Barnehageplass

Lillemor89

Blir kjent med forumet
Noen som har begynt å tenke på hvordan man skal gjøre det med barnehageplass? Har vel ikke rett på det før i august 2016? Selv bor jeg i Trondheim og tror ikke det er ledige plasser i januar 2016, og da er det jo fortsatt 8mnd til barnet har rett på plass :/ har tenkt på om det kan lønne seg å ta permisjon med 80% lønn istedet for 100%, men er usikker.

Vi søker allerede til fristen i mars 2015 om barnehageplass i januar 2016:p

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 19. Januar❤️

Vi søker allerede til fristen i mars 2015 om barnehageplass i januar 2016:p

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 19. Januar❤️

Hørtes lurt ut :) vet du om det er stor sjanse for å få, eller vet du om man må betale fra aug 2015? Man havner vel kanskje sist i køen uansett, regner med de barna som er født sept-des i 2014 får plass før et barn som er født i Jan 2015..?

Vi håper på plass fra feb/mar 2016.. Noen som vet når man kan søke?

Hørtes lurt ut :) vet du om det er stor sjanse for å få, eller vet du om man må betale fra aug 2015? Man havner vel kanskje sist i køen uansett, regner med de barna som er født sept-des i 2014 får plass før et barn som er født i Jan 2015..?

Er egentlig litt usikker.. Men tror man har rett på plass så lenge de er født før august 2015.
Trenger ikke å betale før de starter nei om du søker om plass fra januar 2016;-)

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 19. Januar❤️

Blir å søke i mars 2015, om plass til Jan 2016 :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her kommer mannen til å ta ut 80% lønn i 50 uker, så han får lengst mulig permisjon (jeg skal fortsette studiene og blir mye "hjemmekontor", så vi er i praksis hjemme begge to). Når han da er ferdig med permisjonen har vi ca 2 mnd før jeg er ferdig på studiet, og de 2 mnd får vi nok hjelp fra våre foreldre og gode naboer de få dagene jeg er nødt på skolen. Vil utsette barnehagestart lengst mulig, siden vi er så heldige å ha muligheten til det :)

Økonomisk så kan du tape litt på å ta ut 80% lønn i permisjonen, men for vår del så blir de pengene spart inn ved at vi slipper utgifter til bhg de ekstra månedene. Vi er ikke akkurat rike, men tenker at vi kommer til å klare det med å prioritere riktig.

Er egentlig litt usikker.. Men tror man har rett på plass så lenge de er født før august 2015.
Trenger ikke å betale før de starter nei om du søker om plass fra januar 2016;-)

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 19. Januar❤️

Trodde det var at man har krav fra august året etter, altså august 2016. Mens de som får etter 1.september ikke har krav før august 2017... Eller kanskje jeg har misforstått. Lillegutt her er født i april 2012 og hadde ikke krav før august 2013, men kunne fått plass hvis det var noe ledig. Men ikke ofte det er det her siden ikke så mange flytter/slutter midt i året..

Og her er det slik at en må betale fra august i noen barnehager selv om man ikke starter der, for å være sikra plass.

Vi er så heldige at de skal bygge ny barnehage med 72 plasser der vi skal bygge hus :) Så stor sannsynlighet for at vi får begge inn der i januar 2016 :)

Sent from my GT-N8000 using BV Forum mobile app

Trodde det var at man har krav fra august året etter, altså august 2016. Mens de som får etter 1.september ikke har krav før august 2017... Eller kanskje jeg har misforstått. Lillegutt her er født i april 2012 og hadde ikke krav før august 2013, men kunne fått plass hvis det var noe ledig. Men ikke ofte det er det her siden ikke så mange flytter/slutter midt i året..

Og her er det slik at en må betale fra august i noen barnehager selv om man ikke starter der, for å være sikra plass.

Vi er så heldige at de skal bygge ny barnehage med 72 plasser der vi skal bygge hus :) Så stor sannsynlighet for at vi får begge inn der i januar 2016 :)

Veldig usikker egentlig jeg:p mulig du har rett;p

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 19. Januar❤️

Vi søkte v hovedopptaket samme år som vi skulle ha plass til vår sønn i november(født i november). Vi fikk plass. Til min store sorg. Jeg ville gjerne ha vært hjemme noen mnd til m han. De er små når de er 1 år.:(

1. Mann skal bli storebror

Du har rett i det, men man får ofte plass før august året etter da. Men det er lurt å spare seg opp litt penger nå i forkant slik at det ikke kommer som en bombe om man ikke får plass...

1. Mann skal bli storebror

Back
Topp