Barnehageplass

Lulilu

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Januarskatter 2015
Skal dere ha/ikke ha barnet i barnehage i år? Kom plutselig på her om dagen at det er jo snart 1.mars. Jeg har liksom gått i min egen lille boble og tenkt at det er jo såååå lenge til bhg fristen. Men det er det jo aldeles ikke!! Noen som er ganske sikre på at de får/ikke får plass i bhg?
Vi må flytte til samboerens hjemby i Nord-Trøndelag i sommer da jeg er ganske sikker på at vi ikke får bhg plass her i Oslo, så vi må søke der. Tror ikke vi har råd til å være hjemme med han et år til selv om kontantstøtta stiger til 6000 kr i august. Tida flyr gitt o_O

Har søkt plass og vet vel at vi har fått den(fordeler på jobb etc) starter 15.aug.

Har søkt plass og vet vel at vi har fått den(fordeler på jobb etc) starter 15.aug.
Så heldig du er! Samtidig grøsser jeg ved tanken på å levere han i bhg før han er året. Nok av blandede følelser...

Vi tenker at vi prøver å få plass fra januar av. Har ikke søkt enda, for flytter i slutten av mnd, så tenkte da å stikke innom de som er aktuelle og høre litt med de. Men må jo søke fra desember av da, pga telling ift tilskudd fra kommunen.

Her var søknadsfristen 1. februar, så er uansett for sent ute til å prøve å få plass fra august av. Synes uansett det er litt for tidlig, så håper vi får det til å gå rundt på et vis til høsten :)

Vi har søkt, og han begynner vel i slutten av september tror jeg? Storebror var bare 10 mnd og 2 uker da han begynte, lillebror er nok 1 mnd eldre når han begynner. Han er født 5-6 uker etter fristen, men det er en STOR bhg og vi har søskenprioritet. Satser på at vi får plass :) Om ikke må mannen være hjemme..... :/

Skal ikke i barnehage før 2015:)
Har søkt.

Vi venter med barnehage til 2015:) Så søker ikke før til neste år.

Æh, hvor skal dere flytte?:-) vi har også 1 mars, så tenkte å ringe runst til barnehagene neste uke.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Vi får nok etter all sannsynlighet plass fra august. Har søskenprioritet, samt geografisk. Det er også relativt god dekning i kommunen her. Søkte innen han var en mnd gammel ;)

Vi har søkt :) håper vi får plass fra august, men er ikke garantert siden ho ikkje e "pliktunge"...
Økonomisk blir det værst om vi ikkje får plass.... Før da blir dt ulønna perm på meg og da slit vi....

Søker ikkje før neste år, om plass høsten 2015

Vi har søkt :) håper vi får plass fra august, men er ikke garantert siden ho ikkje e "pliktunge"...
Økonomisk blir det værst om vi ikkje får plass.... Før da blir dt ulønna perm på meg og da slit vi....
Du får kontantstøtte hvertfall da, om hun ikke går i bhg.

Ja men det e no bærre pr.idag 5000 åsså sku det vell økes te høsten en gang...
6000 mot det eg har i lønn i dag e ingenting...
Så økonomisk klare vi oss ikkje me kun kontantstøtte...

Hihi, morsomt. Si ifra om du vil ha trillekompis, vi bor 10 min unna. :#) mange flotte bhg her rundtom!

Hihi, morsomt. Si ifra om du vil ha trillekompis, vi bor 10 min unna. :#) mange flotte bhg her rundtom!

Ååå! Så gøy! Det vil jeg gjerne :) vi flytter ikke opp før til sommeren da. Men Steinkjer er en endelig avgjørelse hvertfall. Trenger litt tips angående barnehager, vi et jo helt grønne på hvor og hva. Siden jeg har jobbet i bhg selv er jeg litt kresen også. Ikke basebhg er sikkert og visst ;) og et trivelig miljø blant ansatte er viktig, det smitter over på barna :) bor du nord eller sørover?

Ååå! Så gøy! Det vil jeg gjerne :) vi flytter ikke opp før til sommeren da. Men Steinkjer er en endelig avgjørelse hvertfall. Trenger litt tips angående barnehager, vi et jo helt grønne på hvor og hva. Siden jeg har jobbet i bhg selv er jeg litt kresen også. Ikke basebhg er sikkert og visst ;) og et trivelig miljø blant ansatte er viktig, det smitter over på barna :) bor du nord eller sørover?
Bor mot nord. Inderøy!:-)

Bor mot nord. Inderøy!:-)

Du er veldig heldig som bor der. Det er et vakkert sted. Har kjørt den gylne omvei et par ganger (er det ikke det den heter? :) ) er vel nok av fine turer å gå der :)

Back
Topp