Barneoppdragelse - bygd vs. by!

Hulder

Forumet er livet
August 2018
Vårspirene 2021
Vurderar å flytte til by (Bergen). Men kjenner eg automatisk får dårlig samvittighet for guten min [&o] Vi bur no ganske langt utpå landet, i eit rolig byggefelt der eg kan sleppe han ut i hagen uten bekymring. Har skog og fjell bokstavlig utanfor døra. Føler eg fratar han noko om eg flyttar til by`n, at han ikkje skal trivast om vi flyttar frå enebolig og hage på landet, til leilighet og asfalt i byen...samtidig vil han vere nærmare faren si, og vi har masse nettverk der. Ååååå, vanskelig [&o]

Andre som har erfaring med dette? Flytting med små barn generelt?
Korleis føler dåke som bur i by at det går med små barn som gjerne vil vere mykje ute?

men må du bo midt i sentrum i en leilighet? Finnes jo små rekkehus med hage?

Nei, må absolutt ikkje bu i sentrum, men veit ikkje kor mange rekkehus som finnast i min prisklasse. Må leige. Kunne gjerne tenke meg å bu litt i suburbs, sånn 15-30 min frå sentrum..

Med buss/bil ja [:)] Om ein skal kunne gå på den tida blir det jo sentrum egentlig, typ Laksevåg/Landås/Sandviken..

Kunne aller helst tenke meg å bu i Åsane egentlig [:)] Prisklasse er ca. 8000 i mnd, +- eitpar hundre..

jeg bor midt i oslo med jr på 1år. må bo her i tre å til pga sambo går på skole. det funker jo greit hittil, men jeg føler jeg må holde han mer i tøylene siden vi bor i by med masse biler,ingen hage og generelt sett lite barnevennlig. vi skal flytte til en mye mindre by om tre år. ha hus med hage i et barnevennlig strøk. jeg liker ikke å bo i byen med barn,føler ikke det er et sted for dem. men skal også sies at jeg selv ikke har vokst opp i by så for meg er det ikke naturlig. bo litt utenfor men samtidig sentralt er perfekt:)

Når man først skal bo i byen er jo Bergen en veldig fin by med mye natur i nærheten. Bor du på Minde/Landås er det kjempe mange fine områder for barn. Åsane og er det jo det, og tar jo ikke så lang tid med buss til sentrum. Ville ikke hatt noe dårlig samvittighet for det.

Eneste måtte jo være at du sikkert ikke får like stor plass å bo på for pengene som i bygden...

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

ORIGINAL: Hulder

Med buss/bil ja [:)] Om ein skal kunne gå på den tida blir det jo sentrum egentlig, typ Laksevåg/Landås/Sandviken..

Kunne aller helst tenke meg å bu i Åsane egentlig [:)] Prisklasse er ca. 8000 i mnd, +- eitpar hundre..

Er jo noen kjellerleiligheter til den prisen da. [:)]

Var ikke så veldig mange i åsane akkurat nå, men noen rundt omkring.

Nei, var lite på finn.no no iallefall. Veit ikkje om det er ein lite dump i markedet no, eller om det er normalt..? Er vel meir kjøp/salg der kanskje...

ORIGINAL: Cassiopeia

Når man først skal bo i byen er jo Bergen en veldig fin by med mye natur i nærheten. Bor du på Minde/Landås er det kjempe mange fine områder for barn. Åsane og er det jo det, og tar jo ikke så lang tid med buss til sentrum. Ville ikke hatt noe dårlig samvittighet for det.

Eneste måtte jo være at du sikkert ikke får like stor plass å bo på for pengene som i bygden...

Ja, det er jo egentlig det [:)] Det er veldig posetivt med Bergen, er generelt ikkje så langt til "landet" uansett [:)]
Og det med plassen plagar meg egentlig ikkje så mykje, kan gjerne bytte ut dei 120 kvd. eg har no med ein leilighet på 60-70 kvd. Mindre å holde styr på [8D]

Er jo noen kjellerleiligheter til den prisen da. [:)]

Var ikke så veldig mange i åsane akkurat nå, men noen rundt omkring.

Nei, var lite på finn.no no iallefall. Veit ikkje om det er ein lite dump i markedet no, eller om det er normalt..? Er vel meir kjøp/salg der kanskje...

Det er aldri så mye og velge i til den prisklassen, men av og til ser det ut til og være noen billige perler. Må vel bare følge med over tid om det blir aktuelt. [:)]

Ja, blir ikkje flytting på denne sida av jul iallefall, så er vel berre å halde eit vaktsamt auge på marknaden...[:)]

15-30 min fra sentrum så kan du bo nesten hvor som helst i Bergen. Og tror også at du kan finne mange fine leiligheter i den prisklassen da.

JA!! Flytt til Åsane[:D]

ORIGINAL: LilleKaisa

Gjerne det kjære [:D] Tips til meg? Du har vel budd eitpar plassar i Bergensområdet etterkvart...[;)]

Gjerne det kjære [:D] Tips til meg? Du har vel budd eitpar plassar i Bergensområdet etterkvart...[;)]

Hoho....
Vi trives i det området vi bor i[;)] Spondalen er fint, Flaktveit[:)]

Kom på msn så kan kan jeg forklare mer:)

Hoho....
Vi trives i det området vi bor i[;)] Spondalen er fint, Flaktveit[:)]

Kom på msn så kan kan jeg forklare mer:)

Eg er der eg [;)] [:)] 

ORIGINAL: DiRBe

15-30 min fra sentrum så kan du bo nesten hvor som helst i Bergen. Og tror også at du kan finne mange fine leiligheter i den prisklassen da.

Pluss Sotra og Askøy [:)] Og det er jo litt landet da [:D]

Vokst opp midt i oslo, og aldri hatt noe ønske om å vokse opp på bygda ;)

(men har flytta ut med egne barn, da... hehe)

du trenger ikke bo i asfaltjungelen.. jeg bor 15 min fra  Bergen sentrum og bor så og si I SKOGEN. Her er kjempe barnevennlig og koselig.

0509b6b2-e735-46e7-ac26-a786f417e058
1.03.01

Nei, har vel mykje med vanen å gjere. Eg er jo bygdejente at heart, og det kjem eg nok alltid til å vere. Men føler eg trenger litt nye impulsar, samt det blir mykje enklare ift samvær. Og meir utvalg i jobb, når den tid kjem (er ferdig sjukepleiar til våren)....

Nei, det er sant, det er mange fine suburbs i Bergensområdet [:)] Må berre finne ein plass som har the x-factor [8D]

Back
Topp