barneog ungdomsarbeider lønn

shiavata

Forelsket i forumet
Er det noen som vet hvordan bua lønn er nå?
kan man få faglønn selv om man blir tildelt en stilling som heter assistent??
skal søke jobb nå,å er litt usikker.har hørt det er store forskjeller fra private og offentlige bhg..[8|]

Jeg er barne og ungdomsarbeider.. jobber i privat bhg.. Nå jobber jeg som 60 % som bua og 40% som ped leder.. men da jobber 100%som bua hadde jeg brutto ca 22000, og 15500 netto.. i mnd..

husker itte forsjellen da jeg søkte jobb, men ganske stor forskjell på kommunal og privat her.. litt over 1000kr mnd trur jeg... jeg tjener nesten 14000 mer i året i en privat enn i en kommunal her på østlandet..

jeg jobbet som assistent ei periode, selv om jeg var bua, men fikk assistent lønn... det var kjipt.. men men.. var bare ett par mnd..

bua lønnen ligger nå på 263800 med 0 års ansinitet, den øker til 268800 ved 4 års ans. (dette er vel og merke i private barnehager, det kan variere innenfor de forskjellige private barnehagene også, men vanligvis er disse ganske like.. Lønnen i kommunale barnehager pleier å ligge litt under private, men her også store forskjeller..
Vanligvis har man lønn etter den stillingen man er ansatt i.. så har du fagbrev så burde du sørge for å få kontakt med denne stillingen for da er du også sikret lønnen som hører til [:)]

ORIGINAL: bentesnartmamma

bua lønnen ligger nå på 263800 med 0 års ansinitet, en øker til 368800 ved 4 års ans. (dette er vel og merke i private barnehager, det kan variere innenfor de forskjellige private barnehagene også, men vanligvis er disse ganske like.. Lønnen i kommunale barnehager pleier å ligge litt under private, men her også store forskjeller..
Vanligvis har an lønn etter den stillingen man er ansatt i.. så har du fagbrev så burde du sørge for å få kontakt med denne stillingen for da er du også sikret lønnen som hører til [:)]

Seriøst?Jeg jobber som lærer og har 4 års ans. og tjener  346.500 i året [8|]

ORIGINAL: Mersa

bua lønnen ligger nå på 263800 med 0 års ansinitet, en øker til 368800 ved 4 års ans. (dette er vel og merke i private barnehager, det kan variere innenfor de forskjellige private barnehagene også, men vanligvis er disse ganske like.. Lønnen i kommunale barnehager pleier å ligge litt under private, men her også store forskjeller..
Vanligvis har an lønn etter den stillingen man er ansatt i.. så har du fagbrev så burde du sørge for å få kontakt med denne stillingen for da er du også sikret lønnen som hører til [:)]

jeg har endret på det nå, trykket 3 i stedet for 2, så det var litt av en voldsom lønnskning [:D] hehe

ORIGINAL: Mersa

jeg har endret på det nå, trykket 3 i stedet for 2, så det var litt av en voldsom lønnskning [:D] hehe

Phu!!! Nå lurte jeg et øyeblikk på om jeg skulle bytte beite! hehe [;)]

ORIGINAL: Angel99

Er du ikke utdannet fagarbeider så får du assistentlønn som er noe lavere enn fagarbeiderlønna. Er de privat eller komunal bhg du skal arbeide i?

vet ikke ennå[;)]er på leting etter jobb.'å har fått tilbud i en kommunal å en privat.
men synes det er så uhøflig å mase om den lønna...uff vanskelig dette..
er utdannet bua med 8 års ansinnitet[8|]

ORIGINAL: Kine og Anni mor

Jeg er barne og ungdomsarbeider.. jobber i privat bhg.. Nå jobber jeg som 60 % som bua og 40% som ped leder.. men da jobber 100%som bua hadde jeg brutto ca 22000, og 15500 netto.. i mnd..

husker itte forsjellen da jeg søkte jobb, men ganske stor forskjell på kommunal og privat her.. litt over 1000kr mnd trur jeg... jeg tjener nesten 14000 mer i året i en privat enn i en kommunal her på østlandet..

jeg jobbet som assistent ei periode, selv om jeg var bua, men fikk assistent lønn... det var kjipt.. men men.. var bare ett par mnd..

hvordan er reglene for å jobbe som ped leder i tillegg??må du ha noe ekstra da??

ORIGINAL: shiavata

ORIGINAL: Kine og Anni mor

hvordan er reglene for å jobbe som ped leder i tillegg??må du ha noe ekstra da??

I utgangspunktet så skal en som jobber som ped leder være utdannet førskolelærer eller annen relevant ped utdanning fra høgskole.. Men det er mange som er utdannet fagarbeidere som får jobb som ped leder (på disp selvfølgelig). Dette pga at det er stooor mangel og etterspørsel på førskolelærere..

bua med 8 års ans ligger på 279300 i private barnehager..

Back
Topp