Barnemark- medisin

Bolle3

Flørter med forumet
Idag skal vi ta runde nr 2 med medisin for barnemark. Dei andre tar vermox og eg skal ta vanquin. Men eg veit ikkje om eg vil ta medisinen. For 2 uker siden når eg tok blei eg så dårlig. Eg har ikkje merka mark på meg sjøl. Kun på sønnen min dei første dagane, men ikkje sett mark på lenge. Hadde dåke tatt medisin hvis dåke var i min situasjon?

Hadde avventet å ta medisin jeg, siden du har tatt første dose og ingen andre har tegn til mark berger du nok sikkert[emoji4]

Jeg ville tatt. Den første dosen dreper marken mens den andre du skal ta nå, dreper nyklekkede egg. Utrolig kjipt om hele gjengen får det tilbake og du må ta to runder igjen senere.. De jævlene kan holde det gående en stund om du ikke tar alt med en gang, og da må det sterkere medisin til..

Jeg ville tatt. Den første dosen dreper marken mens den andre du skal ta nå, dreper nyklekkede egg. Utrolig kjipt om hele gjengen får det tilbake og du må ta to runder igjen senere.. De jævlene kan holde det gående en stund om du ikke tar alt med en gang, og da må det sterkere medisin til..

Uff ja, må vel ta. Eg er berre så bekymret for medisinen. Det står at det er liten risiko for skade. Medisinen er lite forsket på, derfor er eg så redd...

Skjønner deg godt altså. Måtte gjennom det samme i fjor og ville helst ikke ta den selv, men er bedre å ta den enn å måtte ty til sterkere skyts om de ikke blir borte.

Du har sikkert lest det, men i felleskatalogen står det:

Graviditet, amming og fertilitet
Graviditet: Absorberes i liten grad fra mage-tarmkanalen. Dette indikerer at det sannsynligvis er liten risiko for skadelige effekter på svangerskapet, fosteret eller det nyfødte barnet.

Altså er det i selve tarmen den virker og lite spres i blodet. Derfor denne er foretrukket fremfor den andre. Så den skal være ganske trygg altså :)

Back
Topp