Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Whaaat? Må man vente så lenge???
Har ikke krav på barnehageplass før august 5018... Men er bare å søke inn tidligere og håpe man får plass![]()
Hvordan vet man om barnehagen har løpende opptak?
Hjelpes! Bor i Oslos kanskje vanskeligste bydel å få barnehageplass i *hurra*. Er år uten lønn.. Hva lever man egentlig på da? Helt sjokkert jeg..Har ikke krav på barnehageplass før august 5018... Men er bare å søke inn tidligere og håpe man får plass![]()
Hjelpes! Bor i Oslos kanskje vanskeligste bydel å få barnehageplass i *hurra*. Er år uten lønn.. Hva lever man egentlig på da? Helt sjokkert jeg..
Hjelpes! Bor i Oslos kanskje vanskeligste bydel å få barnehageplass i *hurra*. Er år uten lønn.. Hva lever man egentlig på da? Helt sjokkert jeg..
Det er jo ikke i nærheten av å dekke lånet, så å være hjemme er jo uaktuelt. Ser det er 50 barnehager i bydelen så et eller annet må vi jo finne? Ikke at man vil plassere barnet hvor som helst heller men =/ Huff ja det er ganske drøyt. Kjenner hodet snurrer etter å ha forsøkt å sette seg inn i både foreldrepenger og barnehageopptak på en dag.Man får jo kontantstøtte på en 5000 kr eller hva det er, med trygden er det 6000. disse pengene kan man for eksempel bruke på dagmamma, eller man kan være hjemme delvis, jobbe netter osv... Men er noe med det, drøyt at det skal være så vanskelig å få plass noen steder at det går ut over jobb og økonomi. Hva gjør det med jobben hvis man ikke får tak i barnehageplass eller dagmamma liksom?
Kommunen din vet detteJeg leste/hørte at man måtte spørre den enkelte barnehage. Men jeg vet ikke selv.. Noen andre som vet?
Har dere barn fra før? Da er det i såfall håp gjennom søskenprioritering (om den er privat). Det er uansett håp i private barnehager generelt, ordnet seg for oss mot alle odds. Største er født få timer "for sent" for rett til plass, og bor også i en bydel med godt underskudd.Det er jo ikke i nærheten av å dekke lånet, så å være hjemme er jo uaktuelt. Ser det er 50 barnehager i bydelen så et eller annet må vi jo finne? Ikke at man vil plassere barnet hvor som helst heller men =/ Huff ja det er ganske drøyt. Kjenner hodet snurrer etter å ha forsøkt å sette seg inn i både foreldrepenger og barnehageopptak på en dag.
Haha, tre tusen år var lenge å vente da![]()
Her er det løpende opptak og som regel plass i bhg, liten barnehage på bygda. Men vi får se, er ikke sikkert vi vil ha full plass med en gang uansett. Ser det litt an.![]()
Jeg vil også si at jeg bor i Oslos vanskeligste bydel å få bhgplass. Iallefall når det kommer til de yngste barna (som det er så mange av). MEEN fikk et barn tidlig feb 2015 og hun fikk plass i bhgen fra mai 2016. Så det er mulig å få plass før høsten. I tilfelle noen slutter/flytter eller bytter barnehage. Jeg krysser fingrene for at det samme skjer denne gangen, selv om det blir litt verre nå som vi trenger to bhgplasser fra våren 2018.Hjelpes! Bor i Oslos kanskje vanskeligste bydel å få barnehageplass i *hurra*. Er år uten lønn.. Hva lever man egentlig på da? Helt sjokkert jeg..

Det var litt lettende å høreJeg vil også si at jeg bor i Oslos vanskeligste bydel å få bhgplass. Iallefall når det kommer til de yngste barna (som det er så mange av). MEEN fikk et barn tidlig feb 2015 og hun fikk plass i bhgen fra mai 2016. Så det er mulig å få plass før høsten. I tilfelle noen slutter/flytter eller bytter barnehage. Jeg krysser fingrene for at det samme skjer denne gangen, selv om det blir litt verre nå som vi trenger to bhgplasser fra våren 2018.![]()
Jeg husker jeg søkte sommeren 2015 (for oppstart vinter/vår 2016. Men fristen er jo som oftest 1.mars. Men det har ikke noe for seg å søke innen 1.mars 2017, for det er egentlig for barnehagestart tul høsten. Man er jo garantert plass i barnehagen på høsten, men da skal jo helst barnet være over 10/11 mnd. Så det hjelper ikke å søke nå til vinteren.Det var litt lettende å høreNår kan man søke egentlig?
Lurt å søke med en gang en får personnummer til barnetDet var litt lettende å høreNår kan man søke egentlig?