) kommer ikke til å pusse opp noe særlig.
Men storesøster sitt rom derimot... det mangler en del! Guvlet må meisles opp for å støpes på nytt, vegger må isoleres og lydtettes, vinduer byttes, taket rives og byttes! Så kommer jo alt med Sparkling,pussing og maling i tillegg. Samt det elektriske!
Så... Mangler både tid og penger foreløpig hehe.
Regner med vi tar det i sommer når feriepenger og permisjon er på plass.
Babyen skal jo ikke inn før om lenge uansett.

Back
Topp