Barnehageplass

Vi har fått. Siste ønsket da.. Så skal klage. Men lykken er jo at han er kommet inn uansett :)

Vi fikk 1. ønsket - ligger rett over veien. Så det blir spennende. Det eneste jeg er skeptisk til er at det spilles veldig mye dårlig musikk høyt i barnehagen - typ Rosa Helikopter :P

Hva ville dere gjort i min situasjon? Barnehage fra aug 13 eller ikke?

Far kan være hjemme til uti januar, etter det kan besteforeldre stille opp litt, ikke fem dager i uka, jeg går 100 % på skole, men ikke bundet hver dag, far er fleksibel til dels med hjemmekontor en gang per uke. Dagmamma og barnehage er usikkert om noen er ledig midt i året. Vi fikk tilbud om barnehageplass 30 min med bil unna hjemme. Neste år vil vi få plass i barnehagen vi opprinnelig ønsker.

Ville jublet over muligheten for å utsette barnehagestart. ;)

Far kan være hjemme til uti januar, etter det kan besteforeldre stille opp litt, ikke fem dager i uka, jeg går 100 % på skole, men ikke bundet hver dag, far er fleksibel til dels med hjemmekontor en gang per uke. Dagmamma og barnehage er usikkert om noen er ledig midt i året. Vi fikk tilbud om barnehageplass 30 min med bil unna hjemme. Neste år vil vi få plass i barnehagen vi opprinnelig ønsker.
Det blir isåfall eit knalltøft år, for vi hadde det slik med eldste. Men det går, og det blir jo billigare. Med kontantstøtta får dokke jo inn litt ekstra penger der, og det går også an å søke etter trillepike på ettermiddagen av og til :)

Fikk førstevalget :-) Juhu! Samme som storesøster! Vet ikke når det blir oppstart ennå, de pleier å spre det over de to første ukene. Og så er det usikkert hvilken avdeling det blir. Er en småbarnsavdeling som ligger like ved der de store barna er og en som er lengre vekk, og vil jo selvsagt ha den i nærheten (som blir prioritert til barn med søsken), men så er det jo flere som har søsken så det blir spennende å se hvordan barnehagen får kabalen til å gå opp i år.

Da ville jeg takket nei til barnehageplass og heller se om noe blir ledig i løpet av året eller ha oppstart august neste år. 30 min unna med bil er langt, og dere får nok kabalen til å gå opp selv om det blir slitsomt. Og om man da også tenker at det er mulig det blir ledig plass i annen barnehage eller dere finner dagmamma så høres det ut som en god løsning! For eksempel så er vi bortreist 3 mnd nå, skulle opprinnelig bare betale for barnehageplassen til storesøster når vi er borte, men så var det en gutt som trengte plass som midlertidig bruker den, mindre å betale for oss, og et foreldrepar som sikkert er strålende fornøyd med å kunne ha barnet sitt der :-) Så slike situasjoner kan også oppstå :-)

Har fått barnehageplass, 2.valget! Men helt greit :D Forskjellen var bare at 2.valget vårt ligger litt lenger unna enn 1.valget ;)

Venter ennå

Da ville jeg takket nei til barnehageplass og heller se om noe blir ledig i løpet av året eller ha oppstart august neste år. 30 min unna med bil er langt, og dere får nok kabalen til å gå opp selv om det blir slitsomt. Og om man da også tenker at det er mulig det blir ledig plass i annen barnehage eller dere finner dagmamma så høres det ut som en god løsning! For eksempel så er vi bortreist 3 mnd nå, skulle opprinnelig bare betale for barnehageplassen til storesøster når vi er borte, men så var det en gutt som trengte plass som midlertidig bruker den, mindre å betale for oss, og et foreldrepar som sikkert er strålende fornøyd med å kunne ha barnet sitt der :-) Så slike situasjoner kan også oppstå :-)

Ja, tror vi har gjort det riktige når vi har sagt nei. Vi får nok kabalen til å gå opp uten evt ledig barnehageplass/dagmamma :)

Back
Topp