Barnehageplass

pepperpus

Glad i forumet
Har alle kommet inn på barnehage de ønsket seg?

Jeg fikk ikke plass på noen av de tre jeg hadde søkt på. Håper å komme inn ved å stå på venteliste, da jeg som alenemor er ganske avhengig av å ha barnehageplass i nærheten av jobb.

Prøver å ikke få panikk, og håper på det beste :)
 
Lillegutt fikk heldigvis plass i barnehagen jeg satt på 1. plass. Så jeg er kjempe fornøyd - tror lillegutt kommer til å storkose seg i barnehagen :)

Jeg er også alene med sønnen min. Syns det er rart at alenemødre ikke har prioritert plass. Sånn var det før! Når datteren min var liten, krysset jeg av på at jeg var alene og sendte inn dokumentasjon på det og fikk da prioritert plass. Nå er det ikke sånn lenger, antar at det er fordi det skal være full barnehagedekning, men det er det vel strengt talt ikke. Syns dog det jeg hørte på nyhetene i går er svært positivt: opptak to ganger i året! Håpløst med bare ett opptak pr. år. Utrolig surt for de som er født etter 1. september - holder jo å være født 2. desember, så er du ikke med i neste års hovedopptak - ergo så må foreldrene være hjemme i nesten 2 år, og det er ikke så lett. Uff, sporet litt av dette - barnehagepolitikk er engasjerende, hvertfall :)

Håper gutten din får plass i ønsket barnehage før start! Tvi tvi :)
 
Lillegutt fikk heldigvis plass i barnehagen jeg satt på 1. plass. Så jeg er kjempe fornøyd - tror lillegutt kommer til å storkose seg i barnehagen :)

Jeg er også alene med sønnen min. Syns det er rart at alenemødre ikke har prioritert plass. Sånn var det før! Når datteren min var liten, krysset jeg av på at jeg var alene og sendte inn dokumentasjon på det og fikk da prioritert plass. Nå er det ikke sånn lenger, antar at det er fordi det skal være full barnehagedekning, men det er det vel strengt talt ikke. Syns dog det jeg hørte på nyhetene i går er svært positivt: opptak to ganger i året! Håpløst med bare ett opptak pr. år. Utrolig surt for de som er født etter 1. september - holder jo å være født 2. desember, så er du ikke med i neste års hovedopptak - ergo så må foreldrene være hjemme i nesten 2 år, og det er ikke så lett. Uff, sporet litt av dette - barnehagepolitikk er engasjerende, hvertfall :)

Håper gutten din får plass i ønsket barnehage før start! Tvi tvi :)
Ja, det er ganske håpløst med bare ett opptak i året. Dessuten har jeg nå fått vite at noen andre har fått plass i barnehagen jeg hadde som andreønske, og de hadde ikke søkt dit engang! Logisk? Jeg blir så frustrert over hvor tilfeldig dette systemet virker...

Supert at du fikk ønsket ditt oppfylt da :D
 
Vi ringte rundt og fikk plass allerede i feb siden permisjonene våre var ferdige da. Hadde ikke søkt på den, for den kom ikke opp i valglista mi, men vi er suuuper fornøyde <3
 
Vi ringte rundt og fikk plass allerede i feb siden permisjonene våre var ferdige da. Hadde ikke søkt på den, for den kom ikke opp i valglista mi, men vi er suuuper fornøyde <3
Åh, så bra! Glad på deres vegne :D
 
Fikk 1. valget, men ikke før til høsten selvfølgelig. Blir vanskelig å få kabalen til å gå opp frem til da, men får bare prøve så godt vi kan :)

Synes det er rart at alenemødre ikke prioriteres. Håper det ordner seg til slutt :)
 
Fikk 1. valget, men ikke før til høsten selvfølgelig. Blir vanskelig å få kabalen til å gå opp frem til da, men får bare prøve så godt vi kan :)

Synes det er rart at alenemødre ikke prioriteres. Håper det ordner seg til slutt :)
Ja, jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre hvis jeg ikke får kabalen til å gå opp jeg... Må gå ned i stilling da evt, men det er ingen god løsning på sikt det heller, må jo ha penger til å forsørge barnet mitt også. Staten vil vel ha meg inn i NAV-systemet som arbeidssøkende kan jeg tenke meg, grrr... Da hadde det kanskje vært mer fornuftig å fått prioritering som alenemor etter mitt hode men, hva vet vel jeg :p

Får nærmere svar tidligst i midten av mai, kan bli lang ventetid merker jeg.
 
Back
Topp