Barnenavn

Her var det bare meg som hadde forslag..alle navna jeg foreslo syns han enten var stygge,rare eller aldri hadde hørt før.Må nevne at han kom aldri med forslag selv[;)]Jeg og dattern min syntes Brynjar var flott,men jeg fikk aldri noe klart svar om hva han syntes om det.Må innrømme at jeg spekulerte veldig på navn da jeg trodde han var i mot alt!
 
Etter fødselen spurte jordmora gubben om hva pøyken skulle hete og til min store overraskelse svarte han med tåren i øyekroken og babyen på armen at dette er Brynjar!!
 
Synnøve er oppkalt etter mora til gubben.Hun døde for 11 år siden og da han foreslo Synnøve var det helt greit for meg[:D]Synes Synnøve er nydelig og dessuten fant jeg ut i ettertid at det betydde "solgave"og det var hun jo[:)][:)]
 
Når det gjelder mobbeproblematikken vil jeg si at navnet skjemmer ingen! Mobberne finner alltids noe å mobbe ungene for og er det ikke navnet så er det klærne,utseende osv..
Tro meg-jeg ble skammobba på barneskolen for navnet mitt Ylva.Det var ingen andre som hadde hørt det og det var ingen andre som het det.Må innrømme at en periode i barndomsårene mine skulle jeg ha gjort mye for å hete June å Camilla å slikt,men det gikk fort over.Jeg er vel det man kan si en "sterk"person som greide å heve meg over mobberne og er i dag stolt over navnet mitt!!Det betyr jo ulvinne og det er jo steintøft jo[;)][;)]
 
Næi,gi ungene deres navnet som dere vil barnet skal hete og som dere har gode minner for eller synes er vakkert-uavhengig av hva andre mener[:)][:)]
 
Men et lite paradoks til hva jeg har skrevet-jeg kan ikke for mitt bare liv forstå en nybakt mor som ser ned på den nydelige babyen sin og sier-du skal hete Kåre eller Gerda eller Hallfrid[;)][;)]
Ikke vondt ment altså men jeg synes det er litt morsomt å tenke på[:D]
 
Her har vi vært like engasjert begge to. Selvom jeg har ei jente fra tidligere, er det like spennende, nytt og skremmende denne gangen[:D][&:] Vi har egentlig gått i mellom hele navne registeret, men det ble til slutt Sondre så nå bare venter vi på at han skal komme ut da..... Skjer jo aldri joooo..[8|]
 
hmm.... er vel med jeg også. Men har en misstanke om at dama driver og visker navn i øret på meg mens jeg sover så hun skal få det som hun vil [:D]... Er litt dumt, får jeg prøver å komme med noen navn, så er det jo litt dumme. Mens hun nesten ikke fatter at hennes navn kan være like dumme. Tror jeg må også ta en våken natt å viske masse navn i øret på henne mens hun sover he he. Men må legge til at jeg har ikke så store problemer med det. Jeg kan si nei, når jeg ikke liker navnet.
 
ORIGINAL: Karmacom

Her blir navnet på gutten Alexander Kal-El Monkerud

 
Altså jeg viste du syntes jeg var tøff, men så tøff så du kaller opp sønnen etter meg. RÅTT :D
 
"Vi har ikke bestemt fornavn enda, men hvis det blir gutt skal mellomnavnet bli "Kal El", og hvis det blir jente blir mellomnavnet "Arwen". "
 
Fant noe artig Karmacom...

Nicolas Cage og kona Alice Kims
har datteren Kal-El, oppkalt etter «Supermann»
hehe
 
hei allesammen. jeg og samboeren har sånn delvis blitt enige om jentenavn..
sarah linnea. vi begge likte navnet. har diskutert guttenavn endel, men blir ikke enige. han mener vi skal kalle barnet harald om det blir gutt.. jeg er ikke helt komfortabel med navnet[8|] vet ikke hvorfor heller egentlig... men vi blir sikkert enige etterhvert.

å når det kommer til det å mobbe, jeg ble aldri mobbet for navnet men alt annet. alt fra at jeg var lavere enn de andre til at jeg var mye sammen med gutter..

har enda ikke klart å lure samboeren inn hit men dere skal se han kommer[;)]
 
hehe... nei var nok ikkje idol som avgjorde namna..
Vart bestemt allerede i desember, før vi hadde sett idol[;)]
Men kunne vel virke sånn
 
Back
Topp