Barnehagetråd!!!

pupple

Forumet er livet
Barnehagen:
I barnehagen vår er det 19 unger, hvorav 8 stk er helt nye.
1 år: 4 stk, 2 år: 3stk, 3 år: 4 stk, 4 år 4 stk, 5år 3stk
og det er 4 kjempekoselige barnehagetanter!!!

1 dagen:
våkna kl 8.00 spiste frokost, og vi trilla ned til bhg ca kl 9.00.
litt sjenert med en gang vi kom, men så glemte han meg helt. lekte kjempefint, og syns det var gøy med både "tantene" og barna.
kl 11 spiste alle cornflakes / havregryn (kunne fått grøt og)
etter dette pleier de legge de som skal sove. vi gikk ut å lekte da, siden vi skulle hjem etterhvert. han syns det var sååå gøy. de har masse gøye lekeapparater og elsker jo å være ute, så han var bare blid og førnøyd. vi kom hjem ca kl 13, og han sovna i løpet av sekunder[;)]
Nå er han våken igjen, så nå må vi ned og leke litt å lage ferdig middagen..
og han må nok ha en banan mens han venter på middan[:)]
og i morra skal han være der noen timer aleine[:)][:)][:)]

2 dagen:
våkna ca 8, spiste frokost hjemme og kjørte til barnehagen ca 9.00. jeg reiste etter ei stund. henta han igjen 14.30. skulle henta han før, men da sov han. en blid og fornøyd gutt full a sand.. har storkost seg og spist 2 gode måltider der nede!! og jeg hadde ikke engang tatt med niste.. for jeg trodde han skulle hjem før måltid nr 2[:D] (første måltid får de alltid der)

3 og 4 dag:
Kjempestas å komme i barnehagen.. har levert han mellom 9 - 9.30 og henta 15-15.30. Glad når han kommer ned, hiver seg rundt og leker. Kommer å gir oss noen koser, og plutselig er vi glemt. Har sovet godt i senga si litt over 1 time. får masse skryt fordi han er så utrolig blid. Førter med 2 års jentene når de spiser[:D] Og når vi skal hente han

Det hørtes bra ut altså!![:)][:)][:)][:)]

Lykke til i morgen når han skal vere alene...

På avdelinga til Eline er det:
En 1-åring (Eline), tre-2åringer, fire 3-åringer og fem 4-åringer (deriblandt Endre)[:)]
Der er 3 barnehagetanter og en onkel![:D]

Eline spiser frokost hjemme i 9-tida, så kjører vi i bhg forhåpentligvis før kl 10. Da er de inne å leker en stund.
Kl 11.30 er det lunsj, og deretter bleieskift og så skal Eline sove i vogn ett par timer.
Kl 14.30 har de frukt/grønnsaker/yoghurt, noen ganger vafler.

Må bare si hvordan det gikk med Eline første dagen[;)]:
Kom i bhg kl 10.30 ca. Vi var inne og prata med bhg-tantene og leka litt til kl 11.15. Da reiste jeg en tur for å handle, så snuppeline var igjen alene en stund. Lekte litt i sandkassa ol.
Kl 11.45 kom jeg tilbake, og da var alle begynt å spise lunsj, brødskiver med godt pålegg. Eline fikk tutekopp med melk og ho var kjempeflink å spise sammen med de andre!
Mellom 12-12.30 lekte Eline litt inne og kl 12.30 reiste vi hjem![:)]

Første dag i dag [;)]

Måtte delvis vekke snuppa kvart over åtte [8|] Hun fikk frokost, og så kjørte vi ned til barnehagen klokka ni. Litt småskeptisk med en gang da vi kom inn døren, men ble likevel fort husvarm. Etterhvert gikk vi ut og lekte - og det var stas. Da fikk hun sett mange av de andre barna i de andre avdelingene. Klokka elve var det lunsj, og da satt alle rundt bordet og spiste. Koppen snuppa fikk utdelt var fin den, inntill hun skulle drikke. Da fløy koppen i luta, og jenta var svært så stri. Fikk plukka opp koppen, og fikk fjerna antidryppetingsen - da ble jenta blid [;)] Vi drog hjem ved tolv tida, og da var snuppa sliten. Hun sov over tre timer, og det er lenge til å være henne.
I morra skal vi igjen møte klokka ni. Da skal jeg forlate området etterhvert, og vi skal prøve å få henne til å sove der. Må si jeg er spent [;)]

Avdelingen minstemann består av tilsammen 8 barn født i 2006, og alle er enebarn. I forrige uke begynte 4 barn, og i denne uka har snuppa begynt. Resten av barna begynner i neste uke. Personalet består av 3 stk damer. Lokalet de er i, er midlertidig og, ligger i kjelleren (sokkel) til en annen barnehage. Avdelingen minstemann vil etterhvert (håper til jul) bli flyttet til den barnehagen den tilhører, når det nye påbygget/lokalet står ferdig.

Back
Topp