Barnehagevogn

En vogn av type stor, klassisk. Som de eldre emmaljunga og simo f.eks :) I de er det god plass til større barn, samt tykke vinterposer :)
 
Har simo til begge mine. Kjøpt brukt for kkv 300 og 400 kr. Store og gode vogner. Vært veldig fornøyd. Husk å kjøpe sele å ha i hvis det ikke følger med vogna,
 
Kjøp en vogn du vet er romslig, lett å rengjøre (for å unngå at den slår seg og blir muggen, viktig for at barna ikke blir syke) og pass på at hjulene er inntakte og bremsen fungerer mtp eventuelt en evakuering av sovestedet eller at det skjer noe uforutsett og barna må sove ett annet sted enn der de vanligvis sover.

Jobber selv i barnehage og ser at flere bare kjøper det første og billigste dem kommer over hvor det er lite plass, hjulene er punktert og bremsen ikke fungerer. Noe som gir oss store problemer og fører til at vi bruker lenger tid på å evakuere soveskuret hvis det skulle brenne, som igjen kan føre til alvorlige konsekvenser.

Det er ikke noe i veien med å kjøpe en billig vogn på finn.no, men husk at barnet ditt skal sove veldig mange timer i vogna og den bør være i god stand :happy:
 
Kjøp en vogn du vet er romslig, lett å rengjøre (for å unngå at den slår seg og blir muggen, viktig for at barna ikke blir syke) og pass på at hjulene er inntakte og bremsen fungerer mtp eventuelt en evakuering av sovestedet eller at det skjer noe uforutsett og barna må sove ett annet sted enn der de vanligvis sover.

Jobber selv i barnehage og ser at flere bare kjøper det første og billigste dem kommer over hvor det er lite plass, hjulene er punktert og bremsen ikke fungerer. Noe som gir oss store problemer og fører til at vi bruker lenger tid på å evakuere soveskuret hvis det skulle brenne, som igjen kan føre til alvorlige konsekvenser.

Det er ikke noe i veien med å kjøpe en billig vogn på finn.no, men husk at barnet ditt skal sove veldig mange timer i vogna og den bør være i god stand :happy:

Takk for godt råd. Det skal jeg absolutt ta med meg
 
Jeg elsket min Simo! Deilig og lun i bagen. Og passet perfekt for mine lange unger. Til yngste så har jeg en babyjogger City premier (tror jeg, er ikke helt inni det der vognkaoset ^^) og den er jeg spent på. Jeg vet ikke hvor ungene skal sove når hun begynner i barnehagen, og jeg vet jo ikke hvor lenge hun kommer til å sove på dagtid. Hun er 2.
 
Vi har en Mountain buggy urban jungle som vi kjøpte brukt, den har fungert godt. Lett for de ansatte å ta ut og inn, og veldig praktisk med myggnetting som henger i kalesjen.
 
Vi prøvde oss med en simo vogn. Men det ble ikke minien fornøyd med.
Så nå er jeg på utkikk etter ei stor og lang vogn.
Minien er snart 90 cm, så trenger ei som er lang
Noen som har forslag?
 
Jeg anbefaler å la barnet bruke sin egen kjente vogn. I barnehagen vår ser jeg at de aller fleste lar barnet ha den vanlige vogna, så det virker som det er blitt unntaket å kjøpe egen barnehagevogn her. Den vogna har jo gjerne god plass, gode bremser, gode hjul, har ikke mugg osv. De ansatte i vår barnehage behandler vognene veldig pent. Vi lot sønnen vår bruke sin vante vogn og synes i alle fall det fungerte veldig bra. :)
 
Hør med barnehagen om de har noen krav. I barnehagen der jentene går er det ganske strenge krav til vogna, mens der de gikk før var det ingen omtrent :) vet flere barnehager har blitt strengere etter ulykken tidligere i år.
 
Vi har frem til nå brukt minien sin vante vogn, men nå har minien vokst ut av den. Det ble litt trangt med vinterposer.

Barnehagen har ingen spesielle krav til vogn, utenom at det er bra seler.
 
Jeg anbefaler å la barnet bruke sin egen kjente vogn. I barnehagen vår ser jeg at de aller fleste lar barnet ha den vanlige vogna, så det virker som det er blitt unntaket å kjøpe egen barnehagevogn her. Den vogna har jo gjerne god plass, gode bremser, gode hjul, har ikke mugg osv. De ansatte i vår barnehage behandler vognene veldig pent. Vi lot sønnen vår bruke sin vante vogn og synes i alle fall det fungerte veldig bra. :)

Er så enig i dette. Vognen brukes jo som regel mer i barnehagen enn hjemme i ukedagene, så det må jo være bedre å gå for kvalitet der enn en vogn med potensielle mangler og som kan være ubehagelig for barnet. I tillegg er det jo en trygghet for barnet siden den kjenner vognen også. :) Hos oss står vognene inne i tørt skur hele døgnet og vi kan ta med vognen eller overdelen hver dag hvis vi ønsker (gjør det uansett i helgene).
 
Er så enig i dette. Vognen brukes jo som regel mer i barnehagen enn hjemme i ukedagene, så det må jo være bedre å gå for kvalitet der enn en vogn med potensielle mangler og som kan være ubehagelig for barnet. I tillegg er det jo en trygghet for barnet siden den kjenner vognen også. :) Hos oss står vognene inne i tørt skur hele døgnet og vi kan ta med vognen eller overdelen hver dag hvis vi ønsker (gjør det uansett i helgene).

Vi brukte vognen til og fra barnehagen hver dag (gikk til barnehagen), men de siste seks månedene av vognperioden gikk han selv, så da stod vognen i et tørt vognskur med god lufting. Dersom vognskuret ikke er bra nok, vil det jo påvirke eldre Simo-vogner o.l. uansett, så da burde barnehagen uansett ta grep. Men jeg forstår at det kan være styrete å ta med vognen hjem hver helg, f.eks. i bil, hvis man trenger vognen i helgen og ikke går til og fra barnehagen.
 
Back
Topp