Barnehageplass

Lillemor89

Blir kjent med forumet
Noen som har begynt å tenke på hvordan man skal gjøre det med barnehageplass? Har vel ikke rett på det før i august 2016? Selv bor jeg i Trondheim og tror ikke det er ledige plasser i januar 2016, og da er det jo fortsatt 8mnd til barnet har rett på plass :/ har tenkt på om det kan lønne seg å ta permisjon med 80% lønn istedet for 100%, men er usikker.

Du får totalt sett mest penger hvis du velger 100% lønn enn hvis du velger 80% lønn. Er du god til å spare ville jeg derfor valgt 100% lønn, selv om du da får lønn i en kortere periode :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Dette har jeg og tenkt endel på. Må kanskje prøve å skaffe dagmamma. Er det noen plasser man kan få barnehageplass i janauar 2016? Ungene våre er jo 18mnd før de har krav på barnehageplass:rolleyes::eek:
Spørsmålet mitt blir mersom: Hvordan bør jeg organisere fødselspermisjonen(100% lønn) min med 10uker pappaperm ogferien til både meg og mannen og ulønnet permisjon (ca10uker) for å få permisjonen til å vare lengst mulig?:confused::rolleyes:

Jeg bor også i Trondheim, men vil fremdeles ha et annet barn i bhg ( såvidt) når det blir aktuelt for bittelillesøster å begynne i bhg., så håper vi blir prioritert. Det er en privat bhg, så da har de mulighet til å bestemme litt selv. Vi kommer til å gå for permisjon med 100% lønn, og prøve å spare opp litt så jeg kan ta ut ulønnet permisjon i tillegg. Tror ikke vi venter til august, om vi får tilbud om plass før, men kommer til å vente til mars 2016 iallfall, tror/håper jeg. Vi har ikke snakket så grundig om detaljene ennå, så vet ikke helt hvordan vi gjør det med pappaperm og slikt.

Vi har også tenkt en del på det med barnehageplass og permisjon. Jeg jobber i kommunen og forsto på moren min som også jobber i samme kommune at den aktuelle kommunen har noen få barnehageplasser prioritet til sine ansatte så hvis sjefen min skriver ett brev om at det er behov for meg på jobb etter endt permisjon så kan jeg være heldig å få barnehageplass i januar. Siden jeg er sykepleier og vi sliter med sykepleierdekning på arbeidsplassen min så håper jeg å få barnehage allerede i januar. Hvis ikke kan det være aktuelt å gå ned i stillingsprosent frem til august og kun jobbe kveldsvakter for å få kabalen til å gå opp. Da har vi moren min også i backup som kan hjelpe å hente i barnehage skulle mannen min ikke rekke å hente innen barnehagen stenger:-)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Her blir det tidligst 2017, så har ikke begynt å tenke på det en gang. Planen er å jobbe deltid og engasjere besteforeldre til barnet er ca 3 år (+/-) Først da kan han begynne i barnehagen :) viktig at barnet knytter bånd til familien i starten synes vi. Men går det ikke an å få plass i januar da?

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror ventes 16.januar-2015

Du kan få plass i januar hvis det blir en plass ledig. Ville søkt og så ringt rundt ofte til barnehagene og spurt når det nærmet seg. :) her vil jeg være hjemme til august, så da får det bare bli ulønnet permisjon og kontantstøtte. Syns jo det er veldig greit at den er hevet :)

Vi får nok plass i barnehagen hvor nr 1 går nå. Det er ikke så stor pågang i vår kommune :) Da skal småen begynne fra januar, rett før han fyller 1 år. Det var helt lik situasjon med nr 1 og han taklet å begynne i barnehagen kjempe fint, faktisk bedre enn noen av barna som hadde begynt der sa tanten! Nå er dette en liten familiebarnehage vel og merke! :)

sånn det ser ut nå kommer jeg til å ta ut 100% permisjon, deretter tar jeg 40% ulønnet permisjon til august Pappan deler opp sin pappaperm og tar 40% altså 2 dager i uka og så får besteforeldre stille en dag i uka fram til vi får plass :)

Vår eldste begynte i bhg noen dager før hun fylte 11 mnd, og det gikk kjempefint:) Men jeg tror nok ikke det passer alle like bra å starte så tidlig. Jenta vår har ALLTID vært veldig utadvendt, og ikke særlig skeptisk av seg, men er tassen en smule forsiktig eller engstelig av seg, er det jo ikke sikkert bhg-start oppleves like greit så tidlig.

Håper våre kan starte når permisjonen er ferdig. Ellers dagmamma. Besteforeldrene jobber så vi kan ikke forvente at de stiller opp, men klart de hjelper til om de kan.

Termin 07 januar❤️❤️med tvillinger

Når er det en må søke om barnehageplass igjen?

Håper våre kan starte når permisjonen er ferdig. Ellers dagmamma. Besteforeldrene jobber så vi kan ikke forvente at de stiller opp, men klart de hjelper til om de kan.

Termin 07 januar❤️❤️med tvillinger
Her er alle besteforeldre pensjonister (heldigvis?) :)
Jeg vurderer faktisk å jobbe hjemmefra også. Om alt går etter planen :) mulig vi skal ha en til etter et par år og da er det like så greit. Men kommer også an på om jeg får fast stilling før jeg går ut i permisjon.

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror ventes 16.januar-2015

Jeg kommer til å spare penger, og prøve å få permisjon uten lønn frem til babyen er ca 18mnd. Jeg har ikke lyst til å sende en så liten en i barnehagen om jeg ikke må!

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Når er det en må søke om barnehageplass igjen?

Hos oss tror jeg det er 1. Mars (iallefall ca den tiden), hvis man ønsker plass fra august. Hvis man ikke skal ha plass fra august tror jeg bare man søker fortløpende :)

Hos oss tror jeg det er 1. Mars (iallefall ca den tiden), hvis man ønsker plass fra august. Hvis man ikke skal ha plass fra august tror jeg bare man søker fortløpende :)

Her er det frist 1.mars, men det er ansiennitet på søknaden som gjelder også. Så sist søkte vi når lillegutt var 4 uker! Men vet det er forskjell fra kommune til kommune. For ditt vi skal flytte om 1-2 år er det først lov å søke fra 1.januar og til 1.mars..

Sent from my GT-N8000 using BV Forum mobile app

Jeg håper å få plass fra januar, tror det skal gå bra :) Ettersom jeg jobber i bhg selv. Hvis ikke håper jeg at besteforeldre vil stille opp 1-2 ganger i uka, mens pappa kanskje tar permisjon 2 ganger i uke i noen mnd, og jeg begynner 80%.

Her er det frist 1.mars, men det er ansiennitet på søknaden som gjelder også. Så sist søkte vi når lillegutt var 4 uker! Men vet det er forskjell fra kommune til kommune. For ditt vi skal flytte om 1-2 år er det først lov å søke fra 1.januar og til 1.mars..

Sent from my GT-N8000 using BV Forum mobile app

Hos oss har det ingen ting å si hvor tidlig du søker så lenge du søker før fristen. Og så har du prioritet hvis du søker med barn med spesielle behov, har søsken i barnehagen eller har enkelte jobber i kommunen :)

Back
Topp