Barnepass og alkohol

SillyDilly

Forumet er livet
Vet det har vært mange tråder om dette i det siste, men en ting jeg lurer på er:

Hvis du hadde vært barnevakt hadde du kunnet drukket/tatt et glass vin da?

Jeg tenker litt sånn, at hadde jeg sitti for et lite barn så hadde jeg nok ikke drukket, ikke fordi jeg mener jeg hadde drukket meg full, men ville ikke at foreldrene skulle følt seg ukomfortable - MEN f.eks når jeg har med min lillesøster på hyttetur sammen med vennepar og sønnen min sier jeg ifra til min mor at jeg kommer til å drikke vin, og at de må ta stilling til om dette er greit før jeg sier hun kan være med.

Jeg har alltid tenkt at jeg ikke bryr meg om f.eks besteforeldrene koser seg med litt vin når de er barnevakt, men det er fordi de omtrent alltid drikker vin til maten, og jeg har ALDRI sett dem en smule påvirket en gang bortsett fra på fest, og er derfor trygg på at de kun drikker da 1-2 glass vin til maten, MEN skulle min venninne på 20 år passet han og hadde kjøpt seg en flaske vin til kos på kvelden, hadde jeg ikke likt det! Hva tenker dere? Er jo litt respekt mot foreldrene også og ikke drikke når barna er der, samt si ifra hvis det skulle forekomme

Nei det hadde jeg ikke gjort!

Hender jo eg tar meg en cider når eg har Kevin hjemme, men det er svært sjelden.(når han har lagt seg)
Hadde eg vært barnevakt så er eg ikke sikker. Alt etter hvem sin unge det er. men med tanke på at eg svært sjelden tar meg en cider/vin uansett. Så tviler eg sterkt på at eg hadde gjort det.....

ORIGINAL: EricaJenta

Men gjør det ikke med mine egne barn heller! Drikker bare når jeg har barnefri og det er FEST![:D][8D]

ORIGINAL: **Hengetrusa**

Men gjør det ikke med mine egne barn heller! Drikker bare når jeg har barnefri og det er FEST![:D][8D]
Samme her[:)]

Hadde ikke drukket noe om jeg passset andres barn.

Men kan fint ta meg en øl, eller et glass vin eller noe på kvelden
når datteren vår er hjemme sålenge mannen min er hjemme og ikke tar seg noe.

Kommer litt ann på synes jeg...
viss jeg f.eks har tantebarna mine her ei helg, så kan jeg godt ta meg en øl til maten,på sommeren f.eks viss vi griller...

Men når jeg satt en del barnevakt når jeg var yngre hadde jeg aaaaldri gjort det!

hadde nok ikke gjort det, men hadde uansett vært en edru her hjemme som det alltid er. plutselig må man en tur på legevakta e.l. hender mannen tar seg en øl eller to til maten, men aldri jeg samme dag.

mine tanker rundt dette er at sier man ja til å være barnevakt en kveld, så må man da kunne avstå fra alkohol??

kunne aldri falt meg inn å drikke når jeg satt barnevakt før jeg fikk unge selv..
og om jeg skulle hatt barnevakt på snuppa, så hadde jeg forventa at barnevakta ikke drakk den kvelden...
hadde di drukket hadde jeg aldri mer hatt dem som barnevakt!

Dere som KUNNE drukket alkohol mens dere satt barnevakt:

Hadde dere forhørt dere med foreldre først om det var greit?? Eller bare gjort det??

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Jeg hadde nok ikke gjort det fordi jeg så sjelden gjør det ellers også.

Men i teorien kunne jeg kanskje gjort det, men det kommer ann på foreldrenes forhold til alkohol. Hvis de kan ta seg ett glass til maten med barna hjemme kunne nok jeg gjort det samme.

Hadde dere forhørt dere med foreldre først om det var greit?? Eller bare gjort det??

hadde jeg sittet barnevakt på noen andre sitt barn hadde jeg visst at det var greit og ta seg et glass... ser absolutt ikke problemet med det da jeg er voksen nok til å begrense meg til det glasset[8|]

Når man passer andre sine barn bør man ikke drikke alkohol i det hele tatt syns jeg.

Jeg har ikke noe problem med at det taes et glass vin og slikt rundt ungene, og kan godt gjøre det selv, men om noen passer mine eller jeg passer andre sine så er ikke dette våre egne unger og vi kjenner dem ikke like godt og da syns jeg at de som passer skal være helt edru.

ORIGINAL: MorraTeFreja

ORIGINAL: Skravlemor

hadde nok ikke gjort det, men hadde uansett vært en edru her hjemme som det alltid er. plutselig må man en tur på legevakta e.l. hender mannen tar seg en øl eller to til maten, men aldri jeg samme dag.

Det argumentet har jeg aldri forstått... Annet enn at det kan være praktisk på nyttårsaften og slike dager hvor det er nesten umulig å få tak i en taxi...
Skulle man i hverdagen gå rundt å ta høyde for alt som kan skje, så blir det er temmelig anstrengt liv... Det er dessuten mange småbarnsfamilier som ikke har førerkort eller bil...

nå er det vanlig å trenge det med minsten da han får anfall om natten i perioder, så har sikkert da et annet forhold til det enn deg. hadde jeg ikke hatt lappen før han ble født hadde jeg tatt den etterpå med tanke på akkurat det. liker å klare meg selv, ikke ta taxi med at barn med anfall.

Dette tenker jeg også på! Lillesøsteren min er 11 år, og når henne skal være med oss sier jeg som sagt fra til mamma og til lillesøsteren min at jeg kommer til å drikke litt rødvin - drikker alltid litt rødvin på kvelden på hytta[:)] Syntes det er greit å høre med foreldrene hva de syntes for å slippe å ha noen "kleine" situasjoner, men jeg spør alltid også om f.eks godteri og brus også.

Back
Topp