Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Her er det bare ett opptak i mars og en har rett på plass fra den mnd barnet fyller ett år. Om vi ønsker plass for tvillingene i samme barnehage som storebror så må vi være forberedt på å betale for plass fra 1august (noe vi er). Om vi søker med oppstart f.eks i november kan vi i realiteten få tilbud om plass hvor som helst i kommunen, noe som jo kan bli veldig ubeleilig.
Siden vi er fra samme "region", kan jeg like godt prøve å spørre deg. Vil det si at man har flere muligheter til å få plass hvis man skal søke oppstart fra august? Går det an å gjøre det på systemet og så praktisk sett begynner bare barnet i november? (Barnet er jo ikke 1 år engang i august). Det er 2 barnehager hvor vi bor og ville selvfølgelig helst forsikre meg at det er plass der og betale 2 eller 3 måneder ekstra enn å få den en helt annen plass.
Siden vi er fra samme "region", kan jeg like godt prøve å spørre deg. Vil det si at man har flere muligheter til å få plass hvis man skal søke oppstart fra august? Går det an å gjøre det på systemet og så praktisk sett begynner bare barnet i november? (Barnet er jo ikke 1 år engang i august). Det er 2 barnehager hvor vi bor og ville selvfølgelig helst forsikre meg at det er plass der og betale 2 eller 3 måneder ekstra enn å få den en helt annen plass.
Bor du på Sørlandet eller Oslo. Ble litt forvirret av at Veivalsa nevnte Osloregionen. Jeg bor på Sørlandet ihvertfall. Vi håper på at det er større sjangs for at tvillingene får plass i samme barnehage som storebror ved aT vi søker fra august. Dette er en veldig populær privat barnehage som mest sannsynlig ikke er villig til å la en plass stå åpen i to mnd uten at den blir betalt for. Da tar de heller inn noen andre. Vi har fått bekreftet at søsken vil bli prioritert høyt så vi håper det er nok til at vi får plass. Tror faktisk det ville vært verre om de ble født tidlig på året. Satser på en rolig tilvenningsperiode fra slutten av september med korte dager.
Jeg bor også på Sørlandet. Var litt i tvil og, men tenkte dere "kjente" hverandre og at det var meg som hadde misforstått noe! Jeg skjønner uansett hva begge to mente og takker for forklaringen