Barnerom...

Spenning i vente

April 2013's flerbarnsmamma
Har dere begynt å tenke på barnerommet? Vi har et gjesterom som vi må gjøre om til barnerom, og jeg har allerede innredet det i tankene..
Tenkte at vi skal ha en litt barnslig tapet osv..

Hva med dere, begynt å tenke på det?
 
Har nok ikke det.... er bare 7 uker på vei og tør ikke lage en ticker engang
Nei barnerom får nok vente:)

Men det er jo veldig kos da hvis du gjør det allerede, tror nok at det hjelper litt mot bekymrede tanker og gir gode følelser nå tidlig i graviditeten..
 
Blei faktisk ferdig å pussa opp eldstemann sitt i dag, so da e da denna spiren kjem te å få etterkvart so må storebroren få nytt rom! Ha pussa da opp i kvite fargar, so slepp heldigvis å måla eller noko om da bli ei liti jenta;) No kjem jo spiren te å sova hjå oss til me e ferdig me nattevåk og nattmat so da e ikkje nåke eg kjem te å tenka so mykje på enda ;) 
 
Nei, jeg begynner ikke å pusse det opp enda jeg heller. Men er kjekt å tenke på, da :) Vi er inne i et oppussingsmareritt av et hus, så da er det litt kjekt å tenke på kjekke prosjekter istedet :)
 
Oh, det hadde vært moro å kunne innrede nytt barnerom! Vi har ikke ekstra rom til denne spiren vi .... hmmmm.... blir nok sånn at babyen sover inne hos oss det første året, har nok plass i loftstua til leker, stelleplass og alt mulig.... og loftstua er i mellom soveromma. Men nytt barnerom blir det nok ikke før vi får nytt hus, og når det blir...hmmm?? 
Men har begynt å strikke klær da 
Og gleder meg til i høst, når jeg får vite hvilken farger jeg kan strikke i.... nå går det i hvitt og et og et små plagg i farger... jeg kan jo alltid gi bort i gaver de fargene jeg ikke kan bruke selv :) 
 
Da jeg ommøblerte rommet til vesla tidligere i sommer, så hadde jeg nummer 2 allerede i tankene, så har allerede målt opp plass til senga (så det står bare noen leker der nå, som enkelt kan flyttes på). Kjøpte en stor ny kommode, hvor det god plass til stelleplass, men vesla sine klær har allerede fylt den opp, så regner med at jeg må kjøpe en annen kommode til nummer to sine klær ;)
 


KatlaJ skrev:
Oh, det hadde vært moro å kunne innrede nytt barnerom! Vi har ikke ekstra rom til denne spiren vi .... hmmmm.... blir nok sånn at babyen sover inne hos oss det første året, har nok plass i loftstua til leker, stelleplass og alt mulig.... og loftstua er i mellom soveromma. Men nytt barnerom blir det nok ikke før vi får nytt hus, og når det blir...hmmm?? 
Men har begynt å strikke klær da 
Og gleder meg til i høst, når jeg får vite hvilken farger jeg kan strikke i.... nå går det i hvitt og et og et små plagg i farger... jeg kan jo alltid gi bort i gaver de fargene jeg ikke kan bruke selv :) 


Vi har massevis av plass. Det er litt godt. Men samtidig har jeg klaget i årevis på at huset er altfor stort, vi trenger ikke så stort hus osv. Nå kommer det jo til nytte. He he :)

Strikke gjør jeg også. Vi vil gjerne ha (ja, jeg sier det, jeg) en gutt. Litt balanse i hverdagen er greit. Med to jenter, meg og ei tispe er det greit om far og sønn får litt likevekt ;)
Jeg strikker i blått, men det blir brukt til gaver om dette viser seg å være rosa. Vi har jo all verdens tid til å strikke likevel :)
 
Vet ikke helt med denne babyen altså, har en på 10 måneder som har lille rommet ved vårt rom og det andre rommet er litt unna, vil verken at storebror eller ny babyen skal sove så langt unna oss.. Men jeg skal ha en baby krok på rommet med wallstickers osv så får vi se etterhvert... 
Men lag en ny tråd om dette når vi ikke er så anonyme etterhvert så kan jeg vise deg bilder av storebror sitt rom :)
 
Spennende bibbi :) Jeg holder meg nok anonym hele veien, synes det er så skummelt å være ute i det åpne på nettet. Holder med face, liksom ;)
 
Her ehmmm.. sover mni på vårt rom fortsatt, er akkurat blitt 2.. sove ri egen seng da.. Vi har holdt på med rom til han siden han ble 1 år.. vi er littegrann trege.. hehe.. men nå skal han ut!! Vi mangler bare listing der, og så vil jeg male eller gjøre noe artig på veggene.. Men de skal dele rom inntil videre, så det blir ikke noe eget babyrom.. lager sånn at det passer begge to :)
 
jah... vi har ikke flere soverom, vi :P så er ikke så mye jeg får gjort igrunn! men om vi hadde hatt flere rom så har jeg klart bilde i hodet, jah ;P
 
her leier vi ut underetasjen så vi har ikke flere soverom. Minstemann sover nok på rommet vårt til han/hun er nærmere 10mnd tenker jeg. Etter det får barna dele rom en periode til vi får avsluttet utleie og fikset underetasjen i huset :) noen som har barn som deler rom? erfaringer?
 
Vi har to rom ved sida verandre som alltid har vært planen skal bli barnerom. Sånn som vi tenker litt, så blir det å pusse opp det andre til storebror, også får baby det rommet som Theodor bruker nå. Det er hvitt og nøytralt, og har hyller og stellekommode og slikt klart, så lager vi heller ett stor-gutt-rom til Theodor i høst, så han blir vant til det før babyen får hans rom. :)
 


Lillian84 skrev:
Vi har to rom ved sida verandre som alltid har vært planen skal bli barnerom. Sånn som vi tenker litt, så blir det å pusse opp det andre til storebror, også får baby det rommet som Theodor bruker nå. Det er hvitt og nøytralt, og har hyller og stellekommode og slikt klart, så lager vi heller ett stor-gutt-rom til Theodor i høst, så han blir vant til det før babyen får hans rom. :)


Lurt og å sette litt stas på store bror med å gi han et nytt rom. Det synes jeg er veldig veldig lurt. Babyen får ellers så mye oppmerksomhet. 
 
Vi vet ikle hvilket rom vi skal ha til barnerom enda. Vesla ligger på rommet nærmest oss, og da har vi to rom igjen. Et blir brukt til gjesterom, og et til kontor. Det ene er en god del mindre enn det andre, så er vanskelig å velge :-/ kommer nok ikke å begynne på det før nestemann skal sove på eget rom.
 


tjohoo skrev:
her leier vi ut underetasjen så vi har ikke flere soverom. Minstemann sover nok på rommet vårt til han/hun er nærmere 10mnd tenker jeg. Etter det får barna dele rom en periode til vi får avsluttet utleie og fikset underetasjen i huset :) noen som har barn som deler rom? erfaringer?



Vår skal også sove på rommet vårt til h*n er nærmere året :)
Mine to yngste har delt rom. De trivdes så godt med det at det egentlig er sjelden at minstesnupp sover på eget rom. Vi har vært nødt til å si at de skal sove på egne rom på skoledager, da.

Det gikk veldig greit med de to og romdeling, men jeg er glad for at de har hvert sitt nå. De har mange felles venninner, men noen av de er ikke felles. Da må de ha mulighet til å være hver for seg om de vil :)
 
Vi har et to-delt soverom vi bor på nå, så har tenkt til å gjøre det ene rommet om til babyrom. Da er det liksom på vårt soverom, men likevel litt separat. Vi bor i et gammelt hus nå, men skal bygge nytt ila 1-2 år, så de tingene jeg kjøper må jeg enten være sikker på at jeg vil ha i barnerommet i det nye huset, eller være så rimelige at det ikke gjør noe om vi selger billig eller gir bort når vi flytter. Hadde tenkt til å ha en kommode med stelletopp, men alle jeg har funnet ligger på tvers av kommoden og gjør at den må stå ut fra veggen, og det har jeg jp ikke lyst til. Så et bilde av en treramme til stelletopp som lå samme vei som toppen av kommoden, altså med langsiden inn mot veggen, men sto ikke noe om hvor den var kjøpt.. Noen som vet om fine stellebordstopper som kan legges på en kommode sånn?
 
Har tenkt, og mange planer men må først vite om det er gutt eller jente og hvor vi skal bo :P
 
har det nok i tankene ja, og smugtitter på møbler, maling og tapet, selv om jeg ikke tør å begynne å pusse opp enda, venter med det til de magiske 12
 
Jeg venter nok til babyen er ute og permisjonstiden starter. Men da skal alt være klart, og vi skal vite hvordan vi vil ha det..
 
Back
Topp