Barnepass på treningssenter..

©Smartass

Forumet er livet
Er det for mye å håpe på å ha 3 barn i barnepassen?[X(]

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å bruke samme treningssenter som mannen min, det er døgnåpent og koster et par hundrelapper i mnd.
Sats koster 620, men der er det barnepass.. Skal jeg få benyttet det andre sentret jevnlig, så må jeg skaffe (og betale) en barnevakt hjemme. Det vil jo bli ganske mye dyrere.[8D]

Men,ja.. litt mye av det gode? Vil jeg bli hentet hvert kvarter, så er det jo ikke så mye vits.[8D]
Ser for meg at guttene sikkert liker å leke en times tid der etterhvert, men har jo ingen garanti for at minsta kommer til å sove.[:-]

Er det i det heletatt LOV å ha 3 der?[:D]

Noen som har DÅRLIG erfaring med barnepassen, eller er det et greit tilbud?[:)]

Ingen med erfaringer?[:)]

Jeg har ingen erfaring, men bare lurte på; kan ikke mannen din ha barna mens du trener? Ettersom han allerede er medlem et sted går jeg ut fra at du har dem mens han trener?

Sorry hvis jeg er tett nå altså og bare svarer økseskaft her, men bare tenkte at det kanskje ikke trengte å være så dyrt hvis dere tilpasser treningstidene til hverandre og barna. [:)]

Jeg har hatt tre på engang på barnepassen til Family og har ikke noe negativt å si om det.. Men di er såpass tore at di leker fint, og ingen av dem sover... Ingen som savner mammaen sin heller[X(]

Nå vet jo ikke jeg hvordan det er på den barnepassen. men der jeg trener tar de bare et visst antall unger under 2 år, så da er det greit å være tidlig ute..  Jeg er fornøyd med barnepassen! 
Tviler på at de nekter deg å komme å levere tre stk..har man tre så trenger man pass til tre... kommer vel an på maksgrense for antall barn.

det kommer vel ann på treningsenter til treningsenter.. men i teorien er det jo lov med 3 barn der.. er jo mange som har 3 barn, de må jo trene de å [:D] har hatt jenta mi i barnepassen siden hun var 3 mnd, hun er nå 2,5, aldri blitt hentet (borstett fra 1 gang en venninne av meg hadde hun med seg å trente, da mente de hun var for klengette å hun ville bare sitte på fanget så det klarte de ikke å passe på )

men om de alltid henter deg, burde det være grunn nok for å bryte kontrakten da, om det er bindingstid[;)]

Har brukt barnepass på mitt treningssenter masse, mest til eldstemann. Eldstemann storkoser seg der, og vil helst bli med meg oftere dit. Minstesnuppa har vært med på dagtid når det er få barn der og da enten sover hun eller ligger på en babygym der. Har gått fint det også[:)]

Har forresten aldri blitt hentet jeg.

Pleier å ha med begge to et par-tre dager i uka jeg, storfornøyd med barnepassen! [:)] Ungene storkoser seg de også, føler seg skikkelig hjemme der på godt og vondt, og jeg har aldri blitt henta [:)]

Her innebærer barnepass at en ungdom sitter i resepsjonen og holder et øye med dem.. Altså ikke pass, kun oppbevaring - og ikke anbefalt for små barn..

ORIGINAL: Froskegele

Her innebærer barnepass at en ungdom sitter i resepsjonen og holder et øye med dem.. Altså ikke pass, kun oppbevaring - og ikke anbefalt for små barn..

Hehe, ja er det jo sånn så er det jo uaktuelt.

Dette er Sats forresten. Da jeg trente der tidligere så hadde jeg jo ikke barn, så jeg har ikke peiling på hvordan det er egentlig.

ORIGINAL: IdaK

Jeg har ingen erfaring, men bare lurte på; kan ikke mannen din ha barna mens du trener? Ettersom han allerede er medlem et sted går jeg ut fra at du har dem mens han trener?

Sorry hvis jeg er tett nå altså og bare svarer økseskaft her, men bare tenkte at det kanskje ikke trengte å være så dyrt hvis dere tilpasser treningstidene til hverandre og barna. [:)]

I en ideell verden hadde jo dét vært det beste. Og han KAN jo det, men da må jeg i såfall kun trene (sene) kvelder.
Han har ikke mulighet på dagtid pga jobb, og dét syns jeg er det beste.
Men det blir jo løsningen hvis det ikke funker med barnepass.

Nå har jeg jo bare ett barn da, men har benyttet barneparkeringen på mitt lokale senter (ikke kjede) da han var fra 6 uker, gikk fint et par mnd mens det var ungjenter gjennom sommeren som passet på, de hadde ham bare på armen.
Etter sommerferien var det en eldre fransk kvinne der, hun greide ikke å gå rundt med ham på armen og han har aldri likt/godtatt å ligge på gulvet og hun fikk ham jo ikke til å sove, så det ble jo hyling fra a til å, kom og hentet meg etter 15 min osv osv.
Siste gangen ble jeg småforbanna, der kommer hun opp og vi blir enige om å prøve litt til, kommer igjen etter 5 min og sier at han hyler hele tiden og snart begynner hun også å grine. Ok, kommer sier jeg og hun får ikke med seg at jeg går bak henne ned til barneparkeringen og det første dama gjør med en unge som hyler, er å legge ham fra seg på gulvet, haaaaaaaaaaaaloooooooooooo, det der nytter jo ikke, tror du han slutter å hyle daaaaaaaa?
Jaja, ble til at jeg ikke gikk der på ett par mnd til han begynte å krype så smått, da var det jo kjekkere å være der. Alt etter hvem det er som er der nede, så trives han greit, mindre greit og ikke i det heletatt.
Har vel blitt hentet ett par ganger de siste månedene.

Det er slik at for barn under 1 år må du ringe og bestille plass dagen før, over 1 år er det bare å møte opp.
Hvorfor vi ringer og bestiller aner jeg ikke, for jeg ser ikke noe forskjell på personalmengden eller barnemengden, alle som vil får komme.
Og er det han unggutten på tja 17-18 år, jodda han er flink, men kjære vene, når du kommer ned og ser at han har min på 10 mnd, ett par til på rundt året og kanske ett par spedbarn som ligger der, ALENE, da blir jeg litt betenkt. Greit nok, det jo bare å se etter, de skal ikke bytte bleier eller mate eller noen form for "stell", men en har da bare 2 armer og sliter litt hvis da 3 av dem griner.

Ene gangen hylte min og en bebis på en god måned yngre i kapp og han hentet meg, jeg gikk ned og ville jo prøve å roe jr. og det var jo greit når mammen var der, han andre hylte og gutten legger da fra seg barnet for å gå opp å hente mammaen, mens ungen hylte, ble jo helt overgitt og plukket opp ungen.
Ga beskjed til eier om dette da, at hun måtte gi hint til ham at man tar ungen på armen og går opp og henter, legger aldri fra seg en unge som hyler alene [&:]
Nå jobber jeg i bhg selv med de minste, så jeg overanalyserer nok personalet litt da [:)]

Har et par ganger sett at resepsjonen må ta seg av en av ungene mens den nede på barneparkeringen tar seg av resten, litt avlasting rett og slett.

Så barneparkering er jo litt tveegget, det kan være fantastisk personale som tar seg bra av ungene, men forvent oppbevaring...........

ORIGINAL: Babbs

Nå har jeg jo bare ett barn da, men har benyttet barneparkeringen på mitt lokale senter (ikke kjede) da han var fra 6 uker, gikk fint et par mnd mens det var ungjenter gjennom sommeren som passet på, de hadde ham bare på armen.
Etter sommerferien var det en eldre fransk kvinne der, hun greide ikke å gå rundt med ham på armen og han har aldri likt/godtatt å ligge på gulvet og hun fikk ham jo ikke til å sove, så det ble jo hyling fra a til å, kom og hentet meg etter 15 min osv osv.
Siste gangen ble jeg småforbanna, der kommer hun opp og vi blir enige om å prøve litt til, kommer igjen etter 5 min og sier at han hyler hele tiden og snart begynner hun også å grine. Ok, kommer sier jeg og hun får ikke med seg at jeg går bak henne ned til barneparkeringen og det første dama gjør med en unge som hyler, er å legge ham fra seg på gulvet, haaaaaaaaaaaaloooooooooooo, det der nytter jo ikke, tror du han slutter å hyle daaaaaaaa?
Jaja, ble til at jeg ikke gikk der på ett par mnd til han begynte å krype så smått, da var det jo kjekkere å være der. Alt etter hvem det er som er der nede, så trives han greit, mindre greit og ikke i det heletatt.
Har vel blitt hentet ett par ganger de siste månedene.

Det er slik at for barn under 1 år må du ringe og bestille plass dagen før, over 1 år er det bare å møte opp.
Hvorfor vi ringer og bestiller aner jeg ikke, for jeg ser ikke noe forskjell på personalmengden eller barnemengden, alle som vil får komme.
Og er det han unggutten på tja 17-18 år, jodda han er flink, men kjære vene, når du kommer ned og ser at han har min på 10 mnd, ett par til på rundt året og kanske ett par spedbarn som ligger der, ALENE, da blir jeg litt betenkt. Greit nok, det jo bare å se etter, de skal ikke bytte bleier eller mate eller noen form for "stell", men en har da bare 2 armer og sliter litt hvis da 3 av dem griner.

Ene gangen hylte min og en bebis på en god måned yngre i kapp og han hentet meg, jeg gikk ned og ville jo prøve å roe jr. og det var jo greit når mammen var der, han andre hylte og gutten legger da fra seg barnet for å gå opp å hente mammaen, mens ungen hylte, ble jo helt overgitt og plukket opp ungen.
Ga beskjed til eier om dette da, at hun måtte gi hint til ham at man tar ungen på armen og går opp og henter, legger aldri fra seg en unge som hyler alene [&:]
Nå jobber jeg i bhg selv med de minste, så jeg overanalyserer nok personalet litt da [:)]

Har et par ganger sett at resepsjonen må ta seg av en av ungene mens den nede på barneparkeringen tar seg av resten, litt avlasting rett og slett.

Så barneparkering er jo litt tveegget, det kan være fantastisk personale som tar seg bra av ungene, men forvent oppbevaring...........

Forventer du virkelig at noen skal bære på et hylende barn mens mammaen er å trener? Samtidig som de har andre barn der, gjerne små barn fra under året til rundt 3? Og forventer du virkelig at barnet ditt skal bli bært hele tiden? Tror du har misforstått litt hva barnepass på treningssenter er jeg...

Jeg har selv jobbet på barnepassen på Sats her et sted i Norges land, og vi har svært lav terskel for å hente foreldrene til de aller minste barna, nettopp fordi man ikke har bemmaning nok til å ta seg av barna når 1 eller flere krever veldig mye av barnepasser. Jeg har heller aldri opplevd at foreldrene har blitt sure for at jeg har kommet med barna, heller tvert imot!

ORIGINAL: Tullsjura

Forventer du virkelig at noen skal bære på et hylende barn mens mammaen er å trener? Samtidig som de har andre barn der, gjerne små barn fra under året til rundt 3? Og forventer du virkelig at barnet ditt skal bli bært hele tiden? Tror du har misforstått litt hva barnepass på treningssenter er jeg...

Jeg har selv jobbet på barnepassen på Sats her et sted i Norges land, og vi har svært lav terskel for å hente foreldrene til de aller minste barna, nettopp fordi man ikke har bemmaning nok til å ta seg av barna når 1 eller flere krever veldig mye av barnepasser. Jeg har heller aldri opplevd at foreldrene har blitt sure for at jeg har kommet med barna, heller tvert imot!

men siden det aktuelle senteret er sats, har du kanskje innspill?[:)]

barna er 3, halvannet og 7mnd.

ORIGINAL: ©Smartass

ORIGINAL: Tullsjura

men siden det aktuelle senteret er sats, har du kanskje innspill?[:)]

barna er 3, halvannet og 7mnd.

Der jeg jobbet var det ingen problem at man hadde med seg flere barn. Vi hadde en grense på 10 barn. Nå er dette vedig mange år siden, så kan hende det er andre regler nå, og det er nok forkjellig fra senter til senter hvordan de organserer barnepassen. Du kan jo bare ringe sentret ditt å høre. Du må nesten forvente en innkjøringsperiode og at du kan bli hentet mye i begynnelsen til barna dine blir vant med å være der. Det var lettere for de barna som hadde søsken å være sammen med. De foreldrene som hadde barn som skulle sove fikk selv barna til å sove, og hadde med babycall. De aller fleste barna syns det er stas på barnepassen. Så jeg sier kjør på! [:)]

Her er det maks 5 barn tilsammen, så tror ikke de er superhappy for 3 fra en mamma [;)]

ring å hør.
altså jeg ser ikke helt hvorfor ikke. om du kommer med 3 unger eller om det kommer 3 mammaer med 3 unger spiller jo ingen forskjell egentlig[8|]

ORIGINAL: Mrs Lutz

ring å hør.
altså jeg ser ikke helt hvorfor ikke. om du kommer med 3 unger eller om det kommer 3 mammaer med 3 unger spiller jo ingen forskjell egentlig[8|]

Spiller jo litt forskjell siden det skal være et tilbud til alle medlemmene. Kjedelig å stadig bli avvist fordi en mamma fyller opp alle plassene (for å dra det litt langt) [8D]
Når jeg hadde mammaperm fikk jeg nesten aldri plass i barnepassen. Rimelig frustrerende! [8D]

ORIGINAL: ©Smartass

ORIGINAL: Froskegele

Hehe, ja er det jo sånn så er det jo uaktuelt.

Dette er Sats forresten. Da jeg trente der tidligere så hadde jeg jo ikke barn, så jeg har ikke peiling på hvordan det er egentlig.

Sats har en barnepasser som PASSER på barna og ikke bare sitter og holder øye med dem. Om du har 1 eller 5 barn bør da ikke spille noen rolle :)

siden du har 2 unger under 2 år kan det blir vanskelig å få plass, men i teorien er det ingen problem å ha med tre unger, bare at pr voksen har de lov å ta inn 2 unger under 2 år, så om du kommer har du fylt opp de to plassene... Men hva med å prøve? du vet når du signerer en kontrakt på sats så har du 2 ukers angrefrist, da har du 2 uker å prøve ut om barnepassen fungerer for deg og dine barn, og hvor tilgjenngelig det er å få plass! har selv jobbet på barnepassen på sats for endel år tilbake.

Back
Topp