Barnehagesekk

At den ikke sitter bra på osv tenker du? Det har jeg ikke tenkt over faktisk, men kommer han til å gå så mye turer med sekk selv de første to årene?

Ja - for å få en god turopplevelse må barna få gode sekker med spenner foran brystet og helst også rundt hoftene. Vonde sekker ser vi ofte ødelegger hele barnets opplevelse av det å gå på tur!

Første året i barnehagen er det vel ikke så mange som går på tur med egen sekk, men det kan nok variere fra barnehage til barnehage ;) så hør med din!

Har selv fjellreven sekken t annet bruk og gutten var alltid veldig fornøyd med den

Ja - for å få en god turopplevelse må barna få gode sekker med spenner foran brystet og helst også rundt hoftene. Vonde sekker ser vi ofte ødelegger hele barnets opplevelse av det å gå på tur!

Første året i barnehagen er det vel ikke så mange som går på tur med egen sekk, men det kan nok variere fra barnehage til barnehage ;) så hør med din!

Har selv fjellreven sekken t annet bruk og gutten var alltid veldig fornøyd med den

Ja, det jeg tenkte da du sa det. Han skal i familiebarnehage de to første årene hvertfall. Fikk ikke inntrykk av at de var på de lengste turene osv da vi var å besøkte den og fikk litt informasjon osv. Er kun opp til 3 år. Matpakke skal han visst ikke ha med seg, og skift ligger vel i barnehagen, så hva skal han egentlig ha i sekken da? :p Men sikkert greit å ha en liten en uansett

Vis vedlegget 122297 Vi har denne. Begynner ikke i barnehagen før i august, men brukt en del til overnattningsbesøk:happy: fornøyd med denne, ettåringen klarer å bære den selv, og er veldig fornøyd med det :happy:
Vi har også den sekken! Jeg er superfornøyd! Man får plass til skifteklær og matboks/drikkeflaske og enda litt til. :)

Hadde Fjellräven konken mini tidligere og var ikke fornøyd. Nesten ikke plass til noe og ungen kunne ikke bære den selv for den datt bare av.

Har også bergans :)

De aller fleste barnehager bruker sekk på turdagen(e) sine. Anbefaler at du velger en med gode seler, og gjerne med kneppemekanisme over bryst og hofter. Bergans sine sekker anbefales :) Pass på at det er plass til drikkeflaske, matboks og kanskje et sitteunderlag oppi sekken.

Bergans sin lille 12 liter emnet hva det er.

Bhg mine går i bærer ikke sekk før siste året da, førskolegruppa må ha sekk. Eldste går på skole nå og har gjerne denne på uteskole. Den er mindre og lettere å bære på tur enn skolesekken, bruker den på skitur etc også

Dersom dere velger bergans anbefaler jeg dere å ikke kjøpe brukt av den "gamle" typen - nærmest umulig å få opp selv, også for førskolebarn. Veldig vanskelige spenner. På den nye typen er det mye bedre spenner som gjør at barna får opp sekken sin selv :)

Her får ikke barna lov å ha sekk med seg i bhg lenger. Etter tragedien med barnet som satte seg fast. .

Eldste hadde denne:
ImageUploadedByBV Forum1434653587.353515.jpg
Jeg synes den var litt upraktisk med så stor og "tung" lomme på toppen. Den sank litt sammen på en måte. Guttungen synes det var vanskelig å finne ting nedi den lange smale sekken med kun åpning på toppen.

Vesla har fått denne til den første tiden:
ImageUploadedByBV Forum1434653684.383005.jpg

Så ønsket jeg å kjøpe denne:
ImageUploadedByBV Forum1434653703.569061.jpg men finner den ikke så lurer på om den er ute av produksjon?

Mamma har kjøpt denne til henne og jeg synes glidelåsen er upraktisk når den et sånn "bøyd"
ImageUploadedByBV Forum1434653818.733939.jpg

Får helt forferdelig vondt i meg når jeg leser sånt. Syntes det var veldig trist før og, men etter jeg fikk barn selv har det blitt ti ganger verre! Man tenker jo automatisk "hva om det var barnet mitt". :(
Ja :( syns det er et fint tiltak fra barnehagen å ikke ha lov med sekk. Det er felles for hele kommunen :)

Ja det var en bra tråd me massa tips må ju køpa sekk till gutten min og

Ja :( syns det er et fint tiltak fra barnehagen å ikke ha lov med sekk. Det er felles for hele kommunen :)
I mange barnehager må ungene bære sekk.
De kan kveles av en bærepose som brukes istedet, eller hempene på sånne bærebager mange bruker til og fra, eller beltet et barn har tatt av, eller snoren på en hettegenser, en taustomp de finner på tur i skogen, et annet barns kvelertak... Hva som helst. Barna skal ha godt tilsyn uansett - DET er det avgjørende, for man kan ikke fjerne ALT potensielt skadelig. Denne gutten hadde vært uten tilsyn i 30 min :o Hadde kommunen hatt vett hadde de sørget for god bemanning istedenfor, noe mange kommuner ikke gjør.

I mange barnehager må ungene bære sekk.
De kan kveles av en bærepose som brukes istedet, eller hempene på sånne bærebager mange bruker til og fra, eller beltet et barn har tatt av, eller snoren på en hettegenser, en taustomp de finner på tur i skogen, et annet barns kvelertak... Hva som helst. Barna skal ha godt tilsyn uansett - DET er det avgjørende, for man kan ikke fjerne ALT potensielt skadelig. Denne gutten hadde vært uten tilsyn i 30 min :o

Ja, jeg veit det. Og de største barna bruker nok sekk når de er på tur. Mi tulle er 3 år og går på småbarn enda.
Syns fremdeles det er et flott tiltak av kommunen for å vise solidaritet og medfølelse ovenfor de etterlatte i denne saken.
Syns derimot det er horibelt at gutten han vært uten tilsyn over så lang tid.

Back
Topp