barnehageplass

madonna

Glad i forumet
Flyttet til Sandnes fra stavanger for godt og vel 1 år siden. da hadde vi barnehageplass til Iben i Stavanger kommune. Da vi flytta mistet vi plassen siden vi skiftet kommune. Min feil!! Burde ha visst det men det slo meg ikke at systemet var så tungvingt. Uansett søkte da plass i sandnes uten å få plass. resultat: Dagmamma til 6200,- pr mnd. Nå søkte vi igjen med 1 års ansinitet, resultat: Fikk ikke plass.
Kjenner dette kommer til å bli stress da det ikke blir noe sdærlig med avlastning til høsten da pappaen jobber så mye. Må jo ha ungen hjemme da.

Er det så gale i deres kommuner også?

Huff, ja har hørt det er slik i ange kommuner.. -desverre![:(]
Tror faktisk dt kun er trondheim kommune som har full barnehageplass pr dags dato...[8|]

ja, mange plasser det er slik, å tenk hvis de vil ta bort kontantstøtten også!! hva skal folk gjøre om de ikke får plass!?

Da jeg ble gravid, ønsket vi å flytte hjem til vår hjemkommune pga besteforeldre. Der er det full bhg-dekning, og takk gud for det, for den kommunen vi bor i nå er det 200-300 i minus.... Så jeg er gla jeg flytter hjemover... Men jeg håper ikke det blir noen endring i dekningen, for jeg er avhengig av plass med en sjømann til samboer...

Det er full barnehagedekning i den kommunen vi bor i nå, men vi har tenkt å flytte til en annen kommune[&:] Da havner vi vel i samme situasjon som deg[:-]

Back
Topp