Barnerom?

Babylykke81

Glad i forumet
Sitter og surfer litt på nett etter inspirasjon til barnerom. Dette er min første, så det er nytt for meg... Har lyst å gjøre noe morsomt ut av det, uten at det blir too much...
Har dere begynt å tenke på det? Og vet dere om noen gode sider for inspirasjon?
Må jo selvsagt vente til man vet kjønn, men det skader ikke med litt småplanlegging ;)
 
Hehe, gutten min som ble 1 nå ligger fortsatt sammen med oss.. Det eneste som er på rommet hans erklesskapet og selvsydde gardiner! Så jeg er så vidt i gang ;) Men det er koselig å planlegge :)
 
åå det er så kjekt å innrede barnerom! må si at gutten vårs sitt rom er det fineste i huset her :P hehe :)

jeg googla vel egentlig bare gutte rom eller babyrom når jeg holdt på :)
 
Jeg er ganske enkel i den veien..
Jenta sitt rom har hvite vegger som ble malt når vi bygget - har turkise og ganske lystette gardiner, hvite hyller og skap og etter hvert seng når jeg får malt den til sommeren. Et fargerikt teppe på gulvet.. og syns det holder.
Jeg syns det blir for mye å male veggene i kjønnsfarger og velger heller farger på pynteting og slik..

Rommet til den nye blir nok ganske likt.. rommet i seg selv er helt likt bare speilvendt og ligger ved siden av..
 
Det er et nåværende gjersterom som skal bli barnerom. Vi pusset det opp for et par år siden. Har fått lysegrå vegger, hvitt tak og en skyvedørsgarderobe med hvitt glass. En vegg er tapetsert og fargene i den er mest lilla. Funker hvis det blir jente, men hvis det blir gutt må den ene veggen endres på. Har også vært på tanken om å fjerne tapet, og male veggen i stedet - og muligens gjøre noe litt morsomt ut av det.
Jeg er interiørdesigner av yrke, og har naturligvis masse ideer, men akkurat hva jeg lander på har jeg ikke bestemt meg for ennå... Moro å få litt inspirasjon først :0)
Men jeg skal i alle fall kose meg med jobben å lage barnerom. Har drømt om det noen år nå :0)
 
Vi flytter i disse dager inn i en liten, sliten leilighet hvor vi skal bo mens vi bygger. Håper vi kommer igang med byggingen i år så jeg også kan kose meg med planlegging av babyrom. Har en del planer klare! 
 
Kidsparadise.no har mye fint til barnerom :) Veldig mange finne walstikks du kann kjøpe både til gutt og jente :D. De koster ikke så mye og samtidig er det enkelt å bytte etter hvert som barnet vokser til ;) (billigere og enklere en tapet ). Gutten vår på tre hat hvitt rom , hvit seng fra IKEA , hvit kube fra IKEA og 3 hvite komoder fra IKEA .I tilkegg har hann et grønt teppe som ligner på gress der han har bilene sine og togbana si :D. Han har også en barne serie fra Perfect home med knaggrekke , bøtte og nattbord :) og min 30 år gammle gjyngehest :D.

Fin blanding av nytt og gammelt :D
 
Back
Topp