Barnehageplass

thereader

Betatt av forumet
Er det noen som har søkt barnehageplass fra mars? Sånn generelt, når får man vite om man får plass?
 
Vi har søkt fra mars i Oslo, krysser fingre og tær for at der løser seg! For vi har ikke råd til å gå hjemme [emoji85] Aner ikke når man får svar, så håper noen andre vet noe.
 
Vi har søkt fra mars i Oslo, krysser fingre og tær for at der løser seg! For vi har ikke råd til å gå hjemme [emoji85] Aner ikke når man får svar, så håper noen andre vet noe.

Man får svar når man får plass, så ingen indikasjon på forhånd om det er sjanse etc
Søkte om oppstart fra 1.april med forrige, fikk svar i 3.runde av hovedopptaket (slutten av mai) om at vi fikk plass fra august...
Har søkt fra januar denne gangen med søskenprioitet, så krysser fingre her også
 
Fikk høre at jeg ikke kunne søke plass fra mars før rett over nyttår? Er det forskjell på det fra kommune til kommune?
 
Fikk høre at jeg ikke kunne søke plass fra mars før rett over nyttår? Er det forskjell på det fra kommune til kommune?

Ja dette er kommunalt, så store forskjeller på måten ting gjøres på.
 
Jeg søkte allerede 10 april i år, fordi her fordeles plass etter når du søkte. Altså om barnehagen har ledig plass, og en søknad ble skrevet 10 april og den andre 12 april, går det til den som søkte 10 april:)

Kommunale og private barnehager har i kommunen min samme søknadsskjema. Ringte til alle barnehagene og hørte om mulighet for plass fra april/mai, men fikk beskjed om at man må bare søken fra august 2019,og heller ringe når det nermer seg mai om mulighet til å starte før.

I min kommune er også alle kommunale barnehagehager stengt 3 uker i fellesferien :nailbiting: Jeg jobber turnus, og det rulleres på hvem som får fellesferie feire (uavhengig av barn og familieforhold) Så har vært nøye på å søke barnehagene som ikke har stengt i sommerferien :) så slipper vi krise de årene jeg ikke kan få ferie i fellesfeiren

Vi har funnet ut at vi sater på plass fra august 2019 istedenfor mi som vi først tenkte :) vi valgte den lengste permisjon (80%) og har da med pappapermisjon permisjon til slutten av april (om jeg ikke telte feil :knegg:) . Etter da tar jeg ferie og ulønna permisjon til august. Er ikke mange månedene der er snakk om.
 
Vi har søkt og fått plass. Må betale fra oppstart, dvs september, fordi barnehagen da holder av en plass til oss når hun starter i midten av mars. Her var det ingen mulighet for å få starte i mars uten å betale for hele året, med mindre vi ville kjørt i 30/40 min hver vei til en barnehage langt på landet....ikke at jeg har undersøkt det men antar at det er flere ledige plasser der enn i byn.
Økonomisk taper vi mye mer på å gå hjemme uten lønn og med kontantstøtte enn å betale fra september, så da ble det sånn :)
 
I vår kommune er det 2 hovedopptak. Disse har søknadsfrist 1. mars for oppstart i august og 1. september for oppstart i januar. Vi har søkt inn lillesøster fra februar av.(Må betale for januar om vi ikke bruker plassen, dette for å sikre oss plassen fra februar)
Er nok sikret plassen, da jeg jobber i barnehagen selv og arbeidsgiver gjerne vil ha meg tilbake i jobb for å frigjøre en vikar.
 
Back
Topp