Barnehageplass:)

Heldige dere som har fått plass allerede :) vi bor i Oslo og her får vi ikke plass før tidligst i september (mnd barnet blir ett år), hvis vi får i det hele tatt.. Vi har jo ikke krav på plass og det er i utgangspunktet flere søkere med krav på plass enn det finnes plasser i vår bydel. Stress å ikke vite!
 
Heldige dere som har fått plass allerede :) vi bor i Oslo og her får vi ikke plass før tidligst i september (mnd barnet blir ett år), hvis vi får i det hele tatt.. Vi har jo ikke krav på plass og det er i utgangspunktet flere søkere med krav på plass enn det finnes plasser i vår bydel. Stress å ikke vite!

Er ikke helt slik opptak system i Oslo er:) jobber i Oslo Bhg selv:) første svar runde i hovedopptaket er ikke før i april og så fortsetter opptakene i løpet av våren. Oppstartsdatoer er fra ca uke 32 til og med 1. 9. Det er vanskelig å få små barnsplasser i Oslo pga for få små barnsplasser. Og vi med september barn har ikke rett på og er avhengig av løpende opptak
 
Er ikke helt slik opptak system i Oslo er:) jobber i Oslo Bhg selv:) første svar runde i hovedopptaket er ikke før i april og så fortsetter opptakene i løpet av våren. Oppstartsdatoer er fra ca uke 32 til og med 1. 9. Det er vanskelig å få små barnsplasser i Oslo pga for få små barnsplasser. Og vi med september barn har ikke rett på og er avhengig av løpende opptak
Det var kanskje litt upresist forklart. Poenget mitt var uansett at vi er misunnelige på alle her som allerede har fått bekreftet plass, da vi selv trolig må gå i uvisshet frem til tidligst begynnelsen av september (om vi da skulle være heldige å få plass i det løpende opptaket) :)
Men hvis dere bor i Oslo selv, hvordan har dere allerede fått svar?
Vi har søkt på hovedopptaket just in case, men fikk beskjed av kommunen at det var flere barn med krav på plass enn det er plasser, så det er i utgangspunktet ingen "restplasser" som kan fordeles til de født etter fristen. Vi krysser likevel fingrene!
 
Vi fikk plass der vi ville, på bhg. der søsteren og broren går :) Perfekt! :D

Skulle gjerne hatt han hjemme til januar, men tørr ikke la plassen der gå fra meg, og jeg bør være tilgjengelig hvis det dukker opp vikariat. Har ikke fast jobb!
Du trenger jo ikke bruke plassen mer enn du trenger så lenge du betaler :)
 
Vi venter og et år til :) Veldig glad for at vi har muligheten til det :)
ja, hadde det ikke vært for at svigermor passer barna når jeg er på jobb 2dager i uka hadde ikke vi hatt mulighet til det.
 
Det var kanskje litt upresist forklart. Poenget mitt var uansett at vi er misunnelige på alle her som allerede har fått bekreftet plass, da vi selv trolig må gå i uvisshet frem til tidligst begynnelsen av september (om vi da skulle være heldige å få plass i det løpende opptaket) :)
Men hvis dere bor i Oslo selv, hvordan har dere allerede fått svar?
Vi har søkt på hovedopptaket just in case, men fikk beskjed av kommunen at det var flere barn med krav på plass enn det er plasser, så det er i utgangspunktet ingen "restplasser" som kan fordeles til de født etter fristen. Vi krysser likevel fingrene!
Jeg bor ikke i Oslo lengre, bor i nittedal og jobber i Oslo
 
Det var kanskje litt upresist forklart. Poenget mitt var uansett at vi er misunnelige på alle her som allerede har fått bekreftet plass, da vi selv trolig må gå i uvisshet frem til tidligst begynnelsen av september (om vi da skulle være heldige å få plass i det løpende opptaket) :)
Men hvis dere bor i Oslo selv, hvordan har dere allerede fått svar?
Vi har søkt på hovedopptaket just in case, men fikk beskjed av kommunen at det var flere barn med krav på plass enn det er plasser, så det er i utgangspunktet ingen "restplasser" som kan fordeles til de født etter fristen. Vi krysser likevel fingrene!

Har dere søkt privat eller kommunal? Bor også i Oslo, og har ikke så store forhåpninger. Men slik jeg forstod det (etter og ha snakket med bydelen og aktuell bhg.), så kan man bli med i hovedopptaket selv om man ikke har fylt et år, om bhg man har søkt på er fra 0 år (en del private er det). Vi har søkt private, og ikke kommunale nå i første «test». For meg som liker å ha ting på stell, er det utrolig slitsomt å ikke vite før langt utpå høsten, hehe.
 
Men etter nytt år er det mye ledig pga de som blir 3 i 2016 teller da bare en enhet og ikke to som nå. En pedagog kan ha ansvar for 18 enheter og da blir det fort mye små barnsplasser ledige
 
ja, hadde det ikke vært for at svigermor passer barna når jeg er på jobb 2dager i uka hadde ikke vi hatt mulighet til det.

Mulig det blir en slik løsning her også etter hvert, tenkte meg en liten ekstrajobb for å ha litt mer penger og så syns jeg det er godt og jobbe :)
 
Har dere søkt privat eller kommunal? Bor også i Oslo, og har ikke så store forhåpninger. Men slik jeg forstod det (etter og ha snakket med bydelen og aktuell bhg.), så kan man bli med i hovedopptaket selv om man ikke har fylt et år, om bhg man har søkt på er fra 0 år (en del private er det). Vi har søkt private, og ikke kommunale nå i første «test». For meg som liker å ha ting på stell, er det utrolig slitsomt å ikke vite før langt utpå høsten, hehe.
I know, samme her. Jeg har ikke lyst å gå hjemme hele høsten, samtidig er jeg litt skeptisk til å overlate lille til en dagmamma vi ikke kjenner dersom vi ikke får plass.
Vi har kun søkt på kommunale bhg, de private som er i nærheten hadde så få plasser ledig og etter å ha snakket med et par av dem viser det seg at de fleste plassene allerede er tatt, i div søsken- og borettslagsprioriteringer. Så vi gadd ikke bruke listeplassene på bhg vi likevel ikke har sjans på, men valgte fem større bhg med mange ledige plasser og håper vi kommer inn på en av dem..
 
Har dere søkt privat eller kommunal? Bor også i Oslo, og har ikke så store forhåpninger. Men slik jeg forstod det (etter og ha snakket med bydelen og aktuell bhg.), så kan man bli med i hovedopptaket selv om man ikke har fylt et år, om bhg man har søkt på er fra 0 år (en del private er det). Vi har søkt private, og ikke kommunale nå i første «test». For meg som liker å ha ting på stell, er det utrolig slitsomt å ikke vite før langt utpå høsten, hehe.
skjønner deg godt! usikkerhet en ikke kan gjøre noe med liker vi ikke!
Her søkte vi private, men bare fordi de var nærmest. Tenkte ikke så mye på det da vi søkte
 
Her er ikke søknadsfristen ute ennå, så vi får ikke vite noe før mot slutten av april. Men detcer ikke stort håp om å få plass siden kommunestyret har bestemt å legge ned alle plassene som er "til overs". Da blir det kun rettighetsbarn som får plass..
 
Jøss. Utrolig lang søknadsfrist da. Vi var på andreopptaket i vår kommune og har fått svar at vi har fått barnehageplass på førstevalget! :) Men vi bor visst i en kommune med god barnehagedekning! :) Er visst verre i nabokommunene.
 
Mulig det blir en slik løsning her også etter hvert, tenkte meg en liten ekstrajobb for å ha litt mer penger og så syns jeg det er godt og jobbe :)
penger er greit å ha ;)
 
Har ikke fått svar enda vi, men her garanterer kommunen plass så lenge man søker innen fristen... veldig kjekt... :-D
 
Vi fikk plass der vi ønsket!! Herlig!!!
 
Det ser ikke ut til at vi får barnehageplass til gullet vårt. Men jeg har fått tak i en registrert dagmamma som virkelig lover godt :)
 
Back
Topp