Barnerom, tips og inspirasjon :)

e293d9d5c55306e6aedf7658de58273a.png
syns dette var syyykt fint jeg [emoji7][emoji7][emoji7]

Kjempe fin farge :) vet dere om det blir gutt eller jente? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe liste maling og tak maling i morgen. Greit å komme igang før kroppen begynner å krangle
Takk, veldig fornøyd med den :) finere på veggen enn som prøve også, bonus [emoji106]
Vet ikke kjønn enda, men skal jo ha gardiner og mulig wallpaper etc også inn, det blir etter at vi har fått vite kjønn [emoji4]

Her får jeg dessverre ikke begynt med noe barneroms prosjekt. Vi har kun 2 soverom og skal ikke flytte før til neste år. Uansett så skal babyen sove inne hos oss den første tiden, så jeg tenker å bare ordne det litt fint i hjørnet hvor senga skal stå :)

For inspirasjon så er det mange fine rom på @barnerom på instagram :)

Vi gikk bananas i leiligheten vi bodde før, der vi malte og gjorde klart barnerommet da vi ventet vår første. Vi er ikke av typen som liker duse farger på barnerom, det blir feil for oss :) Dermed endte vi opp med å male en forenklet regnbue (4-5 farger) rundt vinduet, fra brystpanelet og over, og å male alle "innfelte" planker i panelet i de samme regnbuefargene i rekkefølge :p Resten av panelet og tapetet over var hvitt. Både vi og barna elsket de fargene!

Vi flyttet til hus i fjor, og her var det et rosa rom fra før (som jenutngen ville ha), og hun er fornøyd med det enn så lenge. Tapetet er stygt, så det burde pusses opp etterhvert, men det får komme når jeg er ferdig som student ;)

De yngste barna skal dele rom, og det er et nyoppusset rom hvor bl.a. en vegg er "bytapet", altså et bilde av typ NY eller noe sånt. Den skal erstattes (forhåpentligvis til sommeren) med en hvit vegg (evt. blå med påmalte skyer) hvor jeg vil ha på regnbuetema igjen - eller bare fantasifigurer som lever i skyene :)

Den var kjempe praktisk da!! så må malm selv, men den her er mer bruksvennlig :)
Du mener at du skal ha malm? hehe, skjønte ikke helt hva du mente :)
Vi vil egentlig ikke ha skap på rommet så håper denne holder til tøy en stund. Vi har stor skyvedørs garderobe med vårt tøy og guttungen på 5 sitt tøy. Så blir det trangt får vi plass til litt av tøyet til baby der å tror jeg :) Men den var veldig praktisk synes jeg :D
Til første mann hadde vi en annen fra ikea, den var helt grei, men nå trenger vi skuffer :)
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20307037/

Du mener at du skal ha malm? hehe, skjønte ikke helt hva du mente :)
Vi vil egentlig ikke ha skap på rommet så håper denne holder til tøy en stund. Vi har stor skyvedørs garderobe med vårt tøy og guttungen på 5 sitt tøy. Så blir det trangt får vi plass til litt av tøyet til baby der å tror jeg :) Men den var veldig praktisk synes jeg :D
Til første mann hadde vi en annen fra ikea, den var helt grei, men nå trenger vi skuffer :)
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20307037/
Skulle vært en på, ikke må :joyful:
Vil ha skuffer, så kommode blir det :)

Vi har stokke sin sleepy mini fra førstemann, og da brukte jeg ikke den "himmelen" over, men nå har jeg litt lyst til det. Men så finner jeg selvsagt ikke den stanga. Noen tips til hva annet man kan bruke? Den kommer ikke til å stå helt inntil veggen (de første mnd på vårt rom), så derfor hadde det vært så greit å ha den stanga.

Back
Topp