Barnemadrass

Inki83

Første møte med forumet
Endelig er senga i hus, men hvilken barnemadrass skal en velge? Er det noen som har gode forslag??

vi har en fra ikea, fornøyd med den, men skal kjøpe ny overtrekksmadrass da siden nathaniel har hatt sine uhell på den ;) 

Vi har også fra IKEA. En madrass med fjærer. Jeg tør ikke bruke skumgummi fordi jeg hadde tre skumle episoder da jeg lå på det selv. Våknet av at jeg ikke fikk puste, det var skikkelig skummelt, den ene gangen ble jeg blå! Kan tro mamma var redd, prøvde seg på heimlich manøveren og alt. Jeg var ca 13 år da. Det er den ekleste følelsen jeg noensinne har vært borti, det kom bare en høy ralle-lyd når jeg prøvde å puste, uten at jeg fikk ned noe luft. Akkurat som om halsen var snørt helt sammen. Det har aldri skjedd igjen etter at jeg fikk ny madrass, mamma hadde lest noe om en forbindelse mellom krybbedød og skumgummimadrasser. Har forstått at det dreide seg om gamle skumgummi madrasser, men jeg tør ikke gamble. Nå skremte jeg sikkert noen, men krybbedød må være det verste noen kan oppleve og kan jeg skremmer noen til å kjøpe ny madrass i det minste så får jeg heller tåle litt tyn.. ;-)

ja, skumgummi holder vi oss unna også ;) 

men anbefaler overtrekksmadrass for det er lettere å vaske når uhellet er ute og det er bedre å ligge på enn tisselaken. 

noen bruker tisselaken på madrassen så overtreksmadrass over der igjen, det har foreløpig ikke vært nødvendig her,men sikkert greit når ungen skal slutte med bleie ;) 

Vi har hatt fjærmadrass til begge de andre, og har fått det igjen. Legger en overtrekk smadrass over den.
Jeg valgte det først og fremst fordi jeg har fått så himla vondt i ryggen selv av å ligge på skumgummi.

Vi kjøpte fibermadrass fra Barnas hus. De solgte visst mest av den, tror ikke den skulle være farlig for barnet med tanke på krybbedød.

Her har vi kjøpt helsemadrass til vuggen, og kommer til å kjøpe det til sprinkelseng også

Har kjøpt en helsemadrass fra barnas hus, og en baby dry overmadrass....synes de baby dry madrassene er veldig bra...de går i maskinen på 60 grader, samtidig som det er ett tisselaken under som man bare glider på.....storesøster sover enda på sin

Til ho første kjøpte jeg en på skeidar. Den skulle være allergivennlig etc... Det samme er den jeg har kjøpt nå, men den kjøpte jeg på Ikea. Er med fjærer. Liker ikke skumgummi. Kan aldri tro at det er deilig å sove på i lengden. Har rett og slett tenkt "hva ville jeg hatt" når jeg har vært ute og tittet på madrasser. Og så har jeg gjerne kjøpt den som er bedre enn det jeg ville hatt :)

Vi har kjøpt en billig skummadrass fra IKEA. Kjenner ikke til at dagens skummadrasser skal være farlig på noen som helst måte. Den gang jeg var liten gikk jo skummadrassene i arv fra barn til barn og var fulle av uhumskheter. I tillegg til madrassen har vi to overmadrasser. De går fint i vaskemaskinen og erfaringen fra sist er at det er veldig nødvendig.

Er gamle madrasser generelt som er forbundet med krybbedød pga av forskjellige faktorer.
her har vi en IKEA madrass som vi har tisselaken over. Greit å ha fra starten av da de gulper og sikler og spyr og og og... Senga vi har til snuppa på 2 har overlevd tre runder med omgangsyke takket være tisselaken :)

Back
Topp