Barneleker til 7 åring

Babydrøm

Glad i forumet
Hvilke leker er en gutt på 7 år vanligvis interessert i? Redd for å handle inn for barnslig eller for kjedelig :smiley-ashamed008 Hva er basic vil dere si?

Lego :) Finnes så mange gøye sett å bygge, men ha også løse klosser og brett som han kan bygge med ut fra fri fantasi. Finnes mye billig brukt, og det er jo sånt som omtrent har evig liv og ikke er ødelagt selv om det blir lekt voldsomt med.

Støtter lego

Og gjerne brettspill, fin familieaktivitet og fremmer forståelse for regler og system.

Lego :) Finnes så mange gøye sett å bygge, men ha også løse klosser og brett som han kan bygge med ut fra fri fantasi. Finnes mye billig brukt, og det er jo sånt som omtrent har evig liv og ikke er ødelagt selv om det blir lekt voldsomt med.

Ja! Lekte helt vilt med Lego selv da jeg en gang var liten

Ludo og stigespill er ganske basic. Jakten på den forsvunne diamant er også kult!

Og kortspill og yatzi (matte i samme slengen)

Og villkatten. Kan også brukes til å bygge opp ordforrådet, gjerne også junior alias ettrhvert når ordene kommer mer på plass.

Trampoline om dere har plass :) eller andre uteleker der han kan klatre og få ut energi

Lego, HotWeels, Minecraft, ninjago, Nerf og alle mulige små figurer av alt mulig er populært hos min. Også veldig glad i div hobby artikler, perler, plus plus. Hater spill :p min godtar stigespill og villkatten, kanskje yatzi i det rette humøret :p

Hva med å ta han med på lekebutikken og velge noe selv?

Kjøp ballonger :hilarious: Vi har hatt en nå som seksåringen har lekt med. Glemmer tid og sted og hører ingenting når han konsentrerer seg om den :p

Ville nok ogsp tatt han med på butikken , han kan jo ha helt andre interesser enn det som blir nevnt her

Han elsker biler, men jeg er litt usikker på hvordan det er å ta han med i lekebutikken med en gang. Han har lite fra før, men er litt bortskjemt allikevel. Feks var han kjempe sur og lei seg, fordi han ikke fikk den dyreste isen i butikken. Utrolig dårlig reaksjon. Vi snakket med han på zoom.

Så må se ann litt når han kommer og bli kjent først, og tilvennes ny situasjon. Ønsker å ha litt basic å starte med, også tar vi det gradvis. Har kjøpt en belønningstavle. Han må forstå at han kan ikke få masse "gratis", han må lære at det må fortjener. Og få blodsukkeret i balanse :dance018

Ville latt han velge leker på lekebutikken selv :) Han kommer jo til et helt nytt land og til nok så ukjente mennesker, så tror ikke dere skal være redde for å gjøre litt ekstra stas på han når han kommer. :)

Perler er også en fin aktivitet for regnværsdager. Mine får da søke opp inspirasjon på Pinterest og perler etter det. Samme med tegnesaker. De får søke opp bilder på nettet av ulike figurer de vil tegne, så tegner de etter den.

Puslespill. Små biler og et bilteppe på gulvet? Tegnesaker.

Min er snart seks år, liker lego, pokemon, kortspill, stigespill, fotball, enkelte andre brettspill, andre byggeprosjekter, sykling og diverse andre uteleker.

Ville startet med Lego da. Sjekk gjerne i bruktgrupper :) så kan man ha evt noe som belønning i lekebutikk til senere?

Back
Topp