Nå sitter jeg her og lurer litt på om Felix ble glemt i barnehageopptaket. Vi søkte lenge før hovedopptaket, men det var selvsagt ingen ledige plasser da. Helt greit, men angivelig skulle vi da stå først i køen, foran de som søkte senere. Vel, alle andre fikk svar for to uker siden. I dag ringte mannen min til hun som er ansvarlig for opptaket. Hun forsto ikke hvorfor vi ikke hadde fått brev, men stakk innom kontoret hans med svarbrev senere på dagen. Felix har fått plass fra august som forventet, men ikke i noen av de 3 barnehagene vi hadde søkt på. Er det virkelig mulig at han har vært først i køen (etter de med prioritert plass), men at ingen av 3 barnehager hadde en eneste plass for en 3-åring? Jeg fikk bare en stygg følelse av at han var glemt, og at hun ga ham en eller annen reserveplass i dag. Andre som har opplevd at det har vært umulig å få plass i et område?
Og er det noen som har barn i, eller har jobbet i, en barnehage med Reggio Emilia filosofi?
Og er det noen som har barn i, eller har jobbet i, en barnehage med Reggio Emilia filosofi?