Barnehagestart!

Chubchubs

Flørter med forumet
Nå de neste dagene begynner vel flere og flere av våre små i barnehage, så her tenkte jeg vi kunne skrive om våre erfaringer med den første dagen, hvordan de klarer seg, og tanker og håp om fremtiden :) Jeg gleder meg iallfall veldig ;)
 
Ja tenk at de har blitt så store! Her er det barnehagestart om 2 uker. Blir deilig for alle og enhver tenker jeg. Håper ho tar overgangen fint. Satser på korte dager i starten da. :)
 
Her har vi hatt første tilvendingsdag. Han var ikkje kjempefornøyd, liker seg bedre oppe på storebror sin avdeling. Trur der har mye med at han liker litt større leker, slik som traktor, gravemaskiner osv. Var mye plastik leker nede på småbarnsavdeling, satser på det går bedre i mårår
 
Glemte helt å svare selv! :p hehe
Snuppa her hadde sin første dag tirsdag 4. August. Hun er sjenert av seg, men så snart hun så en av sine nye barnehagepassere, så ville hun bort til henne med en gang :) så sto hun og tok faktisk sitt aller første skritt mot henne :)

Da vi foreldrene skulle forlate barnehagen den andre dagen, så gråt hun veldig, men roet seg da hun ikke så meg. Hun sov også kjempegodt der.

Hun gråter masse under levering, men glemmer oss fort da hun ser leker og sånn. Hun er kjempeflink til å leke, har vi fått høre. Nå de siste dagene spiser hun bedre også. Virker som hun koser seg masse der.
 
Her begynte begge ungene i barnehagen 17. august. Klok av skade fra forrige barnehageoppstart tok vi det svært rolig den her gangen. Både jeg og barnas far var med de to første dagene. Resten av uka var jeg der/tilgjengelig. Og oppstarten har vært helt super. Begge barna storkoser seg. Lillemor har grått en gang ved levering, og det var på torsdag som var. Altså 1,5 mnd etter oppstart. Så kunne ikke vært mer fornøyd med oppstarten.

Problemet vårt er bare at vi skal flytte i desember, og da må barna bytte barnehage. Og det liker jeg lite. Vi trives med barnehagen her og personalet. Men vi må flytte dem. Blir over en times køfri kjøring hver vei å levere dem her. Og køfritt er det absolutt ikke. Gruer meg.
 
Back
Topp