Barnehagestart

Februar?

Forumet er livet
Noen som vet når man får vite om man får plass i barnehage? Fristen her er 1. mars på å søke, men når får vi svaret?

Lurer jeg på også!:)

Prøver å finne på nettet, men finner ikke ut på sidene til kommunen.

ORIGINAL: klinkekulen

Her er første opptak 25.februar, og andre opptak helt i slutten av mars..det er alt jeg kan hjelpe med [&:][8D]

Er ikke det overflytting som er først da? så ordinært opptak i slutten av mars?

ORIGINAL: FrøkenH

Lurer jeg på også!:)

[:D]

ORIGINAL: janpanmarsipan

Her er første opptak 25.februar, og andre opptak helt i slutten av mars..det er alt jeg kan hjelpe med [&:][8D]

Er ikke det overflytting som er først da? så ordinært opptak i slutten av mars?

Haha, godt mulig du [:D]

Edit: Det står: "Datoer for utsendelse av tilbudsbrev i hovedopptaket: 25.02.11 og 24.03.11" [8|]

Hmmm hva betyr det egentlig? For er det ikke bare et hovedopptak og ett supleringsopptak? Når er fristen for å søke til dere da?

Vi har fått bekreftet plass[:)][:)]
men d er for storebror går i bhg å styreren sa at hun får plass!

Sånn er det ikke her. Her har vi frist til ordinært opptak 1. mars. Alle som har prioritert opptak får plass først. Så de som har barnehagen på første ønske. Og hvis det er noen plasser (barnehager) igjen så får de som har den på andre ønsket. har bare to ønsker her. Og enkelte barnehager har så utrolig mange søkere.
Vi har jo full barnehage dekning her, men jeg ønsker jo på en av mine to barnehager, og ønsker ikke på en familie barnehage.

Søknadsfristen var 1.februar. Her begynner de å sende ut svar 28.februar.

når hovedopptaket er 1 mars får man vell beskjed i mnd skiftet mars april, gjør man ikke det da? Vi søkte plass i går og fikk da bekreftelses mail på at den var mottatt og vi ville få beskjed i begynnelsen av april. de samme reglene gjelder i den kommunen jeg jobber i!

Jeg har forandret ønske og skulle få ny mail fra dem om noen dager, men jeg blir så nervøs for det er så lite kommunale og store private barnehager i mitt distrikt/nabolag og vil ikke ha plass i alle barnehager

Jeg har forandret ønske og skulle få ny mail fra dem om noen dager, men jeg blir så nervøs for det er så lite kommunale og store private barnehager i mitt distrikt/nabolag og vil ikke ha plass i alle barnehager

Eg ynskjer også å forandre på søknaden min. Korleis gjorde du det? Sendte du berre inn ein ny søknad?

ORIGINAL: Ametyhst

Eg ynskjer også å forandre på søknaden min. Korleis gjorde du det? Sendte du berre inn ein ny søknad?

jeg gikk inn på sida vår - søknaden vår og trykte på endre. Ikke sikkert de ser likedan ut i forskjellige kommuner

ORIGINAL: Ametyhst

jeg gikk inn på sida vår - søknaden vår og trykte på endre. Ikke sikkert de ser likedan ut i forskjellige kommuner

Ok[:)]

Her var også frist i april! Men eg søkte når han var 3 mnd som de anbefalte, men det hjalp ikke meg! Her får han ikke plass før tidligst i slutten av august[&:] Det er ingen ledige i Bergenkommune for folk som ikke er prioritert[:@]

Søknadsfristen for overflytting er 1.feb, vanlig søknad 1.mars. normalt kommer svaret iløpet av mars, men mest sannsynlig i slutten av mars [:)]

Jeg sendte mail til Trondheim kommune og fikk svar nå i morges. Innen utgangen av mai får vi svar!! Det er altfor lenge til det altså!!

Vi søkte i august, og fikk plass i desember..
Liten, privat barnehage som tar inn etterkvart...
Deilig å ha det i orden...!

Back
Topp