barnehagestart

selisa

Elsker forumet
hva trenger barna.
har ikke så god råd så må ta innkjøpene litt etter litt. og siden vi har to barn som skal begynne til høsten så er det jo greit om vi starter snart. og ser hva lillesøster kan arve av storesøster.
så rop ut hva man trenger.

Dytter på denne, vet heller ikke hva vi trenger!!

Vi har kjøpt parkdresser og ulltøy.

Så what else??

Regntøy, fleecesett, ull,

strømpebukser, gensere, bukser, sokker, truser om de bruker det

Er jo generelt skift om de blir bløte etc

Innesko kanskje, matboks,drikkeflaske.

Vinteren tar dere ikke nå kanskje, men sånne regnvotter kan jo være greit og ha.

innesko skal alle ha...så få tak i noen gode som sitter bra på foten...

utedress er grei og ha hvis du har en som du kan ta foret ut av er det bra...for selv om det ikke er kalt blir ungene skitne...
hvis det er så varmt at dress er uaktuelt så ha med en ekstra ekstra bukse slik at de kan bytte bukse hvis den er skitten...

sover ungen på dagen må du kansje ha vogn til ungen...har du to vogner kan det være du får la den ene stå i barnehagen, men det er ofte opp til barnehagene om hvordan de løser det...

solkrem, zinksalve hvis det er nødvendig...

bleier hvis de bruker det

Hihi dine 2 e jo lika gamle som mine to [8D]

mine ska og begynna t høsten, så ja eg tror eg følge me på denne tråden.

Einaste eg har klart e innesko/tøfler som Smash lage t guttane mine [:D]
Ellers ska eg kjøpa Reflex regntøy [:)]

Man trenger ikke kjøpe alt på en gang! :)
Her er det jeg ville tatt underveis..

Ved oppstart:
Skiftetøy (Bukse, t-shirt og genser i varierende antall..)
Regntøy
Gummistøvler
Sko
Sandaler

Utover høsten:
Parkdress
Fleecedress
Cherox

Vinter:Vinterdress
Ulltøy
Vintersko

Vår

Plukkmix av det du bruker resten av året.. :)

mange gode tips. tenker vi skal se om vi får tak i noe brukt. vogn,dyne, myggnetting og regntrekk har barnehagen står det i brevet.
men jeg tenker att det må jo være greit å ha en dress i barnehagen å en hjemme eller er det bare tøv?

ORIGINAL: selisa

mange gode tips. tenker vi skal se om vi får tak i noe brukt. vogn,dyne, myggnetting og regntrekk har barnehagen står det i brevet.
men jeg tenker att det må jo være greit å ha en dress i barnehagen å en hjemme eller er det bare tøv?

Jeg har aldri hatt bruk for det, han er nå 4,5 og har gått i bhg siden han var 1.
Når klokka er 16, og vi kommer hjem er det sjeldent tid til å gå ut for å leke, da er det middag, kos og barne-tv.. før det er kvelden.
Vi tar alt med hjem i helgene, så da har vi jo dressen da, og om den er skitten rekker den fint å tørke over natta hvis vi tar den hjem midt i uka for å vaske.
Det er ikke ofte vi vasker vinterdressen forresten.

• vår/høstdress
  • vinterdress (kan du jo vente med)
  • gummistøvler
  • regnbukse, regnjakke, regnvotter og vanntett lue/sydvest
  • hals
  • votter i forskjellig tykkelse
  • ullbukse og ullgenser eller ulldress (2 sett for å ha skiftetøy om de blir våte i lek ute + ett sett til å sove i ute i vogn)
  • ullsokker (både tynne og litt tykkere)
  • vognpose, lammeskinn, regntrekk og myggnetting til sovevogn
  • matboks og drikkeflakse
  • minst 2 skift med innetøy (med variasjon dersom det plutselig blir varm eller kaldt)
  • ullundertøy
  • innesko (ikke crogs)
  • teipbleier (dersom du bruker upandgo), zinksalve, solkrem, kuldekrem

og sist men ikke mist MERK ALT!

Støvler
Regnklær (jeg har akkurat vært på coop obs å kjøpt 2 delt sett som er både vann og vindtett fra Helly Hansen, genialt,
med ullklær under trenger du ikke egen høstdress eller lignende. Har hatt et slik sett i år også og er superfornøyd)
Regnvotter( Reflex har gode til kun 99 kr)
Jeg bruker alltid å legge ved et exstra sett skifteklær i sekken, da føler jeg at jeg har god kontroll
Matboks
Ullklær
Ullsokker (finner det meste av ull på coop obs jeg, merke janus)
Vinterdress
Lue
Hals/buff
Vintervotter
Vintersko

Resten finner du ut etter hvert.
Men greit å begynne å kjøpe inn nå... mye som er på tilbud!

har ikke lest igjennom alt nå, men et lite tips er å
- legge litt mer penger i vinterdress enn vårdress, for vinterdress brukes mange flere måneder, og slites på en helt annen måte. Vårdress blir brukt mye mindre, så gjerne det er nok med en utebukse. Kjøp gjerne vinterdress nå, for du finner de på tilbud. vet ikke hvor stor ungene din er, men kanskje lurt å kjøpe str 98 til vinteren.

-Gode vintersko er også viktig, GoreTex, det er dyrt, men dropp sherox, og heller ha støvler, og gode varme ullsokker.

- Vossatasser sine votter er GENIALE, beste vottene jeg noen gang har vært borti. Holder varmen, og sitter godt på hånden, og er enkle å ta på. og kan brukes i allslags vær.

- Jaunus eller reima luer syns jeg er de beste, de som går godt ned over øyrene og kinnene til vinter og kalde vårdager.

ORIGINAL: Kastanjenøtt

har ikke lest igjennom alt nå, men et lite tips er å
- legge litt mer penger i vinterdress enn vårdress, for vinterdress brukes mange flere måneder, og slites på en helt annen måte. Vårdress blir brukt mye mindre, så gjerne det er nok med en utebukse. Kjøp gjerne vinterdress nå, for du finner de på tilbud. vet ikke hvor stor ungene din er, men kanskje lurt å kjøpe str 98 til vinteren.

-Gode vintersko er også viktig, GoreTex, det er dyrt, men dropp sherox, og heller ha støvler, og gode varme ullsokker.

- Vossatasser sine votter er GENIALE, beste vottene jeg noen gang har vært borti. Holder varmen, og sitter godt på hånden, og er enkle å ta på. og kan brukes i allslags vær.

- Jaunus eller reima luer syns jeg er de beste, de som går godt ned over øyrene og kinnene til vinter og kalde vårdager.

hehe da tror jeg min største jente har den om 2 år. hehe. hun er nå 8780g og 84,5 cm.
så max 92 i str. hun har en nå i 86 så lurer jo kanskje på om hun passer den til vinteren også. men har en skogstad parkdress med avtagbart for i kjelleren som er helt ny. den er enda for stor for henne, er str 1. tror dere den kan brukes på vinteren?

Back
Topp