Barnehageplass?

Real

Gift med forumet
Litt tidlig, men: Kan noen fortelle meg i korte trekk hvem som har rett på barnehageplass? Hvilke mnd er det som gjelder? Blir ikke helt klok på det her.. Hører så mye forskjellig.

Alle har jo rett på bhg plass etterhvert, men våre som blir født i januar 2013 har ikke lovfestet rett på plass før høsten 2014. Man må være født før 1. september er datoen for å få plass året etter.

Om ungen skal få gå i bhg. fra august 2014, må barnet være født før 1. sept. 2013 ;) 
I bhg. til storebror tar de inn barn i januar også, så lillebølla får nok plass fra 1. januar 2014 ;) 

Jeg skjønner før 1 sept. Men fra når? Altså ikke fra januar- sept, men fra februar, mars , april mai?? Er ikke våre barn som er født i januar, født før 1 sept?

Våre barn har rett på barnehageplass fra august 2014. Barehageåret begynner i august og det er da de fleste får plass fra. Noen steder tar de også inn barn i januar, men hovedregelen er i august.

Før 1. sept. året før barnehagestart... You see? ;) 

Haha- nå holder jeg på å gå ut av mitt gode skinn i frustrasjon!! Nå skjønner dere ikke hva jeg mener:) Jeg mener ikke barnehagen, men i hvilke mnd fra og til, må barnet være født før el etter for å få lovfestet rett?

De som er født i jan-aug 2013 har rett på barnehage aug 2014. de som er født sept-des 2013 har rett på barnehage aug 2015. Vet ikke helt om det var dette du mente men..

Also skrev:
De som er født i jan-aug 2013 har rett på barnehage aug 2014. de som er født sept-des 2013 har rett på barnehage aug 2015. Vet ikke helt om det var dette du mente men..

Tuuuuusen takk!! Akkurt det jeg mente!! Suss og nuss all over the place <3 takk for alle svar!!>

Hahahahaha 

Real skrev:

Also skrev:

Tuuuuusen takk!! Akkurt det jeg mente!! Suss og nuss all over the place <3 takk for alle svar!!>

Så bra Ikke alltid like lett å forstå hverandre;)

Fra 2. sept. 13 til 1. sept 2014, har rett på plass i august 15 :) 

Haha, jeg satt her full i hormon, og irriterte meg over at du ikke forstod! 

Elissa85 skrev:
Haha, jeg satt her full i hormon, og irriterte meg over at du ikke forstod! 

Haha! " hu må nå være heelt bortreist", kan jeg tenke meg du tenkte:) Følte meg litt bortreist og., el kanskje ikke så flink til å forklare hva jeg mente. For meg var det veeldig tydelig hva jeg mente. Haha- takk for en god latter:)

Tenkte som så:
Oi! Og hun her skal vi forklare alt til, i den minste detalj, helt frem til fødsel, og muligens i mange år fremover 

Haha! Herregud:) Neida, er som regel ganske flink og løsningsorientert , men nå fikk jeg visst ikke helt frem hva det var jeg mente. Skal prøve å ikke bry dere alt for mye hvis hjernen stopper opp. Hohoho- god helg!

Back
Topp