Barnerom?

Livets små under

Forelsket i forumet
Noen som er i gang med oppussing/fiksing av barnerom?
Hvordan skal dere ha de i tilfelle?

....sier ikke nei takk til bilder

Vi har kommet så langt som diskusjonen om hva vi skal gjøre med rommet.
Akkuart nå er det et stort rot rom. Vi tror vi skal legge nytt gulv og få opp panelplater
på veggene. Lengre i planene har vi ikke kommet. Blir nok et lyst rom.

Vi bruker det fremtidige barnerommet til kontor, så kontoret må flyttes til kjelleren. Men vi bare leier, så får ikke pussa opp så mye. Men rommet er greit nok. Litt lite, men funker. Tar flytting og sånn til sommeren, da har samboer, som er lærer god tid, så da får vi gjort det. Er ingen hast enda, for frøkna skal jo sove hos oss en stund uansett.

Vi har gjesterom som blir gjort om til barnerom..Men, det kommer vi ikke til å gjøre noe med før den tid kommer at ungen skal begynne og sove på eget rom..Rommet ble dessuten pusset opp i lys farge i sommer, så det blir jo bare å ta ut gjestesengen og sette inn barnemøbler og div andre ting...:)

Vi har et kontor som skal bli barnerom, men det skjer nok ikke noe der inne før våren 2013. For lille babyen skal jo sove på rommet vårt det første året uansett...

Vi har også ett kontor som skal bli barnerom.. Tenker at det er ikke så lenge til vi maler det.. Spørsmålet er bare hvilken farge.. jeg har veldig lyst på en litt mørk brun vegg og de tre andre lyse brune... men så tenker jeg at det er litt gutte farge.. Vi vil ikke vite hva vi får nemlig..

Kunne dere hatt ett brunt jente rom??

romet til prinsessa mi:) inspirasjon til dere som venter jente:) Gutte/babyrommet er egt klart det også. Bilder kommer senere,hvis jeg klarer det

Her har vi ikke begynt opppussingen ennå, det er fortsatt et gjesterom med to senger.
Men vi har planene gansk klare i hodet. Før tenkte jeg meg en lysegrønn tapet/farge, men har gått litt bort ifra den fordi jeg tror ikke rommet blir så  gjennomført, og føler det må til for at et grønt rom blir fint :P:P

Nå har jeg funnet tapeter på en dansk nettstide. Vil ha èn vegg med sternetapet (små stjerner) og resten en lys hvit /creme farge evt. blå/rosa/lilla...

Det tar nok ikke så lang tid før vi begynner. Baby skal sove hos oss i starten, men vi vil ha det klart til juni! Vi tenker selge de to sengene vi har på gjesterommet, og kjøpe to mindre og enklere madrasser som vi kan ha når vi får gjester (svensk svigerfamilie).

har en vegg jeg skal ha enten rosa eller blå (etter kjønnet) så har jeg simba som sover på en grein malt over en hel vegg=)

Emilie09+1 skrev:
Vi har også ett kontor som skal bli barnerom.. Tenker at det er ikke så lenge til vi maler det.. Spørsmålet er bare hvilken farge.. jeg har veldig lyst på en litt mørk brun vegg og de tre andre lyse brune... men så tenker jeg at det er litt gutte farge.. Vi vil ikke vite hva vi får nemlig..

Rosa + brun, samt blå + brunt er jo fint :)
Møblene, gardinene og sengeteppene kan man jo bestemme når man får babyen :)
Synes i alle fall at de fargene passer fint sammen :)

Livets små under skrev:

Emilie09+1 skrev:

Rosa + brun, samt blå + brunt er jo fint :)
Møblene, gardinene og sengeteppene kan man jo bestemme når man får babyen :)
Synes i alle fall at de fargene passer fint sammen :)

Ja jeg håper det blir bra.. Kunne tenke meg noe annet enn bare hvitt rom med farget tilbehør.. men vet liksom ikke helt hvilken farge det skulle bli om det ikke skulle blitt brunt, da grønn,gul,blå,rosa og lilla er uaktuelt...

Vi har et STORT prosjekt på gang her hjemme. Her skal vi og samboer's sønn bytte rom. Ny inngang til badet må lages (fordi inngangen til badet nå er ifra rommet vårt). Og så skal det tredje soverommet vårt deles i 2, da blir det ene til sønnen vår, og det andre til babyjenta vår. Kjenner dette stresser meg litt. Men svigerfar har tilbudt seg å hjelpe til nå noen uker, så her må det ryddes og ordnes til den store gullmedaljen!! - og jeg som har fått bihulebetennelse oppi alt det her da..... :(

Men uansett! Babyrommet (og sønnen vår sitt) blir lyst ihvertfall. Rommet hennes - og storebror sitt - blir ikke så store rom, derfor tenker jeg at det er best at de er lyse, og heller pynte de opp med litt farger. I dette rommet som vi nå skal dele, er det allerede en innebygd seng i hver ende, så da blir det en slik seng i hvert av rommene. Genialt! ;) Så klesskap og seng er allerede klart. :) Trenger bare nye madrasser - og litt møbler, lamper, pynteting osv......
Blir en tur på Ikea ganske snart!! :) Må jo ha litt på vårt og samboer's sønn sitt rom også ;)

Gleder meg SÅ MASSE til dette blir ferdig!!!! :))

Vi har bare to soverom, det største er nå Isak sitt. Isak har fått ny seng, så sprinkelsengen hans står nå inne på vårt soverom, klar for å ta i mot en baby. Etterhvert som vi har fått gode soverutiner på babyen,blir h*n flyttet inn på Isak sitt rom, så deler de.

Barnerommet er ganske stort, heldigvis. Det står også en sovesoffa der, men den skal vi fjerne etterhvert, og kjøpe en mindre. Så får vi se hva annet vi blir å gjøre med det rommet, avhenger litt av om det blir gutt eller jente vi får :)

Lillebror/søster skal overta rommet til storesøster.
Blir det gutt vil vi kanskje male de pudderrosa veggene, men dette rommet er veldig lite og brukes bare til å sove på og oppbevare vogna.
Storesøster skal opp på gjesterommet, men her skal vi ikke gjøre stort. Kanskje kjøpe noen fine wall-stickers bare. dette blir kombinert soverom for storesøster, og felles lekerom for de små...
Jeg er IKKE fan av prinsesserom, med blonder og rosa gardiner, så jeg skal prøve å holde det så nøytralt som mulig. Så får vi bare se hvor lenge jeg klarer å stå imot. Kanskje jeg er heldig og ikke får en datter som MÅ ha rosa blonder og himmelseng og sånn...

Back
Topp