Barnehagestart

Eliz92

Forumet er livet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Januar 2017
Februarhjertene2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
I dag fikk vi Mail om at mini kan få barnehageplass fra desember av i 2. Valg barnehagen. Søkte egentlig fra 1 mars. Vet ikke hva jeg vil gjøre. Syntes det er dumt å betale flere måneder når han i utgangspunktet skulle startet fullt fra april. Syntes og det er tidlig å starte knapt 1 år. Tanker?

Her begynner hun ikke før august 16. Men fra mars 16 hadde jeg kunne vurdert. Før det ville jeg ikke hatt henne i bhg

Han hadde ikke begynt i desember uansett. Tar vi plassen så må vi betale til vi tar den i bruk fra mars..

Her får vi nok ikke plass før aug16 og det blir rett og slett håpløst fra mars-august, far har pappaperm tom mars. Jeg ville tatt i mot start fra desember, og heller hatt muligheten til laaang tilvenning! :)

Last edited:
Kan jo dele opp permisjonen mer så han bare har en dag i uka i starten eller noe sånn? Vet om flere som begynner før de er et år :) selv gruer jeg med til permisjonsslutt :P vil bli hjemmeværende mamma x)

Vi har betalt for barnehageplass siden 1. september. Hun starter en lang og rolig tilvenning i midten av februar.

Kan jo dele opp permisjonen mer så han bare har en dag i uka i starten eller noe sånn? Vet om flere som begynner før de er et år :) selv gruer jeg med til permisjonsslutt :p vil bli hjemmeværende mamma x)
Begynner han i mars så har han hele den måneden med tilvenning. Pappaen er hjemme til slutten av måneden

Hm, vanskelig.. Jeg hadde nokk ikke tatt plassen, men det er fordi jeg er student og mannen ferdig utdannet i desember. Så ikke all verden med cash og rutte med de første månedene. Hadde nokk tatt plassen viss vi hadde hatt råd og neste alternativ var oppstart i august (slik vi må). Men hadde du en annen plass fra april? Da hadde jeg heller tatt den.

Jeg syns det er helt innafor at en 1 åring begynner i barnehagen :) hvis dere har mulighet og penger til det kan dere jo vurdere en mnd eller to å betale og utsette? Her skal lille begynne når hun er 1 år og 2 mnd. Pga økonomi så må det nesten bli sånn! Har ikke noe annet valg rett og slett. De tar ikke noe skade av å begynne når de er ett år!

Hm, vanskelig.. Jeg hadde nokk ikke tatt plassen, men det er fordi jeg er student og mannen ferdig utdannet i desember. Så ikke all verden med cash og rutte med de første månedene. Hadde nokk tatt plassen viss vi hadde hatt råd og neste alternativ var oppstart i august (slik vi må). Men hadde du en annen plass fra april? Da hadde jeg heller tatt den.
Vi har fått tilbud om plass fra desember. Starter han nå så starter han rundt 1 mars ( pappaen er hjemme ut mars) så han hadde fått lang tilvenning i barnehagen. Så blir jo betale flere måneder for en plass vi ikke bruker. Syntes 1 år er for tidlig. Kontantstøtten er ikke så gale heller

Jeg syns det er helt innafor at en 1 åring begynner i barnehagen :) hvis dere har mulighet og penger til det kan dere jo vurdere en mnd eller to å betale og utsette? Her skal lille begynne når hun er 1 år og 2 mnd. Pga økonomi så må det nesten bli sånn! Har ikke noe annet valg rett og slett. De tar ikke noe skade av å begynne når de er ett år!
2 Mnd mer blir 5 måneder hvor man skal betale for en plass som ikke brukes.. Masse penger det. Grunnen til jeg er veldig usikker er fordi jeg selv har erfaring fra barnehagen, at så små gjerne bør være hjemme så lenge man har muligheten for å så starte litt senere. Ikke så mye utbytte å være i barnehagen når de knapt er et år..

Kan jo dele opp permisjonen mer så han bare har en dag i uka i starten eller noe sånn? Vet om flere som begynner før de er et år :) selv gruer jeg med til permisjonsslutt :p vil bli hjemmeværende mamma x)
Ikke alle arbeidsplasser hvor man kan gjøre det slik. Føler at på min jobb så må jeg enten være der eller ikke. Kunne gått ned i 80% kanskje. 2 t kortere hver dag.. Hadde vært kjekt å være hjemmeværende mamma :)

Ikke alle arbeidsplasser hvor man kan gjøre det slik. Føler at på min jobb så må jeg enten være der eller ikke. Kunne gått ned i 80% kanskje. 2 t kortere hver dag.. Hadde vært kjekt å være hjemmeværende mamma :)
Jaja, det er definitivt ikke alle som kan gjøre det. Noen sliter jo med å få tatt ut permisjon i det hele tatt.

Jaja, det er definitivt ikke alle som kan gjøre det. Noen sliter jo med å få tatt ut permisjon i det hele tatt.
Helt sant :) blir kanskjeulønnet perm her.men må se an økonomien litt. Tror vi skal klare det

Om dere har økonomi til å ha ulønnet permisjon til august ville jeg ha gjort det :)
Har dere ikke er det nok lurt å ta plassen, og betale uten å bruke den før du er ferdig I perm, blir som regel billigere enn ulønnet perm.
Vi har hatt plass fra 1.okt, men er så heldige å slipper og betale før hun starter I februar, da er hun bare 11 mnd :/

Om dere har økonomi til å ha ulønnet permisjon til august ville jeg ha gjort det :)
Har dere ikke er det nok lurt å ta plassen, og betale uten å bruke den før du er ferdig I perm, blir som regel billigere enn ulønnet perm.
Vi har hatt plass fra 1.okt, men er så heldige å slipper og betale før hun starter I februar, da er hun bare 11 mnd :/
Vi har prøvd å spare litt hver månede, samtidig som kontantstøtten ligger på rundt 6000. 6000 er nesten hva vi betaler på lån i måneden, så da er det jo regninger og mat igjen. Jeg er begynt i jobb igjen. Syntes det var tidlig å begynne. Pappaen har vært hjemme 1 uke allerede å skal være hjemme til ut mars :) blir det vanskelig økonomisk rundt slutten av juli ( så har bestemoren sommerferie . Jobber i skolen) så ved nødsituasjon har vi jo henne da :)

Bra du slipper å betale før hun begynner da :)

Vi har prøvd å spare litt hver månede, samtidig som kontantstøtten ligger på rundt 6000. 6000 er nesten hva vi betaler på lån i måneden, så da er det jo regninger og mat igjen. Jeg er begynt i jobb igjen. Syntes det var tidlig å begynne. Pappaen har vært hjemme 1 uke allerede å skal være hjemme til ut mars :) blir det vanskelig økonomisk rundt slutten av juli ( så har bestemoren sommerferie . Jobber i skolen) så ved nødsituasjon har vi jo henne da :)

Bra du slipper å betale før hun begynner da :)
6000kr i lån i mnd? Heldig. Her er det nesten 28 000kr i lån :p

Back
Topp