Barnehageplass

Du er veldig heldig som bor der. Det er et vakkert sted. Har kjørt den gylne omvei et par ganger (er det ikke det den heter? :) ) er vel nok av fine turer å gå der :)

Ja, det er helt nydelig. :-) dere kan da flytte hit også, er jo 10 min fra stkjer, og fullt av friluftsbarnehager! Vi skal søke oss inn på bhg til mamma. Der har de fullt av dyr, og et eventyrslott i skogen laget av tre;-)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Ja, det er helt nydelig. :-) dere kan da flytte hit også, er jo 10 min fra stkjer, og fullt av friluftsbarnehager! Vi skal søke oss inn på bhg til mamma. Der har de fullt av dyr, og et eventyrslott i skogen laget av tre;-)

Vi har faktisk tenkt tanken. Er bhg kommunal eller privat?
Problemet er at jeg ikke har lappen. Den må jeg ta før vi vet hvor vi vil bo permanent. Så da må vi bo litt sentralt først. Men satser i grunn på å få han bhg fra januar, vet det kan være vanskelig men... Fikk godsnakket meg gjennom det til samboer i går ;)

Har søkt, men om vi får plass gjenstår å se... om bhg til gutten består (står i fare for å bli nedlagt pga tull fra komunen, familiebhg) har vi mest sannsynlig plass. blir den lagt ned, blir det verre...

Vi har søkt henne inn 8. april 2015:) Begynner akkurat på 1 1/2 års dagen, her er det god dekning så vi får plass når vi vil mest sannsynlig. Jeg og mannen skal bytte på å gå hjemme fra høsten av, han blir hjemme i friperiodene sine og jeg tar ferie når han er på jobb.

Anbefaler iallefall inderøya altså! Er så kos her, og så flott og rolig til små barn! Den er privat den vi tenker på iallefall.:-) men på sandvollan som ligger mellom inderøy og steinkjer så har den kommunale barnehagen fått kjempemye skryt! Vet ikke helt om alle på steinkjer, men den som ligger på fagerheim (3 min elns unna sentrum med bil) er vissnok bra!:-) skjønner du må ha lappen først ja:p hadde ikkw klart meg uten selv!!! Har dere tenkt ut en spesifik plass på steinkjer da eller?

Velkommen til N-T :-) Jeg bor på Verdal :-D

Her er barnehagefristen 18. feb, så har søkt om plass fra 1. nov :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Takk for det! Så fint å se at det er trøndere her inne på oktoberforum :)

Vi har søkt om plass til 1. november :) Men lagt ved i søknaden at vi er villige til å ta plass fra 1. august om 1. november ikke går. Da får vi i tilfelle bare betale for de tre ekstra mnd :)

Anbefaler iallefall inderøya altså! Er så kos her, og så flott og rolig til små barn! Den er privat den vi tenker på iallefall.:-) men på sandvollan som ligger mellom inderøy og steinkjer så har den kommunale barnehagen fått kjempemye skryt! Vet ikke helt om alle på steinkjer, men den som ligger på fagerheim (3 min elns unna sentrum med bil) er vissnok bra!:-) skjønner du må ha lappen først ja:p hadde ikkw klart meg uten selv!!! Har dere tenkt ut en spesifik plass på steinkjer da eller?

Kjekt å vite :) det blir å leie i første omgang, og da blir det vel det vi får tak i eller som ser greit ut. Inderøya er også et alternativ da.

Vi har søkt om plass til 1. november :) Men lagt ved i søknaden at vi er villige til å ta plass fra 1. august om 1. november ikke går. Da får vi i tilfelle bare betale for de tre ekstra mnd :)

Jeg søkte plass for storebror i august, men han begynte ikke før i slutten av oktober. Jeg spurte om det var greit at jeg tok plassen, og heller betalte, og det var det :) Helt klart verdt det :) Her har vi søkt fra 1. august, men regner med å ikke begynne tilvenningen før i starten av september.

Vi har egentlig ikke så mye annet valg enn å søke bhg plass fra august. Vi håper vi får plass med søskenprioritet, men det er jo ingen garanti. Fått beskjed om at det er en ganske populær bhg av kommunen, så tiden får bare vise. Får vi ikke plass, må jeg bare gjøre det beste ut av det med tanke på jobb. Han vil nok få plass, men jeg aner ikke noe om når eller hvor :p

Har søkt plass fra august. Vil nok få plass da det er god dekning og jeg har prioritet:) Hadde mer enn gjerne ville vært hjemme til hun er halvanne året, men det går nok dessverre ikke :/

Var forresten oversikt i T-A i går over alle bhg man kan søke på. Står også på kommunens hjemmeside. Og søkeskjema
Takk for det! Skal si fra til svigermor at hun må ta vare på gårsdagens T-A. Har vært på nettsida og kikket også, men det er jo et hav av barnehager! Lurer på hvordan jeg skal få valgt bhg. Sukk! Vi har jo ikke mulighet til å besøke dem heller. Men vi har bestemt oss på å søke han inn 40-50 % og være hjemme med han resten.

Takk for det! Skal si fra til svigermor at hun må ta vare på gårsdagens T-A. Har vært på nettsida og kikket også, men det er jo et hav av barnehager! Lurer på hvordan jeg skal få valgt bhg. Sukk! Vi har jo ikke mulighet til å besøke dem heller. Men vi har bestemt oss på å søke han inn 40-50 % og være hjemme med han resten.

Skal ikke legge opp til diskusjon, men anbefaler 60% eller mer. Faktisk dyrere jo mindre plass og det sosiale aspektet i dette forsvinner. Men selvfølgelig opp til hver enkelt
Alt etter hvor dere skal bo er jo avhengig av hvilke bhg man søker. Men mange gode plasser å velge mellom altså. Friluft, sentrum, uteleik, pedagogikk og kjemi er avgjørende.

En bhg mangler i oversikten da dessverre .( vår bhg; steinkjer montessoribarnehage)

Back
Topp