Barnerom, tips og inspirasjon :)

Gardinstanga

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Junilykke 2020 ♡
Vi har akkurat begynt å pusse opp det som skal bli barnerommet :). Det kommer nye gulv og nye vegger.

Snuser litt rundt på nettet etter inspirasjon, det er så gøy :) Utrolig mye fint der ute!

Vi vil ikke ha sånn rosa eller lyseblått rom. Vil ha noe litt kjønnsnøytralt og heller ha rosa/blå detaljer :) Så har jeg vurdert å ha koslig tapet på en av veggene, er ikke helt sikker enda.

Noen andre som har begynt å tenke på barnerommet?? Hvordan ser dere for dere at dere vil ha det?

Hva slags farger, hva slags møbler, et bestemt tema?

Synes det er kjempe vanskelig å se for seg hvordan vi skal ha det og hvordan vi skal pynte og ikke minst hva farge.

Farge og dekor velger vi nok litt etter OUL, eneste jeg har sett på kommode til klær.

Det høres utruligt koseligt ut og innreda ett rom til den little, men synes det er så praktisk og ha barnasengen vesiden av senga mi. Slippe og gå ut av rommet når den little trenger noe var noe eg satte stor pris på når poden var liten [emoji4] Såg ein plass her inne ei så hadde innreda ein krok på rommet med telt og uro over sprinkelsengen og det såg så koseligt ut! Omtrent som ei lita himmelseng. Fikk lyst å gjer noe lignende til den little så kjeme [emoji4]

Synes det er kjempe vanskelig å se for seg hvordan vi skal ha det og hvordan vi skal pynte og ikke minst hva farge.

Farge og dekor velger vi nok litt etter OUL, eneste jeg har sett på kommode til klær.

Har du Pinterest appen?? :)

Bare last ned den og skriv "baby room" så er det bare å drømme seg bort i utrolig vakre rom og masse gode ideer. :)

Det høres utruligt koseligt ut og innreda ett rom til den little, men synes det er så praktisk og ha barnasengen vesiden av senga mi. Slippe og gå ut av rommet når den little trenger noe var noe eg satte stor pris på når poden var liten [emoji4] Såg ein plass her inne ei så hadde innreda ein krok på rommet med telt og uro over sprinkelsengen og det såg så koseligt ut! Omtrent som ei lita himmelseng. Fikk lyst å gjer noe lignende til den little så kjeme [emoji4]

Jeg planlegger også ha baby vedsiden av min egen seng ihvertfall de første 6 mnd. :) men skal likevel ha rommet klart tidlig :)
Vi skal bygge på en hel etasje under huset, med nytt kontor, nytt gjesterom osv.. så vil gjerne ha unna gjort soverommene oppe først :)

Vi holder barnerommet hvitt på veggene, pynter med detaljer i dusrosa, gult og blått. Blir et litt feminint rom, men ikke et "prinsesserom". Hun kommer til å sove hos oss de første månedene, men jeg synes det er trivelig å stelle i stand et rom :Heartpink

Har allerede kjøpt kommode og soltert klær etter størrelse :excited001

Vi holder barnerommet hvitt på veggene, pynter med detaljer i dusrosa, gult og blått. Blir et litt feminint rom, men ikke et "prinsesserom". Hun kommer til å sove hos oss de første månedene, men jeg synes det er trivelig å stelle i stand et rom :Heartpink

Har allerede kjøpt kommode og soltert klær etter størrelse :excited001

Høres kjempe fint ut <3

Jeg driver på Hehe.
Det var rommet til sambo med pult og mye rot egentlig så det har jeg nesten tømt i helgen :)
Vi skal legge nytt gulv da samme som i stua som er nordisk eik fra pergo så får vi se på oul om det virkelig er ei jente inni her :) da har jeg veldig lyst på støvrosa farge.

Vi har hvit sprinkelseng fra første, skal kjøpe en god stol å ha der inne har sett på et par på IKEA. Skal ha malm kommode fra IKEA som stellebord tenkte jeg. Og mer vet jeg ikke Hehe.

Skal også kjøpe en vugge som vi skal ha på soverommet vårt den første tiden :)
Jeg kan sitte å drømme meg bort på nettet i gardiner, farger og stæsj :D elsker å pusse opp og ihvertfall når det er noe så hyggelig da

Jeg har lyst på bedside crib til den første tiden, men har ikke riktig begynt å titte etter det enda.
Barnerommet ligger vegg i vegg med vårt soverom, og vi har såvidt begynt å diskutere litt hvordan vi skal ha det der inne. Det blir jo i første omgang bare til å sove i, så vi har tatt en av walk-in-garderobene (bortskjemte med hver vår, vi får lære å dele) og gjort om til soverom. Omkring 8-10 kvm og med vindu, så det er ikke noe kott altså [emoji14]

Rommet har hvitt panel, og jeg tenkte å beholde det sånn. Sette opp noen wall stickers som er lette å bytte ut kanskje, og så har jeg lyst til å ha et fargerikt, litt morsomt rom. Har allerede kjøpt en gjeng med ballonglamper i forskjellige farger på Ikea som vi tenkte å spre utover den ene veggen, og så blir det en god ammestol i rødt der inne, i tillegg til spinkelseng selvfølgelig. Har også lyst til å finne en morsom rullegardin og gulvteppe for å sprite opp litt. Resten av huset er gjennomført i hvitt/grått/svart, så ungen trenger noen fargeklatter, hehe [emoji14] Mener å ha lest at klare farger er bedre/tydeligere for småttisene enn de duse er?

Jeg driver på Hehe.
Det var rommet til sambo med pult og mye rot egentlig så det har jeg nesten tømt i helgen :)
Vi skal legge nytt gulv da samme som i stua som er nordisk eik fra pergo så får vi se på oul om det virkelig er ei jente inni her :) da har jeg veldig lyst på støvrosa farge.

Vi har hvit sprinkelseng fra første, skal kjøpe en god stol å ha der inne har sett på et par på IKEA. Skal ha malm kommode fra IKEA som stellebord tenkte jeg. Og mer vet jeg ikke Hehe.

Skal også kjøpe en vugge som vi skal ha på soverommet vårt den første tiden :)
Jeg kan sitte å drømme meg bort på nettet i gardiner, farger og stæsj :D elsker å pusse opp og ihvertfall når det er noe så hyggelig da
Jeg tar gjerne imot tips om god stol til å ha på rommet.
Vi har en god stol på rommet til eldste, men den må stå der en stund til, så trenger en til. Og den vi har der selges ikke lenger.

Barnerommet her er helt hvitt så har vi satt opp wallstickers bare [emoji4]
Så har vi en del som er mer rosa ettersom bonus sønnen også sover inne på samme rom når han er der
2a9650225aa7d259d51ed0980998d248.jpg

affd26824be29571768848b4783d4656.jpg

Vi pusset opp gjesterommet for 2 år siden og skal bruke det som barnerom :happy: tror ikke vi maler om, men heller tilpasser farger på tekstiler og møbler ift hvilket kjønn det blir. Vet ikke hvor lenge vi blir boende her heller, er veldig greit her nå for oss to og en fremtidig liten baby men etterhvert må vi nok flytte på oss :p

Og ja, er kjempemye fint på pinterest!! planen er å begynne på rommet etter ultralyd :)

Vi har pusset opp en hel leilighet etter at vi tok over, og det som i dag er gjesterom blir barnerom. Veggen er malt i hvit lin, en beigegrå farge. Jeg tror nok at vi heller sørger for fine gardiner og detaljer som passer til barnerom enn å male fargene i blått eller rosa, det er jeg litt allergisk mot :) Så kan rommet være ganske kjønnsnøytralt og så får den lille ha et ord med i vendingen når den blir stor nok til å ha en mening.

Og babysengen står jo inne hos oss første perioden uansett :)

Jeg tar gjerne imot tips om god stol til å ha på rommet.
Vi har en god stol på rommet til eldste, men den må stå der en stund til, så trenger en til. Og den vi har der selges ikke lenger.
Jeg har ikke sett på stoler, har bare sett et par lenestoler på IKEA sin hjemme side. Må dra å titte litt en dag :)

Vi har pusset opp en hel leilighet etter at vi tok over, og det som i dag er gjesterom blir barnerom. Veggen er malt i hvit lin, en beigegrå farge. Jeg tror nok at vi heller sørger for fine gardiner og detaljer som passer til barnerom enn å male fargene i blått eller rosa, det er jeg litt allergisk mot :) Så kan rommet være ganske kjønnsnøytralt og så får den lille ha et ord med i vendingen når den blir stor nok til å ha en mening.

Og babysengen står jo inne hos oss første perioden uansett :)
Vi har hatt helt nøytralt helt til vi kjøpte nytt hus nå, da fikk 3 åringen velge farge selv og gikk for havbris fra jotun [emoji4]

1b54736942447d598b0c438e52329b80.jpg
790d8cde525df3c187f16ffaab988c3e.jpg

Har malt (green harmony, jotun), og kjøpt seng (billigkroken på ikea), regner med at senga blir på vårt soverom i starten. Men greit å ha rommet klart likevel.

Tenker noe wallstickers og nye gardiner, samt noe kommode/skap og en god stol, så blir det nok veldig fullt der inne! (bilder tatt fra døra, som kommer fra soverommet vårt, så kort vei :) )

Har malt (green harmony, jotun), og kjøpt seng (billigkroken på ikea), regner med at senga blir på vårt soverom i starten. Men greit å ha rommet klart likevel.

Tenker noe wallstickers og nye gardiner, samt noe kommode/skap og en god stol, så blir det nok veldig fullt der inne! (bilder tatt fra døra, som kommer fra soverommet vårt, så kort vei :) )

Kjempe fin farge :) vet dere om det blir gutt eller jente? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe liste maling og tak maling i morgen. Greit å komme igang før kroppen begynner å krangle

Nydelig farve!! Uansett kjønn :love017

Back
Topp