barnehageplass..

tina..

Gift med forumet
hvor tidlig skal dere søke på barnehageplass?? har hørt man skal søke tidlig, men hva er tidlig?

Vi har allerede søkt! men det blir sånn "løpende opptak" da,, og ikke det vanlige opptaket i august, siden jeg forhåpentligvis får meg en jobb på vår-parten, og småen kan begynne i bh i april/mai [:(]

Ååå håper hun kommer inn i bh rett i nærheten her, bare noen hundre meter unna! det er faktisk 3 bh som er like ved oss. Og 4 litt lengre unna, men ikke veldig langt. Det hadde vært topp! men men, slik som systemet er i dag, skal det vel godt gjøres å komme inn dit man vil?!
utroooolig at det ikke er barnehageplass til alle! det er da en like stor menneskerett som det å komme inn på vanlig folkeskole!!! [:@][:)]

tror vi skal søke om ikke altfor lenge og, håper vi får plass i en barnehage 10 minutter unna. har vært og sett på nettsiden dems og det ser så fint ut der[:)] men utrolig mange som står på venteliste og. jeg skal begynne å jobbe igjen 12. juni, og da er det vel ingen barnehager som tar inn nye barn, det blir vel ikke før i august. vet ikke helt hva vi gjør da, må være hjemme litt lenger jeg da[:)]

Jepp det blir jo alternativet at man er hjemme litt lengre.. Jeg skal ta et par eksamener jeg, har perm fra skolen tom. 21. mars... samtidig som jeg må ut å søke jobb...uææææ gruer meg!!!
Evt blir alternativet dagmamma da, hvis vi ikke får bh plass... vel vel, håper dte årner seg for oss alle! [:)]

Søknadsfristen er 1. Mars.
i de fleste komuner søker man via nette...

Vi søkte bh plass med en gang vi fikk person nr hans.
Håper han kommer inn i samme bh som pappaen jobber i[:D][:D]

hvis man har barnehage rett ved der man bor.. kan må man søk om å få plass akkurat på den eller e d felles søknad over hele byen?? har nemlig barnehage som nærmeste nabo, å d hadde vært sååå utrolig enkelt hvis mariell fikk plass der..

ORIGINAL: carina82

Søknadsfristen er 1. Mars.
i de fleste komuner søker man via nette...

Har jeg også fått beskjed om. Ingen vits å søke før den tid, visst...

Vi har søkt nå. I private barnehager er det lurt å søke tidlig her i kommunen, for der tar de inn barn etter når de har søkt... De kommunale barnehagene opererer vel med søknadsfrist

Kommer til å søke til fristen 1.mars neste år. Skal uansett ikke jobbe før til neste høst og da deltid, men vurderer dagmamma det første året.

ORIGINAL: Flori

Viss jeg skal begynne å jobbe til høsten, så må jeg ha 2 i barnehage og 1 på SFO, blir jo ikke mye å tjene på å jobbe da. Jeg må nesten vurdere kvelds- og helgejobb jeg [&:].

Huff ja, det er dyrt å barn både i barnehage\dagmamma og ikke minst SFO.
Men inntekt må man jo ha så......

Back
Topp