Mikke
Glad i forumet
ORIGINAL: Bøddi Hålli
ORIGINAL: Mikke
ORIGINAL: Bøddi Hålli
ORIGINAL: Sicily
Vi har aldri kommet til det stadiet at mine unger innbiller seg at det går an å rope, hyle og løpe rundt å besøk hos folk eller ute blant folk. [8|] Det er nok med et blikk fra meg, så skjønner de hva jeg vil. [;)] Og nei, de er ikke underkuete eller redde, men de har respekt for meg, det har de. Reglene er konstante og vi har ikke så mange av dem siden det meste annet går under normal folkeskikk. Konsekvensene tilpasses situasjonen. Er vi på besøk og de mot formodning skulle begynt å herje rundt, hadde jeg nok bedt dem å sette seg på hver sin side av meg en stund og roe seg ned. Er de sammen med andre barn som bor i huset og de alle herjer, ser jeg det litt an og de vil sannsynligvis bli bedt om å gå på rommet hvis de skal bråke. [;)]
Fint at du har kustus på ungene før de i heletatt prøver seg på å teste grenser da [8|][;)]
Det har ikke jeg... men jeg prøver å gjøre noe med det [;)]
Tror nok unger er forskjellige også. Og gutter er jo mere fysiske enn jenter også. Og tester grenser på en annen måte.
Guttene mine er ikke umulig og stort sett veldig greie, men de er veldig fysiske i sin væremåte noen ganger. Lillebror er jo ikke rolig når han sover engang. Han stuper kråke i søvne. Det er bare sånn de er. Så selv om de prøver å være flinke så glemmer de seg jo...
Blikk rekker de ikke få med seg om de blir styrete så da har jeg to valg. Brøle(overdøve dem) eller ta de med ut av rommet... [;)]
hehe...
Enig med deg. Det er nok forskjell på kjønn ja. Personlig tror jeg jenter kan være lettere å ha med å gjøre i yngre alder, men at de tar igjen det i tenårene. Hos guttene tror jeg det er omvendt [8D]
Krysser fingrene for at du har rett [8D]