Barnemark

Rutla

Forumet er livet
jentene i juni13
VIP
Jeg frykter at jenta mi har fått dette. Må man innom lege? Eller kan vi bare gå på apoteket i morgen?

Jeg hadde bare gått til apoteket, om jeg var sikker på det var mark! Det finner man jo ganske fort ut :) pillene er vel reseptfrie? Jeg hadde det ofte som barn, og det var helt forferdelig, kødde som f!

Har hatt det 2 ganger som barn (som jeg husker) og er veldig glad mamma reagerte fort og ga med medisin når hun opødaget det for det er ekstremt ubehagelig som sagt over her;)

Har å hatt set som liten å fant det å på min datter.
Gå på apoteket å få tabletter / flytende kur.

Hele familien må behandles. Alt av sengtøy, håndklær ol må kokvaskes. Helst hver dag.
Badet må å få noen overhalinger.

Eggene er desverre veldig motstans dyktige å tåler en del.
Vær obs på håndvask å hygiene :)
Dusj henne hver morgen slik at eggene som har kommet i løpet av natten ikke blir med hele dagen

Kjøp Vermox reseptfritt på apoteket...finnes som både flytende og tabletter :) Hvor gamle er barna? Hvis en er under ett år må lege kontaktes, ellers er det bare å behandle med 1 tablett eller 5ml. Alle i husstanden må behandles samtidig selv om bare en har det, og kuren må gjentas etter 2 uker :)

Kjøp Vermox reseptfritt på apoteket...finnes som både flytende og tabletter :) Hvor gamle er barna? Hvis en er under ett år må lege kontaktes, ellers er det bare å behandle med 1 tablett eller 5ml. Alle i husstanden må behandles samtidig selv om bare en har det, og kuren må gjentas etter 2 uker :)
Står 1 uke i pakningsvedlegget om jeg ikke så helt feil.

Har å hatt set som liten å fant det å på min datter.
Gå på apoteket å få tabletter / flytende kur.

Hele familien må behandles. Alt av sengtøy, håndklær ol må kokvaskes. Helst hver dag.
Badet må å få noen overhalinger.

Eggene er desverre veldig motstans dyktige å tåler en del.
Vær obs på håndvask å hygiene :)
Dusj henne hver morgen slik at eggene som har kommet i løpet av natten ikke blir med hele dagen
Må hele badet vaskes, eller bare do og vask? Hvor lenge må man kokvaske hver dag? Er det krise om det blir vasket på 60 en dag?

Sjekket nå, står 1 uke ja. Men alle andre plasser sier jo 2 uker :-o

Ja det er skikkelig rart...tror jeg må ringe produsenten når jeg kommer på jobb (på apoteket) etterpå :) Burde jo stå det samme på pakningen som i pakningsvedlegget :O

Ja det er skikkelig rart...tror jeg må ringe produsenten når jeg kommer på jobb (på apoteket) etterpå :) Burde jo stå det samme på pakningen som i pakningsvedlegget :O
Ja gjør det. Mark er ekle greier, best å bli kvitt den. Kjekt å ha riktig fremgangsmåte da, særlig siden alle sier de er så vanskelige å bli kvitt :-o

Apotek, kur alle, få avklart når gjentas, vask, kokvask, bytte sengetøy, undertøy og hele pakka. Trenger ikke lege om ingen er baby. Dvs reseptfritt over to år står det jo, men dosering fra et år så evt snakke med legen om barnet er under to år da.

Klippe alle negler korte og vaske og rengjøre godt.

Og lykke til, det er bare ekkelt, det går elles helt fint.

Husk at du ikke må ta Vermox om du er gravid ... Har akkurat hatt en runde her også. Grøss!

Må hele badet vaskes, eller bare do og vask? Hvor lenge må man kokvaske hver dag? Er det krise om det blir vasket på 60 en dag?
Eggene flyr i luften. Så ja de første dagene ville jeg tatt hele.
For å hindre re smitte.
Tablettene virker ganske kjapt. Men jeg ville hvertfall ha vasket de første dagene:)
Her vasket jeg hver dag i en uke.
Det er utrolig kjedelig men det er kjipere å få det igjen erter få uker.

Men kan være jeg er overforsikrig å :) ikke sikkert det er nødvendig så lenge.

Men nei det er ikke krise med 60 :)

Eggene flyr i luften. Så ja de første dagene ville jeg tatt hele.
For å hindre re smitte.
Tablettene virker ganske kjapt. Men jeg ville hvertfall ha vasket de første dagene:)
Her vasket jeg hver dag i en uke.
Det er utrolig kjedelig men det er kjipere å få det igjen erter få uker.

Men kan være jeg er overforsikrig å :) ikke sikkert det er nødvendig så lenge.

Men nei det er ikke krise med 60 :)

Med vegger og det hele da? Vi er allerede noen dager ut i behandling vi, så vi er vel for sent ut da. Men da vet jeg hva jeg skal gjøre om det kommer tilbake igjen :)

Med vegger og det hele da? Vi er allerede noen dager ut i behandling vi, så vi er vel for sent ut da. Men da vet jeg hva jeg skal gjøre om det kommer tilbake igjen :)
Nja.. Der var jeg ikke så nøye :p det skal jeg ærlig innrømme . Det tenkte jeg ikke på engang :p men toalett , vask, dusj å gulv.

Håper der slipper å få de tilbake for det er jammen noe herk :/

Det eneste vi vasket var sengetøyet til hun som hadde det. Vi andre tok bare kuren. Gikk over med en gang.

Back
Topp