Barnehagestart

baby_

Forelsket i forumet
Hvordan har dere som skal ha barna i barnehage tenkt i forhold til når de små skal begynne i bhg? Med det mener jeg, skal dere la barna begynne 100% helt og holdent? Jeg har tenkt litt på om det burde vært lurt å søke for eks på bhg start en mnd før vi trenger 100%, slik at barnet kan tilvennes og ikke begynne rett på 100%.. noen som har erfaring med hva som er greit å gjøre?[:)] Vet jo at barn er forskjellige, og noen bare "vinker farvel" til foreldrene med en gang de er innenfor barnehageporten..men det er jo ingen selvfølge[:)]

Vi må søke plass fra august mnd,søker da 100%,men pappa`n er hjemme til ut i oktober.. Så hun får en veldig myk start.. Hun begynner nok ikke før i september tenker jeg,så tar vi det pent den mnd,før det er 100% fra oktober! Synes egentlig hun er litt liten,men vi må gjøre det sånn pga jobbing!

Vi kommer bare til å bruke innkjøringsdager[:)] Med storebror gikk det kjempebra, og Linus blir eldre enn storebror når han begynner[:)]

Skal du være med i bhg i begynnelsen? Bare for et par timer elns? Eller er det snakk om å for eks bare gå et par dager i uka?[:)]

ORIGINAL: anahen

Vi kommer bare til å bruke innkjøringsdager[:)] Med storebror gikk det kjempebra, og Linus blir eldre enn storebror når han begynner[:)]

Det hørtes jo kjempegreit ut![:)] Helt enig med deg i at de er så små når de begynner..derfor jeg føler det er viktig og ta det litt pent ja[:)]
Her jobber mannen såkalt 3-skift, en uke dag, kveld, natt - så for eks uka han jobber kveld, trenger hun ikke være lenge i bhg før jeg er ferdig på jobb[:)] Men helt i begynnelsen vil det være betryggende(iallefall for mammahjertet[8D]) og ikke ha snuppa fulltid i bhg, dvs hver dag. Er nok litt hønemor ja[:D]

ORIGINAL: Stine_85

Vi må søke plass fra august mnd,søker da 100%,men pappa`n er hjemme til ut i oktober.. Så hun får en veldig myk start.. Hun begynner nok ikke før i september tenker jeg,så tar vi det pent den mnd,før det er 100% fra oktober! Synes egentlig hun er litt liten,men vi må gjøre det sånn pga jobbing!

Har søkt barnehageplass til Casper fra 14. november i år...[:)] Da er pappa`n ferdig med sin permisjon. Regner med at de første 3 dagene blir brukt til innkjøring.. Sånn var det ihvertfall sist med storebror!
Jeg får da velferdspermisjon fra jobb disse dagene for å være med i barnehagen. Første dagen var det bare snakk om en time eller noe.. Litt lenger dag nr. 2 og 3. dagen lot jeg han være der alene noen timer. De ansatte ringer jo selvfølgelig dersom det er noe, eller om barnet ikke slår seg til ro..[:D]
Det gikk over all forventning sist! Var nok verst for mamma`n som måtte dra fra gullgutten...[:)]

Vi søker 100 % plass fra januar , men regner ikke med å få noe før høsten 2012! Så blir nok hjemme frem til da ,før jeg er i jobb ( skal søke jobb)

Så håper vi får hatt tilvenning med korte dager til å begynne med og så øker! Må se an hvor moden og klar hun er når den tid kommer [:)]

Vi har søkt om 100% plass fra Mars 2012. Skal bare bruke de 3 vanlige innkjøringsdagene, om det blir krise og han ikke trives i det hele tatt kan pappan ta kortere dager på jobb[:)] Satser på at det går fint da han vil være 15 måneder når han begynner...

jeg er så utrolig heldig og skal være husmor, hjemme med snuppa, og få en unge til [:)]så lenge gubben gidder[:D]

vi skal søke 100% fra januar. han jobber 3 uker off shore også er han 3 uker hjemme. så når jeg er ferdig i perm, skal jeg melde meg som ringevikar i bhg og skole når han er hjemme de 3 ukene. du har rett på noen dager fri fra jobb når d gjelder tilvenning i bhg. her er d vanlig med 3 dager med tilvenning. første dagen er vi med hele tiden, andre dagen er de der alene 1-2 timer, 3. dagen er de der alene i ca 5 timer. da vil de gjerne gi lunsj og legge for å se hvordan d går. men han min har jo to eldre søsken som allerede går i bhg, så jeg regner med at d kommer til å gå kjempe fint!![:)]

Vi har søkt 100 % fra august 2011 [&:] Men trenger egentlig ikke plassen før midten av september, så her får han en veldig rolig start i allefall..

Skulle gjerne vært husmor ett år til, men jeg har aaaaltfor høyt forbruk til slikt, og sambo er student, så jeg må nok tilbake på jobb [:)]

Søkt 100% fra januar 2012..
men permisjonen min er ikke ferdig før 19 januar..så her blir det lang og god innkjøring..så er det bare meg også.

Visste ikke om disse 3 innkjøringsdagene som er vanlig og ha[:)] Kan jeg gå ut i fra at en har rett på fri/ velferdspermisjon til dette fra jobb? Må sjekke personalhåndboka tenker jeg...men den er jo på jobb[:)][8D] Tror uansett det er greit med litt flere innkjøringsdager, altså en liten utvidelse hehe[;)]

vi skal ikke ha henne i barnehage før høsten 2012, store bror startet da han var 10 mnd, å det gikk kjempe fint :) men jeg vil helst gå hjemme litt med ea.

Back
Topp