barnehageplass..:(

liten prins juni 17♥♥

Gift med forumet
uuufff.. det er ikke noe barnehageplass ledig her.. laaaange ventelister på lørenskog.. uuff vet ikke hva jeg skal gjøre jeg...

dytt

Så lenge han er født før 1.9.2010 har du rett på bhg.plass. OM du ikke får det gå til media.

Men bare dersom du IKKE har fått plass. Ikke som hun idioten som på TV2 klaget over at det ikke var full bhg.dekning fordi hun innad i kommunen med buss måtte kjøre 2 timer hver vei...

Ring rundt til alle barnehagene i området. Det gjorde jeg på førstemann, og fikk plass. Lykke til!

Så lenge han er født før 1.9.2010 har du rett på bhg.plass. OM du ikke får det gå til media.

Men bare dersom du IKKE har fått plass. Ikke som hun idioten som på TV2 klaget over at det ikke var full bhg.dekning fordi hun innad i kommunen med buss måtte kjøre 2 timer hver vei...

hun fra barnehagekontoret sa at det er lange ventelister og hun viste ikke når han kom til å få plass eller om det ble noe ledig i det hele tatt.. ååååhhh.. må jeg søke ett helt annet sted da?

dytt

Du har ikke krav på å komme inn på førsteplass, så du burde ha minst 2 ønsker.

har ikke søkt kunn en barnehage da.. har søkt på 3

Hvis du vil flytte hit til Melbu i Vesterålen, kan du få vår plass! Vi skal flytte og trenger den ikke likevel

Ring rundt til barnehagene! :-) Det tipset fikk jeg faktisk fra noen som jobber i barnehage i Lørenskog faktisk.

Har vel krav på bhg-plass innen kommunegrensa..

Lille_frosk skrev:

men er det sånn at alle kommunene i norge har full barnehagedekning nå?

Myshild Bergsprekken skrev:
Lille_frosk skrev:

Det tror jeg ikke.. Flere kommuner sliter, og full barnehagedekning er jo heller ikke FULL barnehagedekning.. Men innenfor de grenser som er satt av staten - dvs barn som er født før 1.sept skal ha plass, er jo mange født etter dette som ikke får plass...

Og får man et tilbud (selv om det overhodet ikke passer og er på feil side av byen) har de oppfyllt kravet og gitt deg et tilbud selv om du må takke nei.... Og selv om hovedopptaket er i august har likevel kommunen oppfylt sin plikt om de tilbyr en plass i løpet av året...

Ikke enkelt dette med barnehageplass nei.. Vi er veldig glad for at vi fikk plass til nr 1 i den barnehagen vi gjorde, nå er vi garantert plass til nr 2 pga det er en privat andelsbarnehage der vi eier en andel - og de har søskenprioritering....

Myshild Bergsprekken skrev:
Lille_frosk skrev:

Nei!! Er nok ikke sånn. Dem juger mye disse politikerne.... 

full barnehage dekning my ass...
vis jeg ikke får barnehageplass så vet jeg nesten ikke hva jeg skal gjøre...
man bli litt irriter assa når hu  fra barnehagekontoret sier at hu tror ikke det blir noe plass i det hele tatt.. men det er jo ikke hennes feil :)

Ville tatt en ringerunde til bhg, mange som får plass på den måten.
Om ikke så må det bli dagmamma.

ja tenkte jeg skulle ringe barnehager på onsdag da har jeg fri..
dagmamma hva koster det a.. det er litt dyrt.. det har jeg ikke råd til

ej fikk ikke bhg plass til min gutt. hadde vel å merke søkt utenom søknadsfristen å alt det der så hadde jo ikke rett på bhgplass. men ei uke før ej ville han skulle begynne så ringte bhg han går i å tilbydde han plass=) så ring rundt å hør!!!!

Back
Topp