Barnepass

Babyx7

Forumet er livet
Har noen tanteunger som gjerne vil gå på tur med Madeleine og Adrian i vogna. De har ikke fått lov til det foreløpig for jeg mener at de ikke er "voksne" nok. Den eldste av de er 11 år.

Er jeg helt urimelig? Hva ville dere gjort?

Da jeg var 11 år, passet jeg en liten jente på 1 år noen timer noen dager i uken... Men hadde henne alltid med hjem til meg og mamma hjalp meg å passe henne. Når jeg tenker tilbake på det nå, så var jeg nok for ung....
Jeg ville ikke latt en unge på 11 år passet mine barn.... det er for mye ansvar...

Jeg var yngre enn 11 år den første gangen jeg og venninna mi var ut og trillet småbarn. Nå når jeg har barn selv, er det bare ei som har fått passe datteren min (men ikke når hun var under 1 år) og det er lillesøsteren til sambo. Hun var vel rundt 10 tror jeg, og er veldig voksen og flink med barn. Men hun er aldri langt unna med henne da.

Jeg begynte som trillepike når jeg var 12 år til ei på 1/2 år, men holdt meg bare i "gata" og hjemme hos mamma da... Syns selv at det er tidlig.

kommer jo ann på hvordan denne 11 åringen er da,men jeg syns det er for ungt.hvor mye dømmekraft har en 11åring om det skulle skje noe![8|]

selv var jeg 13 når jeg begynte som trillepike![:)]

jeg mener 11 år er litt ungt, grunnen til jeg syntes det er litt ungt er pga en episode som skjedde med en venninne av meg. Hun var vel 12-13år, passet en liten gutt på 1,5 år. gutten fikk noe i halsen å sluttet å puste, hun hadde ikke peiling på hva hun skulle gjøre. Heldigvis kom det en mann gåede forbi som fikk opp det som var i halsen til kevin. hadde ikke denne mannen kommet forbi så gudene vet hvordan det hadde gått.

Min mann har ei jente på 11 år fra før, hun er veldig flink med jenta mi, men hun får ikke gå tur med henne alene nei.
Hun fikk heller ikke gå rundt med henne før hun var 5 mnd. Måtte bare sitte når hun skulle holde henne. Nå får hun gå fra stua til kjøkkenet og sånn ,men aldri i trapper...
Så streng er jeg...
Hvis det skulle skje noe så har man faktisk satt barnet i den situasjonen.-og hvis det er noe alvorlig som skjer så har man faktisk ødelagt livet til det store og det lille barnet.
Kanskje annerledes for de som har egne store barn.

Jeg synes de er for unge jeg da men...
Men det kommer vel kanskje an på hvor ansvarlige du synes de er??

Jeg synes de er for unge, samboeren min er onkel til ei på tolv, hu snakker hele tida om at hu vil ut å trille babyen var når han blir født, men hu skal ikke få lov til det alene..

Back
Topp