Barnehagestart

Sneipen18

Blir kjent med forumet
Når tenker dere at lille skal begynne i barnhagen?
Skal dere være hjemme med barnet frem til det starter i barnehagen eller skal dere tilbake på jobb?
 
Tenkte barnehagestart i august, og jeg skal være hjemme helt til da. :) men vi er studenter begge to da, så her er det eneste fornuftige løsning :p
 
har søkt på bhg med oppstart i førsten av aug 2019. jeg skal i jobb igjen i midten av april (har tatt over fedrekvoten), og samboer som er student har da bare 2 uker med skole, så har han eksamen og fri. så i de to ukene skal mini til mora mi på dagtid de dagene jeg jobber. så har jo samboer fri helt til slutten av aug. så får han et par uker i aug der han tar overgangen og tilvenning til bhg.
 
Søkt barnehage i august. Jeg begynner jobbe i midten av februar. Da skal pappaen ha permisjon til slutten av april. Fra slutten av april og ut august har jeg søkt om 50% ulønnet permisjon fra jobben, og om å kun jobbe nattevakter i den perioden. Har gjort det samme med de to andre barna også, og det har gått greit. Slitsomt å ikke kunne sove skikkelig etter/mellom nattevakter, men alt går for en liten periode. Er veldig spent på turnusen jeg får, for har skrevet et forslag selv der jeg har forsøkt å legge doble nattevakter i ukedagene til røde dager i mai feks, for da har mannen fri og jeg kan sove. Det hadde gjort ting litt bedre [emoji4]

Men jeg kjenner litt på at det skal bli litt godt å komme på jobb igjen også. Altså, jeg kunne godt vært hjemme og kost meg til hun var 2 jeg. For koser meg masse i permisjon. Men kjenner også på følelsen av å "glemme" jobben min. Nå var jeg ferdig med videreutdanning kun litt før et år før permisjonen min, og jeg jobbet da med noe annet enn jeg har gjort de 11 siste årene før der igjen. Så merker jeg allerede nå går og tenker på teori og prosedyrer og at det blir verre og verre å huske alt, og da blir det verre å skulle begynne på ny avdeling enn om kunnskapen fremdeles var ny/fersk. Så selv om der helt sikkert blir grusomt å skulle gå ifra henne i februar, så er det en annen del av meg som nok kommer til å synes det er greit også.
 
Vet ikke hvordan vi gjør det. Jeg mistet jobben før jeg gikk ut i permisjon, så har bare en helgestilling å gå tilbake til i februar. Lille begynner i barnehage når jeg får meg ny jobb, men uten en stor stillingsprosent blir jeg hjemme til hun er to år :) søker likevel barnehage fra august, bare for å ha plass hvis vi skal trenge det.
 
Barnehage fra august 2019.
Vi tar 1 mnd ulønnet permisjon hver for å komme dit.
 
Søker bhg fra august, men usikker på om jeg skal ta 50 eller 100%. Er heldig at jeg kun skal jobbe og studere deltid det semesteret, slik at vi kan ta korte dager i bhg og en del fri. Har selv jobbet i bhg og ser det ikke er optimalt for de minste. Ikke alltid så lett å få til, men fint om de minste kan slippe fulle dager om man har mulighet. Var også heldig med eldste da situasjonen gjorde at jeg fikk mulighet til å ha henne hjemme til hun var 2. Hadde jeg kunnet hadde jeg denne gangen utsatt oppstart til jan 2020, men jeg får heller satse på en myk start og minimere antall timer første halvår :)
 
Vi har søkt fra 1.mai, men ikke fått svar ennå. Da er han litt over året. Jeg skal tilbake på jobb om et par uker, så da er det far som tar over[emoji16]
 
Her tenker jeg å være hjemme til han er 2 år.
 
Satser på barnehage fra januar-20 jeg begynner på jobb igjen i mars men kommer kunn til å gå ekstravakter når fars permisjon er over, så da blir det ettermiddagsjobb og nattevakter en stund fremover. Krysser fingrene for ag det skal gå greit så sper vi på med kontantstøtte.
 
Jenta våres skulle egentlig begynt i begynnelsen av mai, da hadde jeg begynt å jobbe igjen bare ei uke og to senere. Men vi har utsatt til midten av august.
 
Sønnen min starter i barnehagen i august. Da er han 1.5 år. Jeg har fått forlengelse av permisjonen min fra skolen, så jeg starter på skolen igjen når han starter i barnehagen Han er så sosial og elsker andre folk og barn. Så tross til at han er prematur tror jeg han er veldig klar for å leke med andre barn litt oftere
 
Back
Topp