Hvordan finner man ut om en barnehage er privat? Og kan man søke på private barnehager som ikke ligger i bokommunen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvordan finner man ut om en barnehage er privat? Og kan man søke på private barnehager som ikke ligger i bokommunen?
Det er en kristen barnehage ikke langt fra oss som tar inn søkere fra andre kommuner, og i vår barnehage er det flere barn av de ansatte som kommer fra andre kommuner. En venninne hadde mulighet til å fortsette i en barnehage etter at de flyttet ut av kommunen. Jeg vil tro det er mulig å søke utenfor kommunen, bare ring og spør![]()
Haha, La oss håpe Ts ikke ønsker seg en bedriten Bhg, men at det er plass likevelSkal ikke si dette for sikkert, så ikke siter meg på dettemen mener at barnehagene må prioritere barn i egen kommune først. Og at de kan ta inn barn utenfra kun hvis de har ledige plasser.
Og så tror jeg det varierer fra sted til sted. Venninna mi som bor et annet sted i landet måtte bytte bhg da de flytta 10 min unna, fordi det ble i en annen kommune. Men gamle bhg vi gikk i hadde MANGE ledige plasser (fordi den var bedriten) og tok inn unger fra andre kommuner..
Skal ikke si dette for sikkert, så ikke siter meg på dettemen mener at barnehagene må prioritere barn i egen kommune først. Og at de kan ta inn barn utenfra kun hvis de har ledige plasser.
Og så tror jeg det varierer fra sted til sted. Venninna mi som bor et annet sted i landet måtte bytte bhg da de flytta 10 min unna, fordi det ble i en annen kommune. Men gamle bhg vi gikk i hadde MANGE ledige plasser (fordi den var bedriten) og tok inn unger fra andre kommuner..

men vi bor i en kommune og jobber i to andre, så det hadde vært veldig praktisk med barnehageplass litt i midten Ønsker ikke en bedriten barnehage neimen vi bor i en kommune og jobber i to andre, så det hadde vært veldig praktisk med barnehageplass litt i midten
![]()
Haha, La oss håpe Ts ikke ønsker seg en bedriten Bhg, men at det er plass likevel![]()
Her er det sånn at plassen sies opp automatisk etter 3 mnd om man melder flytting til en annen kommune. Og man kan ikke søke seg til nabokommunen heller, så det stemmer nok at det flere steder er sånn.
Får tro ts ikke vil h barnet i en privat og bedriten bhg med mange ledige plasser i nabokommunen![]()
de fleste barnehager er heldigvis ikke bedritne
Ønsker ikke en bedriten barnehage neimen vi bor i en kommune og jobber i to andre, så det hadde vært veldig praktisk med barnehageplass litt i midten
![]()
skjønner hva du mener. Det er ganske dårlig, for man kan ha kortere reisevei osv selvom det er en annen kommune 
Spesielt når det utgjør mye for hvor lenge barnet er i barnehagen dagligHaha, nei det er ikke å anbefale skal jeg si degskjønner hva du mener. Det er ganske dårlig, for man kan ha kortere reisevei osv selvom det er en annen kommune
![]()

Spesielt når det utgjør mye for hvor lenge barnet er i barnehagen daglig![]()
Syns det er litt dårlig må jeg si. Det kan jo være kortere reisevei selvom det er en annen kommune..blæ! Haha ja, får vel tro det velde fleste barnehager er heldigvis ikke bedritne
![]()
Det har nok med kapasitet i barnehagene å gjøre, tror det er vanlig i kommuner med fulle barnehager![]()
Litt forenklet sagt er det kommunen du bor i som får skattepengene dine, som igjen brukes til å drive barnehager. Derfor er det aller vanligste å ikke få barnehageplass i annen kommune, fordi kommunen da må betale for barnehageplassen uten at det er inntekter til å dekke opp plassen med. Det finnes unntak, men dette er det vanligste.